Annars är ju Dogges klassiska boxarhänder svårslagna. När han var här i Varberg så gjorde han dem sjuttioelva gånger. Fast han är ju en jävla fjant i allmänhet.
Jag tycker aldrig att det är okej att göra det rättvända v-tecknet, om man inte är en helsöt mangafigur vill säga. Eller vill härma en helsöt mangafigur (vilket jag gör hela tiden) för den delen.
Helt offtopic tänkte jag även nämna att jag känner (läs: kände) bruden på sista bilden i huvudinlägget. Händer så jävla många sammanträffanden på Whoa nu för tiden.
V
Producent
2009-10-27 13:10
We say peace, cause that's what everybody wants. A piece of the pie.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Scrotum: ge mig hennes nummer va. Pinglan!
Intressepenisen hårdnar!
Tappade bort det när jag bytte mobil, du kan få hennes Helgon.
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers
Jonkagoo: det där är ju klart och tydligt en WIN!
Intressepenisen hårdnar!
Scrotum: slaknade så fort du nämnde Helgon, tack ändå!
Intressepenisen hårdnar!
Äsch, nu tycker jag att du är lite fördomsfull. Hon är duktig på att laga mat.
Moderator
2009-10-28 13:28
I'll take her helgon.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Nej Kaptenkrok du är för gammal för henne..
Not a follower, so Twitter has never been an option.
scrotum P19 Var du ens född när Latin Kings släppte sin första skiva?
Något jag stör mig extremt mycket på är det så kallade surftecknet (finns säkert fler namn för fenomenet) som börjar dyka upp på varenda jävla bild, framförallt bland jänkare och brassar (brassarna var väl gissningsvis dem som "uppfann" det så då är det väl lite mer okej, men bara lite)
Jag pratar alltså om tummen + lillfingret. GAH!
Hoppas hoppas vi slipper den trenden i sverige. Det är ju så extremt löjligt.
(jag gillar dig chuck men, snälla...)
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
en till..
insane M P25 betyder faktiskt något.
hang loose kallas det väl?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
shyffert Det gör det säkert, men det är fortfarande otroligt löjligt att var och varannan kändis gör det såfort det vaknas kameror nuförtiden. Som sagt, för brassar kan det väl vara okej. Så ronaldinho är förlåten. Och chuck har väl iallafall kört med det länge så han får med nöd godkänt trots att han är amerikan.
om man ska tro wikipedia så kommer tecknet snarare från Hawaii
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Okej, då tar jag tillbaka det där om ronaldinho. Han är inte ursäktad ;)
Toastare
2009-10-30 22:26
hawaii är det och heter shakatecken..och betyder hang loose, eller att allt är på topp.. men brassarna gör ofta tummen upp...som kommer från andra världskriget när många amerikanska piloter var stationerade där och de gjorde tummen upp som "all good"-tecken och det har levt kvar.
Jag skyller allt på Emma!
Moderator
2009-11-01 09:55
Vi gör väl också ganska ofta tummen upp? Inte särskilt unikt för brassarna. Men jag hade ingen aning om att man kunde störa folk såhär mycket bara genom lite olika sätt att ha händerna och fingrarna, det här måste utnyttjas mer. Hang loose, here I come!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
SJUKT ontopic! Bloggas det om det så är det inne!
Moderator
2009-11-11 15:48
Jag ska börja göra som Baphomet. Är tummen i handflatan på hans övre hand eller är den ute som på den han håller nedåt?
Toastare
2009-11-11 15:54
KaptenKrok, jo det är ännu vanligare i Brasilien ... men själva gesten är ju väldigt gammal, från romarriket från början, när man använde tumme upp/tumme ner vid gladiatorspelen. Nu har jag själv inte varit i Brasilien, men har flertalet vänner som varit där och berättat om fenomenet.. finns att läsa på internet också om man söker. Man använder tummen upp som att hälsa och berätta att allt är ok..
Jag skyller allt på Emma!
Och varför gör japaner alltid "peace" tecknet när dom fotas? Är det skaldkänslor över Pearl Harbour och 2:världskriget eller vaddå?
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Eftersom jag är lika ontopic som Scrotum så kan jag säga att de tecknen som orrarna slängde upp där är de hemskaste som finns. Det är nån version av "V-tecknet" med tummen utåt. Hemskt. Enligt vissa är det för att reppa kista (det ser ut som ett K) och om det är det så kan vi hålla det så och inte se orrar från täby slänga upp det.
hahahaha reppa Kista och Täby vafan?!?!?! kom in i matchen
Fick jag lära mig när jag flyttade till fröslunda. Hur vanliga är tecken folk försöker etablera för stadsdelar/städer?
BountyBoo - Hos romarna fanns inte tummen upp, utan det var hålla tummen i näven som gällde :) Tummen ner (gärna med lite stötande rörelse) skulle symbolisera att hugga med svärdet och döda den fallne, medan tummen i handen skulle symbolisera att sätta svärdet i skidan (och låta motståndaren leva) :) jespers - Jag har alltid (eller i alla fall sen första gången nån foliehatt länkade dem) undrat hur folk får ihop Lady Gaga- och Baphomet-poserna. Visst bägge sitter, men i övrigt så stämmer ju inget (vare sig arm- eller handmässigt). Ver du? :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
shyffert det var ju exakt det som var min poäng...
insane m: de verkar va nån islander-ting! massa maorier o tonga folk sätter upp de där o viftar me utan att nödvändigtvis villa hänga löst. enola: u got it all wrong! dom peace:ar ju inte kameran däremot vinkar dom alltid glat in i bilden
http://www.myspace.com/splitkeysbeats
måste bara påpeka ang. "hang-loose" tecknet att på svenska betyder det ring och rösta. det har jag sätt på idol! //Yde - >,<
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
http://soundcloud.com/mega-drive
Jag till vänster reppar hunden, voff voff.. thugged out som fan.
mama said knock you out
AA Det roligaste med dina bilder är att verkligen alla har samma ansiktsuttryck. Fast jag ska inte säga något, jag putar också alltid sådär med läpparna när jag är medveten om att folk tar kort på mig.
Jag försöker faktiskt stoppa den här V trenden, men lyckas inte alltför bra. Jag kör med fjortis posen, att så fort någon glider fram med en kamera flinar jag allt jag kan, så man ser ut som en riktigt glad idiot. Och ger kameran shitfingret. Kan det slå igenom? Nä.
Wurrup?
Är naglarna vända från personen som gör tecknet betyder det "Up yours" eller egentligen "jag stoppar upp dom här två fingrarna i ditt rövhål", iallafall är det va de flesta britter menar. Amerikanerna tyckte att två fingrar var för mycket och använder bara mittenfingret när dom ger någon "fuck you"-tecknet. I peace- eller victory-tecknet ska naglarna vara vända mot personen som flashar det. Jag brukar dock alltid vända naglarna från mig för att det helt enkelt ser coolare ut. Det är ändå ingen som fattar att jag insinuerar fingerknullning på brittiskt vis.
Ridå
Töntnörden: det klassiska Fuck You-fingret AKA Långfingret är väl från början menat att symbolisera en kuk, i synnerhet med något framskjutet pek- och ringfinger på sidorna som då blir kulorna?
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa: givetvis är det så och inte en modifierad britt-variant AA Gunfinger posen har ju varit klassisk i en sisådär 40 år i och utanför jamaica inom reggae/dancehall scenen, till skillnad från dubstepen som bara har ett fåtal år på nacken... seen?
Mabuhay!
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Så kan de se ut när kameran kommer fram..
my name is xelly smelly
Och varför gör japaner alltid "peace" tecknet när dom fotas? Är det skaldkänslor över Pearl Harbour och 2:världskriget eller vaddå? Yup, kan tänka mig att de känner enorm skuld efter två städer jämnades med marken av två omotiverade nukes (kriget var på väg att ta slut nonetheless).
enola: u got it all wrong! dom peace:ar ju inte kameran däremot vinkar dom alltid glat in i bilden Nja, skulle snarare säga att du är ute och cyklar. Det viftas rätt fint med peacetecken så fort en kamera är framme i Japan, varför vet jag dock inte. Men vi kan nog som sagt utesluta "skuldkänslor".
Look with your own eyes - See with your own mind
niickees: det där är ju inget gängtecken det är ju bara cp spasmer, taskigt att hänga ut handikappade! //Yde - sry om de va du ;P
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
wasteapa01 P22: aha, jag kanske har fått det om bakarslet då. apropå gangsigns måste jag erkänna att jag flashat bloods-tecknet på några bilder. riktig jävla fingergymnastik. cribbs har sin töntiga guleböj, men dom hämtar igen det med sin gångstil.
Ridå
Hahah, lugnt, Bjäär - någon snubbe jag hittade på Facebook! :)
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
daddy-dan ja såklart, men det gör det inte mindre sant det blivit en klassisk dubstep-pose också, som får vita medelklassungdomar att känna sig dubbelt så fräcka när dom hör en fet basgång.
http://soundcloud.com/mega-drive