I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tips om boende i Saigon (Ho Chi Minh) sökes

Övrigt - Blandat

2009-09-18 09:06

tips om boende i Saigon (Ho Chi Minh) sökes

Hej,

har ni något bra tips på ett sjysst hotel så länka gärna!

priset kvittar mer eller mindre men runt 500 spänn/natt borde räcka tycker jag.

tut!

2009-09-18 13:50
Hade du skrivit 50 spänn hade frågan känts mer relevant. För 500 kan man få otroligt mycket i Vietnam och av tidigare trådar att döma så har de flesta whoiater besökt HCMC på betydligt tightare budget.

Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-09-20 15:45
hit me med biliga boenden också..jag är inte svår ;)
tut!

2009-09-22 08:36
Det bästa du kan göra är att ta dig in till city, knata runt och se vad du gillar, men räkna inte med nån lyx direkt. även finare hotell känns lite sunkiga.
Sitt inte och trolla!!

2009-09-24 02:54
Vettigt rum med ac går loss på ca 10$ per person i Saigons backpackerghetto. De hostels jag varit inom ser alla mer eller mindre likadana ut.

Går man upp i pris så går det givetvis att hitta ganska flott boende før en acceptabel summa men som Endeavour så fint påpekade så reser de flesta av oss på en ganska så tight budget varfør kunskap om dessa platser troligtvis e ganska så begränsad.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-09-24 08:26
jao...pratat med folket på backpacking också...ingen kan ge något konkret tips förutom backpacker quarters...vi får väl dundra dit ändå då :)

tack iaf
tut!

2009-11-27 08:55
Alltså.. Gå in på någon av dem stora sidorna för vandrarhemsbokning. ex hostels.com hostelbookers.com hostelworld.com och sök. Om du vill bo i sovsalar kan du komma riktigt billigt undan, max $10. Om du vill bo lite finare eller privat kan du betala det dubbla. Ett standard hotel får du för drygt 200-300kr per natt.. Beroende på när du ska åka är priserna och tillgången på rum lite skiftande.

Det lättaste är att söka och läsa recensioner och boka en första natt. Sedan kan du gå runt å kolla på boenden när du är där.. Det är långt ifrån allt som hamnar på nätet, och många gånger kommer du billigare undan om du kollar direkt i receptionen.. iofs verkade det itne vara ett problem för dig.. men ändå
Tror du mej inte? Fråga min mamma!