I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Äta efter träning??

Övrigt - Blandat

2009-11-07 15:22

Äta efter träning??

Jag har nu börjat träna i ca: 6veckor.
Nu är det så att alla mina polare kör på sån här svindyr protein pulver o gainer pulver.
Grejen är så att jag har den sämsta ekonomin så jag kan inte lägga ut flera hundralappar på såna där burkar, så jag undrar om det finns nå billigare alternativ att få i sig protein o kolhydrater??

Jag vet att en polare köper nå skit som heter kvark på Lidl som ska innehålla rätt mycket protein. En sån burk ligger på 500gram o kostar 12kr, han käkar 250g efter varje träning. Om jag skulle köpa det så skulle jag spendera drygt 100kr i månaden då jag tränar ca: 4ggr i veckan. Men det där kvark är svinäckligt så tänkte om det fanns något annat alternativ...

Jag är inte så insatt på träning och det hela protein o kolhydrat grejen...

2009-11-07 15:29
Vad äter du nu? Det handlar helt enkelt om att få i sig tillräckligt med kolhydrater och protein, ät sådant som innehåller detta. Tonfiskburkar (+ ris etc) går väl på runt 10:- billigare går nog inte att få..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-07 15:29
billigare alternativ för att få i sig protein och kolhydrater = en vanlig måltid med kött/fisk/bönor och ris/pasta/potatis?

känns jävligt onödigt att köpa proteinpulver och sånt där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-07 15:37
aquasky F19

fast det går inte lika snabbt att göra...

2009-11-07 15:49
Grejen med proteinpulver och snabba kolhydrater (högsta biologiska värdet) är att de tas upp av kroppen mycket snabbare än protein och kolhydrater från vanlig mat och när man har tränat behöver kroppen SNABB återhämtning..
my name is xelly smelly

2009-11-07 15:54
Man får alltså äta köttbullar under tiden som man tränar!
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2009-11-07 16:00
Om du blandar ut kvargen med fun light (inget socker) så blir det inte så dumt. Jävligt bra att käka sånt som måltid om man vill gå ner snabbt i vikt också.

Försök köpa så många varianter kött och annat proteinigt som möjligt, typ ägg och skinkmacka till frukost, korv stroganoff till lunch och köttbullar och mackaroner till middag.

2009-11-07 16:08
jag brukar blanda i lite hallon (micrar upp frysta) eller fun light i min kvarg/kesella. fast allra helst äter jag keso med hallon om jag vill ha proteiner, sjukt gott och mättande! framförallt lidls keso.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2009-11-07 16:19
kvarg är att rekomendera, finns en tråd på kolozeums forum om hur man bäst hottar upp den, bara fantasin sätter gränser. själv föredrar jag ägg och tonfisk, det är proteinrikt och mättande. och ägg är inte farligt, det där med kolosterol är bara bull. makrill är också rätt gott om man gillar fisk. visst att pulver är bra, men jag kan uppleva att väldigt många vardagsmotionärer som tränar på sin höjd tre gånger i veckan börjat med pulver, och det utan någon som helst jävla vettig anledning. pulver behöver man bara om man verkligen vill bygga och bygga mkt, men i så hög utsträckning som möjligt tycker jag att man ska försöka få sitt behov täckt av "vanlig" mat.

2009-11-07 18:29
-verbose-: Tror varenda gymkotte i olika forum tipsar om att blanda kvarg med fun light. :) Har aldrig testat det själv, för jag är lite skeptisk till att peta i mig massa light-produkter som innehåller konstgjort sötningsmedel (aspartam bl a).

Men kesella (kvarg) tillsammans med smoothie funkar för mig. Är dock inget jag släpar med mig till gymmet. Efter ett pass blir det oftast proteinpulver, banan och nån riskaka (snabba kolhydrater). Annars är ju den smaksatta kesellan grymt god (vanilj el jordgubb) att ha till frukt. Inte lika nyttigt, men bra alternativ till andra efterätter på helger. :) Keso är annars ett bra mellanmål.

2009-11-07 19:26
På tal om keso, kommer ihåg en kompis som träna back in the days, hela klassen skulle gå på bio och alla köpte därmed in massa cola och lösgodis. men han som träna kom med en 250g keso burk och en banan :) men sen såg han ju ut som en riktig bodybuilder med.
no pain no gain!

2009-11-08 02:03
Du kan ju testa kesella + saft som redan nämnts, och käka det med ägg, kycklingfilé, tonfisk + en banan.

2009-11-08 02:11
lite blåbär och yogurt smoothie

2009-11-08 10:45
proteinpulver behöver ju inte vara så dyrt, jag köper whey-80 på gymgrossisten som kostar 159kr/kg....jävligt billigt med tanke på att protein är dyrt att ta fram, och en sån lär du klara dig på längre än en månad! Ta en sån shake o en banan efter ett pass!

2009-11-08 12:07
gainers och whey ska väl i första hand vara ett komplement till den övriga mat man äter? Det verkar som om många här bara just tar en shake efter träningen och någon frukt, vilket känns lite om man vill öka i vikt.

2009-11-08 13:31
Det är sån jävla hype på kosttillskott nu att det börjar bli löjligt. Om du inte tränar bodybuilding, tyngdlyftning eller något annat där du bygger muskler väldigt fort, eller är elitidrottare (tränar på heltid) så är det rätt poänglöst med en massa tillskott. De stora anledningarna till att äta kosttillskott är ju antingen att man inte kan få i sig tillräckligt mycket protein på något annat sätt (en del snubbar drar ju i sig 400g protein per dag, och det är rätt svårt via vanlig mat), eller för extremt snabb återhämtning (i de fall då du tränar på heltid och inte kan käka en hel måltid mellan passen). Du behöver inte återhämta dig supersnabbt om du inte ska träna mer direkt efter- det är faktiskt fullt naturligt att vara trött när man tränat!

Baljväxter är som sagt skitbra som billig protein; jag kokar stora laddningar linssoppa som jag käkar efter träningen. Ägg funkar rätt bra också; är man förtjust i det kan man ta med sig ett hårdkokt ägg att käka när man tränat. En banan är också klassisk efter-tränings mat.

Vad tränar du? För vilket mål? Hur långa pass? Det är en rätt rejäl skillnad på att träna inför beach 2010 och bodybuidling SM 2010.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2009-11-08 13:45
Håller helt med UncleSam.

För övrigt så finns det mängder med studier som visar på att ett proteinintag på över 2 gram/kg kroppsvikt inte kan bearbetas av kroppen. Överflödigt protein avlägsnas genom urinet. Om du väger 80 kg så finns det alltså ingen som helst anledning att trycka i dig mer än 160 gram protein per dygn. Ha dessutom i åtanke att vi i västvärlden normalt får i oss väldigt mycket protein tack vare vår kost som innefattar en hel del mejeriprodukter, kött, fisk och ägg.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2009-11-08 19:29
har inte pallat läsa allt, så någon var säkert snabbare.. men iaf, din kropp klarar inte av att ta upp hur mycket protein som helst, så käkar du bara ordentligt räcker det bra så. proteinpulver är alltså överkurs så länge du käkar ordentligt med vanlig mat. tonfisk och bönor innehåller mycket protein vet jag.

2009-11-08 23:16
Vad fan är kvarg för något?
Kultursnobb
Rappare

2009-11-09 00:05
Jag skulle nog vilja säga att jag är lite mittemellan här haha.
Kosttillskott i form av proteinpulver eller gainer, är helt klart gjort för att va utöver den vanliga kosten, men någon som tränar 4-5 ggr i veckan (även fast denne inte kör bodybuilding etc) kan dra nyttja av att käka nåt slag av tillskott efter träning o.s.v.
Självklart är det bättre med en allsidig kost och att man får i sig all protein och kolhydrater den vägen, men i vissa fall kan tillskott bli billigare i slutändan (beroende på vad man äter för mat då haha..)

Och så måste jag fråga som Da_herbman, Vad fan e kvarg för nånting?^^

2009-11-09 03:02
Personligen är jag urtrött på alla som skaffar sig gymkort och veckan efter redan börjar oroa sig för kosttillskott. Galet fel fokus.

Vågar påstå att felaktigt utförda övningar och dåliga rutiner är ett bra mycket större problem än att hitta den ultimata superduper-mixen av tillskott för genomsnittsmotionären. Frukt och vanlig (väl tillagad) mat duger bra för de allra flesta som inte tävlar eller tränar på elitnivå.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-11-09 15:46
Fördelen med pulvret är ju bara att det går så mycket fortare.. Och oavsett hur seriös man är så äre ju soft om inte hela passet var förjäves bara för att man inte har tid/orkar stå o laga till något efter varje pass.

Dock kör jag själv på mycket tonfisk och keso efteråt, ibland nå gainomax.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-11-09 18:32
Nämen jag tränar då 4ggr i veckan, är bara ute efter att komma i lite shape liksom. Men tänkte bara om det fanns nått billigt alternativ att få i sig protein efter träning för man ska väl få i sig nått inom 30min efter träning?
Efter att jag har tränat så tar det ca: 20-30minuter att komma hem, men jag undrar om inte kanske 1-2bananer räcker, har hört att det t.o.m. är bättre än gainomax som är svindyrt...

2009-11-09 18:38
Som sagt tonfisk, keso, kyckling kinoa är inte så dyrt.
Om du vill gå upp i vikt är 2 bananer ingenting.

2009-11-09 18:40
Du kan vänta upp till flera timmar efter träningen med att äta ett riktigt mål mat. Lite snabba kolhydrater direkt efter träningspasset kan vara värt då man vill höja blodsockernivån, som ju ofrånkomligt sjunker under ett träningspass, och då kan bananer passa bra.

Allt snack om att man måste återhämta sig direkt efter träningspasset är inte helt befogat. Kroppen behöver känna av den så kallade "metabola stressen" som uppstår vid träning och även är förhöjd efter träningspasset. Denna träningsstress gör att kroppen förstår att den behöver utvecklas för att kunna hinna med tempot. Av samma anledning finns det mycket som talar för att man bör träna på "halvfulla depåer", det vill säga att man inte trycker i sig mängder med kolhydrater innan träningspasset utan istället låter kroppen slita lite hårdare. Det kan såklart vara jobbigare mentalt men samtidigt mer rationellt.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2009-11-09 19:27
Det jag mena på var att om man vill öka i vikt måste man även äta mer än vad man brukar dvs ett överskott, så om en "måltid" på dagen var 2 bananer så var det för lite. Men trådskaparen kanske åt något annat en stund senare?

2009-11-09 19:36
Inlägget var inte menat som ett svar till ditt. Började skriva det innan du postat ditt förra.

2009-11-09 20:07
Jag tränar 4ggr i veckan, resten av dagarna blir löp. Använder Whey-80 och Gainer pro kombinerat med sund kost. Har bara tränat nån månad men är sjukt nöjd med den kombinationen och jag ser redan resultat. Taktik och mål är väl liknande Axon, Länk till http://www.youtube.com/watch?v=ZG13v45Hg9k

2009-11-09 21:36
Om man vill gaina i vikt och muskelmassa och även styrka så är protein pulver o snabba kolhydrater osv helt klart ett bra hjälpmedel.. Visst kan man nå samma resultat utan allt de där, men de kommer ta bra mycke längre tid..
my name is xelly smelly

2009-11-10 00:06
Xelly,
Word. Testa förövrigt ALDRIG att röka en fet samtidigt som du vid sidan av dricker ur din shaker Gainer pro. Rekomenderas inte, känns fan som det rinner protein ur ansiktsporerna..

2009-11-16 18:27
Snälla gå inte på att protein pulver kommer göra dig biff, om du inte tränar på elit nivå så ger det bara motsatt effekt och skapar fett..för att använda protein pulver ska du träna minst 1-2 timmar varje dag, hård träning. Annars kommer det ändå inte funka..det bästa är att äta frukt (om du tränar innan middan ät något med kolhydrater som pasta)..

2009-11-16 19:17
Som sagt, fel fokus för en nybörjare.

90% placebo med kosttillskotten för motionstränare (vilket iofs inte behöver vara fel).
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2009-11-16 19:29
90% placebo med kosttillskotten för motionstränare (vilket iofs inte behöver vara fel).

Källa?
Innehåll etc brukar väl annars testas och certifieras av större kostillskottsföretag.

2009-11-16 19:53
Mörten:

Källa: min egen högst subjektiva bedömning.

Någon certifiering har då jag aldrig sett, och jag har ändrå ätit kosttillskott från de flesta stora märkena. Men jag påstår inte att de säljer skräp, bara att deras praktiska effekt för en motionär är försvinnande liten (jämfört med endast en bra normal kost).

2009-11-16 19:58
om innehållsföreteckningen stämmer och om man är i behov av vad innehållsföreteckningen erbjuder blir det resultat.
Har inte forskat nåt större i det med Optimum nutriton, FX och tom grossister som gymvaruhuset utför tester på innehållet. Certifiering var kanske dumt ord ja.

2009-11-16 20:03
Det är väl just behovet (för en motionär) av ett extra tillskott utöver den normala kosten man med rätta kan ifrågasätta.

2009-11-16 20:15
Just protein är väl inte nödvändigt eftersom kroppen inte kan ta upp mer än en viss gräns? Men gainers kan väl aldrig vara fel om man vill gå upp i vikt? Men då fungerar det iofs mer som ett substitut till vanlig kost kanske.

2009-11-16 20:25
Är nog beredd att direkt hålla med Refused, men likförbannat häller jag i mig en proteinrik kolhydratmix efter varje pass.

Speciellt proteinintaget råder det ju delade meningar om då medicinskt kunniga vanligen säger att det är omöjligt att få i sig så mycket protein på en dag. Kosttillskottstillverkarna brukar ju å sin sida hävda att det är bättre att vara säker på att få i sig ordentligt än att ha brist.

Ice P19: Jag brukar gå samman med 2 vänner och så delar vi på 12kg gainer pro storköp från Gymgrossisten. Blandar den med vatten på gymet. 12 kg kostar nu 839:- delar du med 2 kompisar blir det 280 spänn var och räcker bra länge. Jag har nog snittat strax under 8 kg per år de senaste åren. Så mycket billigare alternativ är ju inte så lätta att hitta och hållbarheten är en stor fördel. Du behöver aldrig glömma att gå på Lidl och köpa Kvarg, Keso, bannan, GainoMax eller vad du annars kan tänkas pyssla med.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2009-11-16 21:01
Har inte koll på vad alla har skrivit men det billigaste sättet att få i sig protein utan kosttillskott är frystkycklingfile. Det hittar du på dom flesta matvarubutikerna för 49kr/kg vilket är oslagbart.
Visst kan du hitta en falukorv som är billigare men den innehåller mindre protein o mer fett. Tonfisk är relativt billigt men du kommer inte undan billigare än med kycklingfilen.
Tröttnar du så ere i princip alltid extrapris på köttfärs i åtminstone 1 butik varje vecka då det också brukar ligga på runt 50 lappen per kg.

MEN

Vet inte varför du fått för dig att kostillskott skulle vara så dyrt. Gå till gymgrossisten och köp en Whey-80 det är i princip rent protein och kostar 149 spänn för den lille.
Där haru nog det billigaste och snabbaste sättet att få i dig protein.

Men självklart så bör du kombinera mat och tillskott.

Kolhydrater e så pass lätt att få i sig så det nämner jag inte ens.

2009-11-16 21:07
Räknade precis ut att om man räknar på att varje portion whey80 är 1dl (28g protein) så räcker det till 27 portioner.

149 / 27 = 5,50

Billigare än så blir det inte. Käkar du 2 sånna om dan och äter någorlunda bra kommer du växa snabbt. Speciellt om du preics börjat träna. Antar att du itne väger speciellt mycket än och då behöver du inte ha värsta proteinintaget.

2009-11-16 23:11
Mycket snack om vilka som behöver kosttillskott och inte behöver. Har man inte en middag framdukad varje gång man kommer hem från gymmet så är det väl bättre att svepa en ihopskakad proteindrink direkt efter passet (eller när man kommit hem) än att vänta med att äta tills man måste ha nåt i magen så man fyller den med ostbågar å dylikt som kan finnas kvar efter helgens mys.

Frågan var ju vad som var bäst och billigast att trycka efter gymmet och då röstar jag ändå på proteinpulver och vatten. Nu är säkert inte alla lika lata som mig, men jag hinner sällan använda upp allt pulver i en burk innan jag lägger ner regelbunden träning. Notera att jag inte tror att pulver är bättre än riktig mat. Förutom dom proteinkällor som nämnts rekommenderar jag rött kött, t ex hamburgerkött (häst) och renkött. Renkött är iofs svindyrt, men gott.

2009-11-17 13:52
Råa ägg, havregrynsgröt, banan, mjölk. Inga svårigheter här inte.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2009-11-17 16:26
Gör en tonfiskmacka vettja. Toppen!

2009-11-17 16:55
Ice
Keso, Tonfisk och råa ägg är bra källor till protein förutom vanliga kosten.

Dock räkna på det hela. Man kan få ett kilo protein för ca 160 spänn. Man brukar rekommendera 1 dl utblandat med 3 dl vatten (hellre mjölk) efter träning.
1 kg ( 1000g) / 28g (1 portion pulver) = 35,71 portioner (räknad på Whey 80, länk längre ned)
160 kr/ 22 portioner = 4,5 kronor / portion.

1 portion protein = 4,5 kronor
1 keso på ca 3dl = 11 kronor
1 burk tonfisk = 5-7 kronor (äter inte fisk så ingen aning)
4 råa ägg = 8-10 kronor.

Har du det snålt, bryt ner proteinportionen till halv deciliter istället för 1 deciliter. Får det enkelt och räcka längre.

Bryter man ner det hela så kan man se att proteinpulvret är egentligen rätt billigt. Kom ihåg dock att protein ska man helst ta utifall man tränar riktigt hårt (och förmodligen ofta, mer än 3 gånger i veckan) och håller på och bygger muskler. Trots att man tar extra proteiner så kommer man inte märka någon muskelökning någon gång snart. Du ska vara glad om du ser ökad muskelvolym efter 3 månader. Rätt stor chans att dina polare bara hakar på för att "alla andra gör ju det". Dock påskyndar proteinpulvret återhämtningen för musklerna.

Alldeles för många gånger missar man att de som verkligen är noga med maten, är elitidrottare och muskelbyggare säger om och om igen, bästa är att hålla en bra kost, det vill säga ät normal mat och ät inte för mycket. Kör, pasta, potatis, kött, sallad etc. Ät frukt istället för godis, chips etc.

Dessutom kan du bygga hur mycket muskler som helst, sköter du inte kosten så kommer du aldrig och se dem utan fettsugning. Därför många muskelbyggare tränar hårt under en tid och äter mycket för att snabba på återhämtningen samt underlätta muskelbyggandet, men sedan går de på diet (de kallar det för "att deffa) för att banta och bränna bort all överflödigt fett så att de får fram formerna.

Har du inte råd med pulver, skit i det och ät ordentlig husmanskost bestående av kolhydrater, kött (proteiner) samt grönsaker och frukt, köp inte random crap på Lidl, det kanske kostar 10 spänn/paket, och verkar billigt, men blir dyrare i slutändan.

Kör personligen med Whey 80 som är Vassleprotein och enligt de som kan det hela bättre än mig så är Vassleprotein lättast för kroppen och ta upp:
Länk till http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/protein/vassleprotein/whey-80

2009-11-17 18:10
Laller och kaneida

Jag förstår verkligen inte hur ni räknar. 1 portion är vanligtvis ca 1 dl, och det tar vanligtvis 10-12 portioner för att sluka en burk.

1 portion protein kostar vanligtvis runt 12-20 kr. Whey:n som ni länkade kostar ca 13.50 per portion. Därför lönar det sig att köpa 4kg+.

Kaneida

Får du seriöst ut 35 portioner av din whey? För isf underdoserar du överdrivet mycket. Använder du inte skopan som medföljer?

Kan tipsa om Länk till http://forum.body.se/. Bra forum för träningsintresserade.

2009-11-17 18:16
Dessutom kan du bygga hur mycket muskler som helst, sköter du inte kosten så kommer du aldrig och se dem utan fettsugning. Därför många muskelbyggare tränar hårt under en tid och äter mycket för att snabba på återhämtningen samt underlätta muskelbyggandet, men sedan går de på diet (de kallar det för "att deffa) för att banta och bränna bort all överflödigt fett så att de får fram formerna.
.

Hehe det där stämmer ju verkligen inte. Det enda kroppen kan bygga/lagra hur mycket som helst är väl fett(nu var det iofs ett tag sedan jag läste om det men det fanns inga direkta gränser för hur mycket kroppen kunde lagra in). Hur mycket muskler man kan bygga per dag/vecka/år styrs ju helt av genetiska förutsättningar. Vilken genetisk typ-klass du har. Vissa kanske lägger på sig 50-50% muskler-fett vid ett reglerat kaloriöverskott medan andra kanske lägger på sig 30-70% resp 70-30% muskler-fett. Sedan beror det på ålder och andra faktorer med. Sedan finns det en lite luddig gräns för hur stor man kan bli "ren" också.

Till TS det viktaste är ju som sagt kosten, alltid kosten.
Om du nu skulle vilja köra med tillskott kör med fria Aminosyror typ Eiselts EsaPro eller Kolozzeums EAA. Läs på lite om hur man tar det. Ska helst tas innan träning på tom mage.

Kolozzeums EAA kostar 279.-(just nu) 750gr en dosering är 7gr.
ca107 portioner
2.60.- per portion.
Länk till http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=168
Forumssignatur...<br>

2009-11-17 19:36
Sholiboba och Kanedia

Jag räknade rätt och och Kanedia du räknade helt fel. En portion Whey80 är 37 (<---!!!!) gram pulver men 28 gram protein. Därför Kanedia kan du inte dela 1000g (1kg) med 28 utan du måste dela det me 37.

Sholiboba - Ja en portion är 1dl vilket också är 37 gram.

Alltså 1000g (Ett KG Whey80) delat med 37 = 27 PORTIONER

Så hur du får det till 10-12 portioner är ju rätt sjukt.

149 kr (Det är vad det kostar på gymgrossisten) delat med 27 portioner = 5,50 kr PER PORTION ! <--- !!

Det som är sjukt Kanedia är att du fick det till 35 portioner och sen delade 160 kr med 22 istället för 35? Det som är ÄNNU jävla sjukare är hur du lyckas få 160 / 22 till 4,5 när det blir 7,2. Ärligt talat asså vad fan händer?

"1 portion protein = 4,5 kronor
1 keso på ca 3dl = 11 kronor
1 burk tonfisk = 5-7 kronor (äter inte fisk så ingen aning)
4 råa ägg = 8-10 kronor."

Det framgår ju inte ALLS hur många gram protein de olika sakerna innehåller så varför ens jämföra priser?

1 burk tonfisk kostar INTE 5-7 kroner. Varför ens spekulera när du inte vet? Shit asså!

DET BILLIGASTE OCH SNABBASTE SÄTTET ATT FÅ I SIG PROTEIN ÄR GENOM WHEY-80

2009-11-18 00:42
Laller

My bad, såg att jag räknade helt åt helvete :)

2009-11-18 08:47
alkor
Allt är relativt, du gav mycket bra anlednignar på faktorer som påverkar hur mycket man kan bygga och du behöver inte vara så stolt över att ha kunnat påpeka att man inte kan skaffa sig lika mycket muskelmassa så att globen ser ut som en ärta i jämförelsevis. Sedan utelämnade du ju tillväxthormoner, steroider etc som man kan förbigå kroppens begränsningar rätt hårt. Poängen kvarstår att du kan gå till gymmet i 10 års tid och vara stort som ett hus, men äter du för fett mat och för mycket så kommer du inte se rippad ut.

Laller
Blev fel i min räkning där, jag började med en måttenhet, men hittade en riktig som gällde för just Whey 80.

1 kg ( 1000g) / 28g (1 portion pulver) = 35,71 portioner (räknad på Whey 80, länk längre ned)

Sedan följde nästa rad som var från den gamla dl/vikt jag körde med. Självklart borde det varit
160 kr/ 35 portioner = 4,5 kronor / portion.
istället för
160 kr/ 22 portioner = 4,5 kronor / portion.

Sedan vadå att jag inte kan räkna på 28g? Fan gaggar du om? Följ länken jag hänvisar till gymgrossisten där de skriver 1 portion = 1,5 skopa, 0,75 dl (28 g pulver, 21,3 g protein).
Sedan att den portionen inte räknar på 1 dl är inte mitt problem.

Dessutom enligt gymgrossisten så kostar Whey 80 159 spänn (som jag avrundat till 160) och inte 149.

Sholiboba
1000 delad på 28, vad blir svaret? Tillbaka till grundskolans matematik med dig.

2009-11-18 10:57
Men fan en hederlig ostmacka och ett mjölkglas.
Måste alla ta tillskott som elitidrottare gör som tränar 6 timmar 6 dagar i veckan?
Värt när man gymmar 1 timme om dagen varannan dag lite små seriöst.

Sen skulle jag känna mig jävligt dum om jag står med en proteinshake och skakar på gymmet som resten av snubbarna där tänker
"Ååh vad hård jag kommer bli, bitches & krogslagsmål, here i come!"
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2009-11-18 13:54
Kaneida

Jo, jag sa precis att jag räknat fel :)