I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad får asiater att tappa hakan?

Övrigt - Blandat

2009-11-19 00:09

Vad får asiater att tappa hakan?

Nu tänker jag först och främst på Japan och Kina. Alla vi har säkert hört/sett konstiga vanor som asiater har för sig. Tentakelporr, Äta mat från nakna kroppar och galna TV-shower. Listan kan säkert göras hur lång som helst.

Och senaste tillskottet var konsten att äta fisk levande: Länk till http://www.whoa.nu/forum/ovrigt/webbsidor/673457/1.aspx

Men vad är det som får asiater att tycka att vi skandinaver/europeér är sjuka i sjuka i huvudet? Sitter de och kollar med stora ögon på våran skogsturk eller våra äckliga köttbullar?

Vad tror ni?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-19 00:54
antagligen att vi kan leva utan en 48 mpixel kamera i mobilen
/Detta meddelande sponsrades av: Testify. Ditt finger i ögat

2009-11-19 01:28
Värt att nämna är ju att tentakelporr och äta mat från nakna kroppar inte är något som förekommer på vanlig tv. Det är rätt lätt att få japaner att tappa hakan faktiskt, de är inte helt olika svenskar.

Japaner tycker inte att vi skandinavier/européer är sjuka i huvudet. Somliga av oss, absolut. Men inte generellt sett.
Look with your own eyes - See with your own mind
Admin

2009-11-19 01:39
Lösa käkben.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.
Poet

2009-11-19 01:46
Ganska roligt att PenDragon namner det, for en studie har borta visade svenskar och japaner ar de folkslag som ar mest lika varandra till beteendet. Jag som varken bott/besokt Japan kan ju inte konfirmera det, men det later ju inte helt osannolikt.
At the gates of Eternity...
Groupie

2009-11-19 02:02
Att sjunga karaoke är tråkigt, rita manga gubbar som ser ut som lucky luke, hata nintendo, ha sås på riset?
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"

2009-11-19 07:58
att folk överallt i världen äter kossor.
B

2009-11-19 08:26
Skumt det där med att svenskar och japaner ska va lika varandra. Min brorsa (som är svensk) har jobbat/bott på många ställen i världen och han ogillade japanerna, tyckte inte det gick att prata med dom. Kineserna var däremot assköna. Undra vad det säger om oss svenskar i så fall... Vi kanske inte skulle gilla oss heller om vi kom utifrån.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-19 10:12
BC99 P26 haha ball! Länka den studien?
Graffare

2009-11-19 10:37
Är inte det kyssar? Jag har för mig att asiater tycker det är vidrigt att vi håller på och dricker varandras saliv.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2009-11-19 18:25
Funkenteller

han ogillade japanerna, tyckte inte det gick att prata med dom. Kineserna var däremot assköna. Undra vad det säger om oss svenskar i så fall... Vi kanske inte skulle gilla oss heller om vi kom utifrån.

Kunde din brorsa japanska? :)

Jag har fått bilden av att japaner är sjuka, jag kan inte ändra mig.

2009-11-19 19:35
hehehe, nej, men han kunde inte kinesiska heller.

2009-11-20 06:53
Min umgängeskrets består för tillfället av en drös människor av asiatiskt ursprung, en stor del av dom ifrån japan. Det hör till det vanliga att när dom frågat något om hur det går till i sverige tappar sina hakor och utbrister ett högt och gällt "rrearrryyy!?!?!?" såfort dom får sitt svar. Detta gäller allt ifrån vad för temperatur det är i skåne respektive norrland, hur många år vi går i skolan, att vi äter älg etc. Får även samma respons på att vi inte har isbjörnar som husdjur, att vi inte har sex med varandra precis hela tiden, samt att det inte går eller är fantastiskt svårt att utan någon övrig information bestämma genus för ett substantiv ifall man inte känner till hur det böjer sig i plural.

Men vad vet jag, jag kanske svamlar jag vet inte ta isåfall bort inlägget. För mig är det iallafall sant allt. För övrigt jävligt roligt varje gång dom säger reary :)

Tja!
Redaktionen

2009-11-20 08:08
har hört att folk från andra ställen tycker det är skabbigt att vi äter kräftor.. lite som att folk i asien äter spindlar.. fast det känns iofs som att kräftor säkert äts i asien också..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2009-11-20 11:32
Kräftor är rätt skabbigt. Smakar gott, men tillvägagångssättet är fruktansvärt snuskigt.

2009-11-20 13:32
jag tror att japaner tycker att surströmming är jättekonstigt.

2009-11-20 20:33
Min brorsa (som är svensk) har jobbat/bott på många ställen i världen och han ogillade japanerna, tyckte inte det gick att prata med dom.

Hehe det är raka motsatsen till bilden jag fått av japaner. Däremot är det ju långt ifrån alla japaner som faktiskt är så pass säkra på sin engelska att de vågar prata det. Men även innan jag kunde prata japanska hade jag sjukt lätt att få kontakt med japaner, de är väldigt öppna av sig, framför allt med lite alkohol i kroppen ^^ Och då är ändå Tokyoiter kända för att vara lite mer reserverade än övriga japaner.

for en studie har borta visade svenskar och japaner ar de folkslag som ar mest lika varandra till beteendet. Jag som varken bott/besokt Japan kan ju inte konfirmera det, men det later ju inte helt osannolikt.

Det känns faktiskt inte helt osannolikt... inte för att jag skulle säga att svenskar och japaner är SÅ lika, men ärligt talat är svenskar och japaner mer lika till sättet än exempelvis kineser och jaapner. Detta är ju givetvis bara min erfarenhet, så ta det för vad det är.

Ja, det gör dem, men det gör o andra sidan alla utanför Sverige och rätt många i Sverige också ;)

2009-11-21 01:22
Hmm, på vilket sätt är svenskar och japaner lik varandra? Jag hör ofta att japaner är otroligt varma och öppna av sig medan jag själv känner att svenskar är raka motsatsen?

Sen har jag hört att japaner kan vara väldigt rasistiska av sig?

2009-11-21 02:17
Hmm svårt att säga, det är nog inte så mycket att svenskar är jättelika japaner som att övriga nationaliteter är ännu mindre lika ^^

Klart det finns rasism i Japan också, precis som i alla andra länder, men i 99 fall av 100 om man råkar ut för rasism i Japan (hände aldrig mig under mina 2 år där kan jag tillägga) är det för att de tror att du är amerikan. Och amerikaner överlag står inte så jävla högt i kurs i världen generellt så :) Men även om vi tar det i åtanke ser jag mer rasism dagligen i Sverige än jag gjorde under 2 år där.

2009-11-21 02:27
Har hört av kompisar som varit i japan att många verkar vara väldigt blyga/stängda/kalla i början men när man verkligen bryter isen/lär känna dem är de riktigt sköna. Är väl ändå så som många uppfattar svenskar?

PenDragon jag trodde du var permanent boende i japan. :]
Ville du åka hem eller fick du inte stanna längre hehe?

2009-11-21 02:46
I wish ;( Pluggade japanska, och det kan du göra på pre-college-nivå i max 2 år. Men men, tillbaka ska jag i sinom tid :) Jag åkte tillbaka för att plugga i Sverige. And that's what I'm gonna do!

2009-11-21 12:25
Dom är väl sjukligt imponerade av allt, hela tiden..
va?

2009-11-21 13:09
Våra dokusåpor kanske

2009-11-21 14:31

- Jaha, så va man halvt japan också!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Redaktionen

2009-11-21 20:47
Lakrits kanske??
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2009-11-22 00:46
FUCK YOU WHALE!, AND FUUUUUCK YOU DOLPHIN!
This is some Cody Vernon shit

2009-11-22 01:17
har hört att dom blir rädda om man gör vågen..

nej men skämt och sido, det är väl ändå svårt att dra alla Asiater (eller japaner som diskuterats mest i tråden) över en kant. alla tappar väll hakan för något:)

2009-11-22 01:33
A-kassa och socialbidrag måste de tycka att det är sjukt, liksom hur man kan tjäna pengar på att inte jobba.

2009-11-22 15:15
Det finns ett a-kassaliknande system i Japan också :) Liknande sjukvårdssystem också.

2009-11-23 12:24
fast japans A-kasse system skiljer ju sig ganska duktigt mot det svenska. det svenska så får du ju nästan oändligt med dagar och man får börja stämpla direkt efter man slutat jobba.
Japansk "A-kassa" måste du vara arbetslös i 3 månader innan du börjar få pengar. vilket är ju inte så roligt.

There's nothing more powerful than to arrive at your womens house all ready on nut #2! you wont be bullshittin on nut #2!

-Katt Williams

2009-11-23 13:22
Fast det spelar inte så stor roll ändå GreenCap då de flesta japaner är på tok för stolta för att ens överväga att ta emot bidrag ändå ;)
Groupie

2009-11-23 14:23
Spoilersurströmming.........
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2009-11-23 15:50
...consensual sex in the missionary position?
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...

2009-11-23 15:59
FUCK YOU WHALE!, AND FUUUUUCK YOU DOLPHIN!

Hahaha, precis vad jag tänkte :D
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta