intressanta dofter
Igår upptäckte jag att en vis typ av citrusfrukt (minns tyvärr inte namnet nu) tillsammans med svett (i alla fall mitt svett) luktar PRECIS som tacos! Det var tämligen intressant. Då kom jag att tänka på vilken förskjuten roll dofter har! Visst mat doftar och parfym doftar men annars? Jag menar hörseln har ju tillexempel musik, ögat har konst och snygga människor, känsel har tex sex osv osv. Men vad har dofter? Det finns ingen konstform som relaterar till dofter, dofter är ganska undantryckta. Därför tycker jag vi ska diskutera dofter. Vilka dofter är bra respektive dåliga? Hur bedömmer man en doft? Har ni flera exempel på otippade blandningar av dofter som är intressanta? Vad ska vi med dofter till, varför finns dofter? Hmmmmmm...intressant. Hit me! (Inlägget ändrat av JP 2009-11-01 12:12:30)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En gammal vän brukade svära på att morot + fis luktar cola. Vi fick aldrig det bekräftat.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man
När man steker lövbiff på en såndär varm täljsten luktar det otvättat manligt kön. Inte så aptitligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
korv hehe
Tears of Liquor EP https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
det som ar ganska forvanande ar att mus kan faktiskt lukta fisk ibland :s
-ò_ó-
eller så är det fisk som luktar mus? touché!
När man steker köttfärs och har i tacokryddan luktar det unken gammal gubbsvett!
spliff macht frei
Den värsta "vanliga" doften som finns är fan blöt hund... fy fan alltså.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Cannabis kan till och från, ibland, eventuellt, typ lukta lite som "nysvettig" armhåla...eller tvärtom?
There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.
Producent
2009-10-27 00:20
Det mesta man äter använder man mer sitt luktsinne än sitt smaksinne. Testa att hålla för näsan när du käkar nått. Matlagning är kan vara ett hantverk.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Fabbz P22 Ja sant, iaf gräs.. men det är tecken på goda grejer (oftast) så den doften gillar man (jag) =)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Min urin luktar ibland kalaspuffar, vilket är ganska konstigt. Har inte kunnat räkna ut vad jag har ätit/druckit när den har luktat så. Men en äcklig doft som också har med urin att göra är när man tagit såna där kapslar med b-vitamin. Fyfan vad urinen stinker då, plus att den blir himla konstigt gul.Fabbz Det händer att det luktar korv också. Enligt mig såklart.
Fast alltså, doft är ju sjukt viktigt. Rätt herrdoft kan ju få en helt jävla knäsvag.. hehe. Sen har man ju sjukt många minnen förknippat med dofter, varma bilar på sommaren luktar på ett speciellt sätt, det är som att höra en låt man lyssnade mycket på under en tid av ens liv, sätter man sig i en bil som luktar sådär är man tillbaka på familjesemestrar i gamla, varma bilar när man var åksjuk och bara ville gå av. Och så har vi ju JULDOFTEN! Mysmysmys.
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
Nar man oppnar vakuumforpackade kottbullar (typ mamma scans) luktar som kott bulle fis. Jag kan dock faktiskt inte forklara kott bulle fis, for det luktar precis som ny oppnar vakuumforp... Intressant hur tva saker kan lukta lika, men man kan inte specifiera hur det luktar ut over det. Typ mycket av vitt kott smakar kyckling, men vad smakar igentligen kykling som?
"fördomar fördummar"
Min urin luktar ibland kalaspuffar Hahaha samma här! Fan va sjukt. trodde jag var ensam om det.
Typ mycket av vitt kott smakar kyckling, men vad smakar igentligen kykling som? Rätt intressant, faktiskt. Samma som med vatten. "Nääe, det smakar inget". JO, det smakar vatten. En del säger att det smakar järn, men ah.
Producent
2009-11-01 01:23
vatten smakar olika beroende av vilka salter de har. finns sterilt vatten finns som används främst av konstnärer till akvarell färger o.s.v
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
appropå dofter... är det bara jag eller luktar egentligen inte bensin rätt bra? slås alltid av tanken varje gång man tankar bilen...
Priyan Jag trodde jag var ensam om att tycka det när jag var typ 10 (ingen förolämpning), men har sedan dess listat ut att en jävligt stor del av alla jag träffar känner likadant. Bensin doftar gott. Min flickväns svett luktar EXAKT som gräs (cannabis). Det är inte alltid, och det är inte relaterat till hennes rökvanor. Då och då (eller ja, relativt ofta, 60-70% av gångerna jag känner hennes svettlukt kanske) så är det renaste gräset. Har inte hittat någon förklaring, men rätt trevligt är det. Hellre gräslukt än svettlukt liksom.
Urin luktar kalaspuffar för att du pissar ut socker som inte kroppen tagit upp, det e så för alla.
mama said knock you out
Jag är jätte känslig för vitlöks lukt. Värsta som finns. Fick byta tunnelbanevagn en gång för att en man som satt mittemot mig stank vitlök. Fick skit ont i huvudet, näsan och höll på att spy. De som har vitlöks andedräkt är illa också. Att lukta svett och vitlök är ju värst. Bebisar luktar gott på något vis. Älskar en viss blomma också, brukar känna av den lukten när man är ute på sommaren. Sen är jag svag för vissa killparfymer som jag dras till. Har kommit på att äpple luktar jävligt gott. Tar alltid med äpple till jobbet i min väska. Min väska luktar super gott.
Urin luktar kalaspuffar för att du pissar ut socker som inte kroppen tagit upp, det e så för alla. Okey, men varför just kalaspuffar? lite kul.
appropå dofter... är det bara jag eller luktar egentligen inte bensin rätt bra? Bensin doftar himmelskt. Absolut en utav mina favoritdofter.
DegenereraD Urin luktar kalaspuffar för att du pissar ut socker som inte kroppen tagit upp, det e så för alla. Intressant att veta. Hur har du lyckats ta reda på detta?
pereZosOo Vitlök som är så gott.
För övrigt så växer det några konstiga blommor på Apelviks Höjd, de luktar precis som sperma. Någon som kan tipsa mig om vad dessa heter? Är sjukt sugen på att köpa hem en klase.
scrotum - Dra några runkar per dag så kommer du ha likadan lukt i hemmet och då slipper du köpa blommorna :)
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Fast det kommer ju resultera i att det luktar svett också, jag är liksom bara ute efter spermadoften.
Moderator
2009-11-01 20:41
Tånagel luktar ostbågar för mig , usch. Sen bensin, underbar doft som sagt!
time isn't wasted when you're getting wasted .
spermabuskarna har jag och mina kompisar skrattat åt/varit rädda för i några somrar nu.
anna_m_maria För att varmt socker luktar kalaspuffar, kalaspuffar luktar varmt socker. Kolla sockermängden/kolhydrater i puffarna så förstår du nog att kroppen åker på en liten överdos :P scrotum P19 En sådan där dag man själv pissat kalaspuffar och har för mycket fritid, jag satt å sökte runt efter information helt enkelt. Fenomen man råkar ut för är oftast mindre än man tror. alternativt ordspråket "google is your friend"
mama said knock you out
Min navel brukar lukta ostbågar. Äckliga ostbågar som är gamla och har för mycket ostpulver på sig.
Bebislukt är ju den ultimata skumlukten. Blandning mellan blöja och fet hy, men doftar ändå ljuvligtljuvligtljuvligt.
Men hallå, kiss luktar ju kalaspuff när man har vätskebrist? (eller, mitt gör) och jag har inte ätit en enda puff på kanske fyra år. Jag får bara kalaspuffsdoften (och face it, puffar luktar inte socker, de luktar puffkiss) när jag låtit bli att dricka (vatten) på länge. OJ, paranteser. Aja, hoppas någon förstår, för puffar luktar ju INTE socker?
My heart lives in my vagina.
E85 luktar gott. läste på wikipedia för ett tag sen varför det var så men jag hittar inte texten igen. synd att det inte är lönsamt att tanka det längre Bubblare: thinner
Awaiting Beheadment and Mutilation
tycker både bensin och framförallt spritpennor luktar gott. kan sitta och sniffa på en spritpenna ett bra tag. kanske inte så nyttigt men ändå.
Fabbz P22 det är förmodligen för att du röker cannabis:)
Slap a bitch, allways
Th1ef Puffar luktar karamelliserat socker. Kanske en skvätt honung som i princip bara är socker det med. Jag har i princip aldrig ätit en kalaspuff jag heller, det är inte det jag menade med mitt inlägg. Det är sockermängden det handlar om. Pisset färgas och luktar efter vad du sätter i dig, det är restprodukter.
mama said knock you out
DegenereraD Nej, kalaspuffar luktar...Lite unket och fränt. Precis som betfor smakar (om du nu har ätit hästmat, det har iallafall jag). Betfor är ju också en sockerprodukt, men smakar och luktar så speciellt så att lukten nästan borde ha ett eget namn. Min karl har också upptäckt sambandet vätskebrist-puffkiss, så det kan ligga något i det tror jag.
så varenda bakfylla så kissar du kalaspuffar?
mama said knock you out
Varenda bakfylla är jag för bakis för att andas genom näsan. Logiskt nog.
scrotum - Kom tänka på en grej. Varför vill du ens ha spermlukten? den är ju hur vidrig som helst . . .
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
För att jävlas med min flickvän såklart.
aa sjukt har såna buskar i min stad med riktigt sjuk buske :D
Slap a bitch, allways
ostbågar luktar som när man pillar sig i stjärten(gör jämt detta!). därav namnet "pilliröv".
Jag har Focus mot toppen som Colin McRae i VM-rallyt!
Tjära & bensin + gräs ligger väl på topplistan personligen. Värsta doften hittills var för ett par år sen när jag hade ett par polacker i krokarna som snickrade och lånade toaletten. Den doften kom sedan att kallas "polack-skit". Inget illa menat mot polacker utan namnet kom pås efter situationen som uppstod.
Nyklippta tånaglar luktar inge gott heller.
stajl Riktigt bra gräs kan man ju bli alldeles sentimental av att lukta på. Det ligger före bensin för mig tillochmed... Och svart hasch luktar helt fruktansvärt gott.
Gräset jag hade för inte sålänge luktade "vanliga" gräslukten + Hubbabubba-smaken (det rosa tuggummit man alltid blåste bublor med som liten). Sååå nice <3
Moderator
2009-11-04 23:09
fyfan...värsta lukten jag känt var då jag vaknade full i en hiss i ett parkeringshus. fyyyfaaaan, kommer aldrig glömma lukten, luktade så jävla vidrigt. det va nog min värsta morgon i hela mitt liv.
//TW