I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den här veckans bra omslag

Övrigt - Blandat

Groupie

2009-09-26 04:13
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"

2009-09-26 05:31
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-26 07:25
Rätt värdelös tråd utan motiveringar till vad är det som tilltalar en i omslaget. Just nu verkar det vara en tävling om vem som hittar mest "originella" omslaget. Om man var tvungen och lägga in en kommentar så hade förmodligen coverspammandet varit bra mindre.

2009-09-26 08:32
I second that, Kaneida.
Ni som postar. From nu vill jag ha en motivering till varför ni gillar skivomslaget, annars kommer ert inlägg tas bort.

/ADMIN

2009-09-26 14:42
Co-sign på det!

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-09-26 14:57
Och Sparks förstås!
framsida

baksida
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2009-09-26 15:00
Angående texten på London Calling omslaget så är det en pastisch på en Elvis skiva så allt har en anledning.

(itsclive.blogspot.com)
Poet

2009-09-26 15:27
Kan det rent av ha varit så att det var någon slags trend i början av 80, att kopiera det omslaget?
Tänker då på en annan skiva som kom kring den tiden:
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2009-09-26 16:53
Enola - Ja, som pastisch gör det ju sin grej, men som "snyggt omslag" så funkar det inte : /

10-4, over...

2009-09-26 16:54
Vad hände med motiveringarna förresten?

10-4, over...

2009-09-26 17:18
att motivera varför nånting är snyggt kan ibland vara som att motivera varför man tycker nånting smakar gott.. men jag ska försöka

denna tycker jag är enkel och stilren.. och snygg panther.

I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2009-09-26 18:15
mabande: håller med, ska vi summera?
Omslaget: dåligt
fotot: Snyggt
(itsclive.blogspot.com)

2009-09-26 18:16
Konsensus! :)

10-4, over...
Producent

2009-09-26 18:42
Motivering? Jag kanske uppskattar en bild av en anledning och någon annan av något annat. En bild säger mer än tusen ord.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-09-26 18:58
Dopeness: tack!

2009-09-26 19:32
http://www.aktivdemokrati.se/
Groupie

2009-09-26 20:13

Groupie

2009-09-26 20:14

2009-09-27 06:35
Med motiveringen är jag inte ute efter riktigt att skriv en novell på minst 3000 ord för din nationella svenska uppsats men som två albumbilderna ovanför detta inlägg bevisar, vart är det estetiskt snygga, tilltalande, originaliteten?

Visst skönheten finns i betraktarens öga, men gggg_hatt måste vara
1) blind om denne tycker att dessa albumcovers är snygga
2) missat poängen med tråden om att posta snygga covers.

Bloodhound Gang - Hefty Nine
Jag erkänner att jag tycker det är bra ljussättning på fotot och bilden är vältagen, är en tjock naken man i en papplåda snygg? Inte på den här planeten, förmodligen inte ens i denna solplanet och även killen oavinfrån i albumbilden The lonely islands - Incredibad håller med. Han kom ner till jorden blev fångad av dålig kamera på bild, fick bara sin hand med som är fult photoshoppad i en ful "rymdbakgrund" med fula photoshoppade människohänder och billig flare i mitten som indikerar oerhörd värme eller explosion eller någonting som skulle omintetgöra inte bara människohänderna och dess ägare utan även rymdvarelsen.

Bilderna på elvis och tom vaits album som är svartvita med pastellfärger crittar ögat med fulhet för 50k och lämnar mig äcklad kvar för att skåda någon råkeff bild på en påstådd panther som för mig ser ut som en gepard. Stilrent knappast, snyggt knappast.

Jag är grinig just nu, för jag måste jobba och jag är hungrig, som tur är så har jag min frukostgröt här redo nu och kan tvinga i mig den innan jag måste dunsta. Nästa gång någon postar något hoppas jag det är en person med smak eller om det är någon av föregående som postar att de har skaffat smak.
Demokrati ger möjligheten och visa din åsikt, orka dock alternativa som tycker att fult är snyggt för att allmänheten tycker att något är fult.

Louder & Mabande tack för att ni försökte men det här tyvärr dött lopp. Alla kommer avfärda min kritik och fortsätta spamma med meningslösa skitbilder utan någon som helst motivering som kan ens försöka hinta hur de har tänkt. Låt tråden leva sitt liv.

2009-09-27 12:57
oj vad grinig kaneida var då..
dock kändes det ju rätt uppenbart att gggg_hatt bara skojade.. den där "Incredibad" var ett av de fulaste omslagen jag någonsin skådat.

2009-09-27 15:49
gggg_hatt
kom osökt att tänka på detta omslag:
(itsclive.blogspot.com)

2009-09-27 16:41
Dopeness
* "Jag kanske uppskattar en bild av en anledning och någon annan av något annat. En bild säger mer än tusen ord."
- Just p.g.a. ovanstående r det en bra idé att ta med en (kort) motivering: en bild säger mer än tusen ord men alla ser inte alla ord.
Du uppskattar kanske den naturliga skönheten i bilden av en klart överviktig naken man i en papplåda medan nån annan tycker det är stötande fult.
Din uppgift i tråden är m.a.o. att säga varför du tycker omslaget är snyggt, inte bara att.

10-4, over...

2009-09-28 13:47
Kaneida

Haha jävla sur och bitter! :)

Mabande eller annan admin/mod

Lägg in i första inlägget att man ska skriva en motivering annars så kommer det bli bildspammande.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.
Poet

2009-09-28 17:55
Vore bättre om tråden handlade om "bra" omslag istället för just "snygga". Uppenbarligen kan vissa inte tillåta andra att ha någon uppfattning om vad som är snyggt eller inte :)

Det här tycker jag är coolers:

För att, det ser inte ut som en punkskiva om man inte kollar noga, och upptäcker alla cigarrer, och humorn i det känns väldigt DLK. Tycker även att det är fint målat. Det enda som egentligen stör är att samtliga typsnitt är jätteopassande där.

2009-09-28 18:53
__virre__
* "Uppenbarligen kan vissa inte tillåta andra att ha någon uppfattning om vad som är snyggt eller inte :)"
- Om du syftar till Kaneida et al så är det ju exakt din uppfattning som efterfårgas :P

Håller f.ö. helt med om fonterna...

Mitt bidrag:
Brreach - It's me god

Motiveringen är att det ett attraktivt konstverk för den typen av musik som skivan innehåller.
Det fula och brutala inre som talar till sin skapare (eller åtminstone sin omvärld). Kombinerat med en font som inte bryter av vare sig i färgsättning från resten, samt den diskreta kursiveringen av "me" (som tack vare de stora mellanrummen mellan bokstäverna knappt märks), så blir det en mycket bra helhet. (det enda som saknas är ett kommatecken, men det är bara korrekturfascisten i mig)

10-4, over...

2009-09-28 22:43
Mabande: Ska du inte posta omslaget du skriver om också? eller är det överflödigt för trådens syfte? ;)

2009-09-29 22:12
Principles of Flight - Chaos Opera

Det här omslaget passar ihop med musiken och historien som berättas genom albumet.
Gillar färgerna och den stilrena titeln. Stilrent helt enkelt.
Det följer med en bok med bilder som beskriver varje kapitel också.
Klockrent paket.

2009-09-30 18:15
Filbunke - Tackar, jag var helt övertygad om att jag klistrat in det :)

10-4, over...

2009-09-30 18:16
Kollade koden och det är inklistrat, men verkar inte gilla att visa discogs-bilden :(

10-4, over...

2009-09-30 18:53
Mabande: Det har hänt mig några gånger i tråden också.. fast då har det funkat att bara ta bort inlägget och göra på nytt igen. vet inte riktigt vad som har spökat.

2009-09-30 19:03
hehe kul med DLK
Stand By Me och Titanic är världens bästa filmer :D världens bästa musikintro är http://www.youtube.com/watch?v=Z7O0-fWQEas&feature=channel_page (verserna är också skitbra)

2009-10-10 22:16

2009-10-10 22:57
Gillar färger.

Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-10-10 23:35
just ja..kanske borde motiverat den senaste..
tycker den är härligt fulsnygg o kul idé med ark med lappar som omslag.

2009-10-10 23:36
qnivkast
fresh..fast han borde vart tecknad. antingen i passande färg eller svartvitt som kontrast mot bakgrunden.

2009-10-11 18:19
några av mina favoriter:

Pelican - Australasia
Passar musiken på skivan jävligt bra, dessutom snyggt

Mr Oizo - Transsexual EP
Fett coolt!

Hermano - Dare I Say
Asball snubbe

Mustasch - The True Sound of the New West
hårrt
o rly?

2009-11-24 06:07
ALLA Putumayo presents cd covers.

Amazighen will remember

2009-11-24 09:10

snygg som fan
http://www.kommandot.se/wp/

2009-11-24 09:13

fett skitsystem-omslag

mera grind-omslag, nasum

och sist men inte minst victims - in blood
http://www.kommandot.se/wp/

2009-11-25 02:17

Angående The Beatles vita album så är texten upphöjd i materialet, med ett serienummer under:
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2009-11-25 02:17
Groupie

2009-11-25 10:29

kanske inte 100 procent genomtänkt, men fina omslag :)
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
Poet

2009-11-29 00:37

Denna är nice, omslaget utstrålar så jävla mycket ensamhet och hopplöshet, och när man lyssnar på skivan så förstärks bara känslan. 100% misär.

2009-11-29 02:57
Snygga äldre omslag

2009-11-29 03:00
Snygga minimalistiska omslag

2009-11-29 04:39

Dom enda jag kmr på nu i alla fall..
riktigt nice album konst här faktiskt :)
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2009-11-30 13:12
måste ju lägga upp våran samling för jag är sjukt nöjd med den.

2009-12-01 01:03

tycker att denna är väldigt bra, finner den även lite humoristisk. Men den beskriver sanningen, vi är inte lika.
 HELSINGBORGS IF!
DJ

2009-12-07 13:24
Det här är inte omslaget. Omslaget är ganska klyschigt och tacky. Det här är baksidan av konvolutet, men någon topic för sådana lär väl inte dyka upp.

Några anledningar till att det gör mig varm i hjärtat:

1) Den klassiska estetiken
2) Att det så omedelbart påminner om klassiska omslag som Life Of A Kid... och Critical Beatdown.
3) Att man verkligen ser att de är medelålders och inte gör något för att dölja det
4) Att den Wild Style-aktiga south bronx-miljön är så fint i linje med deras image, sound och videos
5) Loggan är snygg
6) Ingen bär en jesus piece eller annan guldkedja
7) De svårdefinierade betongblocken signalerar samtidigt "ghettomiljö", "we don't give a fuck where we take the pic" samt allmänt stenhård attityd (hård som betong)
8) Att det förekommer två gubbkepsar som verkligen känns gubbiga och inte hipster/Sofo alls
9) Att deras kläder INTE är koordinerade med varandras vilket ger en känsla av "this is just my everyday shit that I wear" och en allmän feeling av lite olika typer av kläder som folk i den åldern i BX har på sig vardags.
10) Kan tyvärr inte medlemmarnas individuella namn. Men snubben i grå tracksuit har både clean outfit OCH klassisk skivomslagspose som används alldeles för sällan numera.
11) Att det ser ut som taggtråd uppe till vänster, bara lite random sådär?

DJ

2009-12-07 13:26
Eller jag borde sagt: det här inte FRAMSIDAN av omslaget. Baksidan är ju tekniskt sett också en del av OMslaget.