I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på utomhus-jobb

Övrigt - Blandat

2009-09-25 12:30

Tips på utomhus-jobb

Som sagt, jag vill byta yrke och vill jobba med något då man får vara utomhus men kan bara komma på att jobba i skogen eller typ borra brunnar och bergvärme och sådant.
Behöver lite mer förslag och om ni vet vad det behövs för utbildning för det ni tipsar får ni gärna berätta det med.

There aint no party like my nannys tea-party !

2009-09-25 12:38
snickare?
B

2009-09-25 12:44
Det är mest inomhus om man är snickare. Jag vill ha ett där man bara sitter inne om man har en barack i närheten och ska fika... typ.
Men tack ändå!

2009-09-25 13:09
murare, jobbar som det själv och enda gången jag är inne är för att äta/fika

2009-09-25 13:19
trädgårsskötsel eller vad heter det ?
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-09-25 13:20
kustbevakning
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-09-25 14:54
platslagare, taklaggare, flygbladsutdelare, greenpeacejavel, tiggare.

varfor vill du vara ute? det ar ju snart vinter.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2009-09-25 15:19
hade jag varit dig hade jag ringt arbetsförmedlingen och kollat vilken jobb man jobbar utomhus med och samtidigt kolla om någon behöver fler arbetare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-09-25 16:27
Luffare. Krävs ingen utbildning.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Moderator

2009-09-25 16:32
Dela ut post?
myspace.com/jiahprod
Producent

2009-09-25 18:15
dela ut post funkar bara på villor om man vill vara ute, annars är det lite in och ut som att ha sex om det är i höghus/lägenheter.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-09-25 18:40
jobba på järnvägen! helt ägjobb med mycket variation och hårt arbete utomhus.. xD
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-09-25 19:58
haha ingen vill dela post på vintern fyfan.. flyger runt som en jävla vante.. längtar inte till vintern :'(
https://soundcloud.com/invalida
Producent

2009-09-26 02:56
byfåne

2009-09-26 11:26
anläggare! då är du ledig ett par månader per år ocskå!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-27 11:08
Rallare
Greenkeeper
Pistör
http://www.earforcefm.blogspot.com

2009-09-27 11:32
haha jag tycker dopeness har kommit med de bästa förslagen

2009-09-27 13:15
Sälja jultidningar
http://www.earforcefm.blogspot.com

2009-10-02 20:19
Tack för alla svaren..

Även om nu Dopeness hade väldigt bra tips känns det inte riktigt som jag.. tyvär.

Rallare däremot lät intressant ungefär vad är det för arbetsuppgifter och behöver man någon speciell utbildning ?

Murning hade inte varit så dumt heller men det är så lite murning i umeå, helst om man jobbar på ett litet företag som jag gör, det är mest ncc, skanska och de där som får murningen.

2009-10-02 20:35
känner många som jobbat som rallare, i det företag där dom jobbade krävdes inga förkunskaper överhuvud taget, däremot tror jag banverket kräverutbildning.
Borde väll finnas en hel del murar jobb i umeå?
murare är ju ett bristyrke och umeå är ju inte allför litet heller.
finns murar utbildning i bland annat skövde via komvux, www.byggsoft.se finns säker fler ställen där dom utbildar också.
Du kan väll söka dig till ett större företag isåfall ifall det är det som är problemet?
vad jobbar du som nu då?

2009-10-02 22:53
anläggare/markarbetare. gör allt och lite till. sjukt kul arbete. man är utomhus hela tiden och man gör aldrig samma jobb två gånger. eller det är klart man gör, men inte exakt.

var med och dränerade långsidan på ett 50 meter långt hus. det var jobbigt men samtidigt sjukt kul. bra pröjs är det också. är väl därför att det är ett bristyrke(?).

sen finns det ju mycket svartarbeten osv.

2009-10-02 22:54
bra pröjs är det också. är väl därför att det är ett bristyrke(?).

blev lite fel där. men ni förstår säkert :P

2009-10-03 17:26
Jag skulle nog också säga markarbetare, vägarbetare eller någonting efter järnvägen!! Då kommer du nog kunna räkna innomhustimmarna på en hand..
Men lika glad är jag för det!

2009-10-04 12:44
Jag är plattsättare nu, har fått mura litegrann men som sagt är det de större företagen som tar all murning, och det är mest de äldre murarna som murar idag.

Ja markarbete lät ju inte så dumt det heller, neb då lär det väl behövas någon sorts utbildning. Är det markarbetare som borrar brunnar och sådant också ?