I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Illustrationsutbildning Gbg

Övrigt - Blandat

2009-10-24 21:19

Illustrationsutbildning Gbg

Nämen hej.
Det är så att jag känner att jag legat lågt för länge i Norget nu och till sommaren vankas en flytt till bruden i Göteborg. Eftersom det verkar vara nästintill omöjligt att hitta jobb i Sverige just nu så hade jag tänkt studera och då helst illustration/konst/design. Är det någon här på Whoa som har gått på eller känner till någon bra skola eller specifik utbildning i Göteborg för sådant hittepå?
Den enda jag kan tänka mig såhär på rak arm är Göteborgs Konstskola, men det är också den enda jag känner till. Så kasta era bästa tips på mig!

Fred og kjaerleik!

mera msz!

2009-10-25 09:48
KV konstskola är fet, google är din vän :)
There's three things that keep me from being a Nazi/
I'm black, a fag, and my dad's Liberace!

2009-10-25 22:14
Haha, jodå. Nog är google en fin kamrat alltid och det är självklart henne man konsulterar i längden. Men jag tänkte närmast på om någon hade lite mer personliga och roliga tips, google blir lätt lite tråkig... Hon bara namedroppar.

På vilket sätt är KV fet? Jag tycker att den verkar apkul när jag ser på hemsidan och jag blev väldigt fascinerad av brottarkrokin som jag ramlade in i på kulturnatta när jag var i Götet sist. Har du gått där? Vad är skolans största behållningar?
mera msz!
Toastare

2009-10-26 14:20
KV är bra vad jag hört. Det är förberedande, så du kan söka dig vidare sen (Valand eller HDK).. eller ja om du vill vidare till Stockholm och Konstfack etc.

Jag skyller allt på Emma!