Golf vs audi ?
Finns det några bilnördar här? har nyligen tagit körkort, och har iofs alltid velat ha en golf, dock så säger pappsen & brorsan som har en lång erfarenhet av bilar, att audi bilarna har mer kvalite och håller längre än golfen som känns lite plast aktigt, någon som kört golf och audi här och kan dela med sig ? har tyvärr inte råd o köpa båda! får bli en! :)
Hästen_Hugo
jag har en golf 3a-92 och den går jättebra min kompis har en audi 100-91 och den går ännu bättre. Håller med din farsa att audi har mer kvalitet men det är lite dyrare att äga en audi. Golf passar mig bättre för att jag inte har nåt jobb och har ingen familj så jag behöver inte så stora bilar som Audi.
Helt korrekt att Audi håller högre kvalitet. Men som BBKing säger kostar de snäppet mer som ett resultat av detta. Sen beror det ju helt på vilka modeller du pratar om. Golf är ju en modell medan Audi som bekant är ett märke. Jämför du Audi A3 och Volkswagen Golf? Årsmodeller? Motoralternativ? Finns ju några variabler man inte får glömma i bilekvationen :) Har för övrigt kört en hel del Golfar, och har reppat Audi de senaste 7 åren.
Look with your own eyes - See with your own mind
Elr så köper du dig en nice Audi 80 coupe! :) En liten och pigg Audi som inte kostar skjortan!
I got more kicks than Jackie Chan.
Enda märkena som kommer i närheten av premiumkänslan Audi levererar (i mitt tycke) är Mercedes och nyare BMW. Volkswagen är prisvärda, tveklöst, men det är inte samma klass som Audi. Men nu beror det som sagt helt på hur mycket pengar du har att spendera och vilka modeller du överväger.
Kan nån berätta för mig vad som är bäst, en Nokia N95 eller Samsung? öööööh. Man kan liksom inte fråga vad som är bäst i alla lägen. Nån som haft körkort en vecka lär ju inte direkt va nån "finsmakare" när det gäller bilar, och i min värld tänker jag mig inte att en nybakt bilförare springer iväg och köper en ny bil heller. Vad som är "bäst" bil beror på massa av faktorer helt enkelt. Golfen är billigare, är lättare/billigare att få servad, troligtvis billigare att försäkra, enkel att köra, passar de flesta och finns i många många exemplar världen om. Det är kvaliteter som passar vissa, och att säga att random Audi skulle va bättre för att det är en Audi är bara dumt, det finns dåliga Audi-bilar också. Som förstabil skulle jag säga att en begagnad Golf i bra skick är lättare att hitta och äga (service, kostnader, försäkring) för bra pengar än en Audi, således tycker jag en Golf är ett bättre val i det här fallet . Är man ekonomiskt oberoende, har massvis av körvana och aldrig behöver bry sig om nåt är säkert en splitter ny Audi generellt bättre än motsvarande modell från VW. Jag bara förutsatte att situationen inte riktigt är sådan.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
En vecka var visst lite i överkant, 2,5 dagar gammalt förefaller ditt körkort vara. Det gör den här tråden smått skrattretande...
Det är kvaliteter som passar vissa, och att säga att random Audi skulle va bättre för att det är en Audi är bara dumt, det finns dåliga Audi-bilar också. Uh nja, nu pratade jag om faktisk kvalitet på bilarna i fråga. Inte "vilken har trevligast ratt", utan direkt kvalitet på bilen i fråga. Och där råder det ingen som helst tvekan om att Audi ligger högre än Volkswagen. Vad som sen passar personen i fråga prismässigt hänger ju ihop fullständigt med vilka pengar han har att röra sig med. Har han lite mer pengar tillgängligt finns det ingen anledning till varför han inte skulle kunna köpa en Audi. Förstår inte alls varför tråden i fråga skulle vara skrattretande bara för att han fått körkort hyfsat nyligen, det är väl klart smartare att göra en tråd där man ställer frågor till folk som faktiskt har kört bil i några år, snarare än att göra (vad som för en själv är) fel köp.
Givetvis är en Golf generellt sett billigare än en Audi, men det var ju trots allt inte vad tråden handlade om primärt.
PenDragon : Men vilken Audi som helst är inte alltid bättre än vilken VW som helst, right? Om vi förutsätter att det handlar om en begagnad bil så är det ju betydligt mer än märket som avgör om bilen är schysst eller inte. Framför allt hur den är körd, servad och allmänt omhändertagen. Jag vågar påstå att man kan få tag på en Golf i bra mycket bättre skick för samma pengar som en lika gammal audi, just för att det finns fler på marknaden och för att det är större chans att hitta en "pärla". Hellre en välservad VW än en "ungdomskörd" Audi t.ex. Förstår dessutom inte hur du kunde missa mitt avslutande resonemang om pengar. Killen är (enligt whoa) 19 år med en 2 dar gammalt körkort, det är fullt rimligt att tro att han inte har 2-300 000 att lägga på sin första bil, därför ÄR pengar en faktor. Har han däremot 300K att köpa bil för så håller jag med om att t.ex en Audi A3 förmodligen ger mer kvalitetskänsla än en Golf.
min gammla körskolalärare som har en audi säger att på nya audibilar är de gratis koppling så länge du har bilen, alltså pajjar kopplingen fixar dom en ny gratis.. :)
ARSENAL! DJURGÅRDEN!
Endeavour2 Valfri Audi håller i princip alltid högre kvalitet om du jämför den med en Volkswagen av samma årsmodell. Givetvis är det en förutsättning, funkar ju inte riktigt att jämföra en helt ny Golf GTI med en Audi 80. Men det säger liksom inget om de specifika märkenas eventuella kvalitetsgrad :) Och om vi ska börja snacka om hur bilarna i fråga är körda är oddsen klart högre för att du ska hitta en Golf som är fullständigt sönderkörd, än en Audi. Golf är ju trots allt en ungdomsfavorit just p.g.a. att den ÄR billig att köpa och äga och mycket kul för pengarna, så att hitta en ungdomskörd Golf känns mer sannolikt i sammanhanget ;) Jag missade inte det, jag ansåg bara inte att det hade något att göra med saken då det var du som förutsatte att han inte hade pengar, medan jag inte förutsatte något alls, då han inte nämnt något om det :) Jag tror mest vi lyckades prata om varandra på de flesta punkter, för det låter ju onekligen som om vi är överens överlag!
du kan inte tänka dig något annat en golf och audi då? subaru är guld värd
Hur mycket ska du lägga på bilen då? Så ska jag rekommendera en fresh åt dig. Kör mest audi själv...
golf och audi är samma bil i princip dom båda ingår i VAG (vw audi gruppe) men audi är ju de mer "bastanta" och har mer kvalité o lyx. ett tips är att köpa en quattro;)
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Vill helst ha en audi a3 sportback, har väl runt en 150 tysen att punga ut, lite dumt formulerat där uppe kanske vilket märke som är ´´bäst´´, självklart gör ju alla bilmärken sunkiga bilar! Tänkte väl mer typ audi a3 sportback vs golf gti eller nåt, är inte speciellt bra på bilar, men vill ha en bil mer än 10 år eller tills den totalpajar, så blir nog att spara till en helt ny med garanti, kanske bra att börja med en sunkig golf =)
Hästen_Hugo
Den fetaste golfen mot den fetaste audi a3 skulle jag tagit golf, men om du har 150k att lägga ut skulle jag köra på en audi a3 sportback dom är jävligt cleana!
my name is xelly smelly
Hästenhugo Något i stil med
denna?
Nej det är inte en helt vanlig färg, och då får du hosta upp desto mer också :) Men visst fan är den snygg!
Jepp, dock lite dyyyyrr
Hästen_Hugo
Värsta fall får man lacka om den för en 20 pap. Me love orangeeeeeeeeeeeeeeeee!
Hästen_Hugo
har nån en audi a4a och beckna köper jag den gärna
Jo om det verkligen bara är färgen du är ute efter är det ju klart billigare att köpa något i stil med den jag länkade och bara skicka in den för omlackering :)
PenDragon P25 Jo sant, klart man vill ha någon ögonsten man kan putsa på hehee, vad har du för bil förresten, bild? :)
Hästen_Hugo