I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dåligt flyttstädat

Övrigt - Blandat

2009-09-03 11:42

Dåligt flyttstädat

Jag och min flickvän flyttade in i en lägenhet som jag köpt för dyra pengar för en vecka sedan.
Redan när vi började slänga in grejer såg vi att det var lite skräpigt på golvet, men tänkte inte så mycket på det eftersom vi var tvungna att lämna vår dåvarande lägenhet samma dag.

Men nu har vi upptäckt att det är fruktansvärt dåligt städat. I stort sett bara torkat på synliga ytor. Golvbrunnen i badrummet är helt täckt av svart skit, ett tjockt lager damm på garderoben, inte ens plåtarna i ugnen är rena.

Killen som sålde lägenheten hade gjort städningen själv så det finns ingen städfirma jag kan klaga hos. Men är det någon som vet var jag kan vända mig?

Jag förstår att jag borde klagat på det här så fort jag flyttade in och fotodokumentarat, men nu är det som det är.

Rehab is for quiters.

2009-09-03 12:31
Klaga hos honom eller släpp det. Två Alt.
Jag har ingen personlighet

2009-09-03 12:36
Anlita ett städföretag och skicka fakturan till honom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-03 13:07
samma sak för mig. avtorkat på ytor i en lägenhet där samma person bott i nästan 30 år.

ringde upp vederbörande och sade att det inte håller standard så hon fick komma tillbaka och skura rent.

jag gjorde dock det här innan officiellt tillträde ägde rum. ( en vecka innan ). vet inte hur det ligger till när man fått tillträde. kolla med mäklaren.

2009-09-03 13:31
Råkade ut för samma sak men jag hade inte balls nog att säga något, istället muttrar jag fortfarande över det 2 år senare. Paret som bodde här innan mig utnyttjade det faktum att jag var helt oerfaren. Jävla Anna och Jörgen må deras barn dö plågsamt och utdraget i leukemi.

Så kontakta vederbörande genast och ge denne en rejäl avhyvling.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2009-09-03 13:33
Jo, om det blir problem kan ni alltid kontakta mäklaren som kanske kan agera som en medlare i konfilkten.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)
Admin

2009-09-03 14:05
Kan man göra något egentligen när det handlar om bostadsrätt? Hade det rört sig om en hyresrätt vore det bara att kontakta hyresvärden, ordna städfirma och skicka fakturan.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-09-03 14:11
När jag va arton bytte jag lägenhet med en polares polare. Själva flytten blev i sista minuten å jag fick dåligt samvete för att jag bara hunnit dammsuga å moppa, inte torkat lister eller putsat rutorna. När polaren lastat av sina grejer å jag kört iväg mina å skulle börja lassa in dom i min nya l¨ägenhet såg jag att hans flyttstäd hade inneburit å ta med sig det han velat ha, å sen lämnat resten. Alltså, det stod en vägskylt å en glassgubbe i ett hörn å va skräp å skit å damm överallt.
Hade det vart idag hade jag ringt å skällt ut honom å tvingat honom å komma å röja upp, men nu sa jag inget utan städade ur allt själv. Frysen va igenfrostat å det läg massa möglig mat i kylskåpet också.
Jävla svin.
Ridå
Redaktionen

2009-09-03 14:26
Jag flyttade, dock till en hyresrätt.. Men dom anlitade städfirma och skickade fakturan till förra hyresgästen.. Va iofs bara badrummet som va lite skabbigt..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2009-09-03 20:37
brukar väl vara så. när vi flyttade till en lgh för ett antal år sedan så ar det makaroner o skit på fönsterbrädorna...
 Haters gon' hate...

2009-09-03 20:41
Om du redan har städat så är det nog rätt kört tyvärr.
http://www.aktivdemokrati.se/
Producent

2009-09-03 21:16
starta en tråd på diverse forum vettja : 9

2009-09-03 21:31
Alltså, innan du ens postar en sån här tråd borde du ju faktiskt ta kontakt med honom och ge honom en chans att faktiskt gå med på någon slags deal om att han betalar fakturan för någon flyttfirma som du får anlita eller komma dit själv och städa eller liknande.

2009-09-03 21:31
städfirma menar jag naturligtvis...

2009-09-04 09:28
Inom rimlig tid gäller generellt för allt sådant här... Så det är nog dags att kontakta honom/henne nu! Bäst är väl att kontakta säljaren. Tror att det går att anlita en städfirma och skicka fakturan till säljaren, men denne kan ju då bestrida fakturan. I synnerhet i och med att du borde märkt detta direkt.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2009-09-04 18:10
Man skulle ju kunna tycka att mäklaren tog en titt att städningen såg bra ut. Men det är klart, i de 100 tusen kronornas arvode ingår väl bara lite annonser + sms.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2009-09-12 23:24
det härligaste är nästan att killen som bodde i lägenheten innan har spacklat in massa sladdar i väggen. t ex en projektorsladd som är ganska tjock och hänger ner från taket.
puss