I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

SAE Institute Stockholm

Övrigt - Blandat

2009-08-30 19:05

SAE Institute Stockholm

Jag tänker söka till music production program på SAE Institute i Stockholm i vår. Jag undrar därför om de finns några här som har gått eller går på skolan som vill dela med sig av sin erfarenhet?

Är det dyrt att plugga där? Vad krävs för tidigare erfarenhet? Och kollar dom på tidigare betyg från gymnasieskolan? Berätta gärna allt ni vill berätta om skolan och de program/kurser ni läser

Music is my boyfriend!

2009-08-30 19:11
jag har gått därrrrrrrr. vad vill du få ut av att plugga där?

2009-08-30 19:14
Jag vill jobba som musik producent i framtiden. Jag vet säkert inte ens hälften av allt som har med musik produktion att göra men de roliga är att jag känner att jag absolut kan tänka mig att lära mig de. Jag är nyfiken
Music is my boyfriend!

2009-08-30 19:14
musikproducent as in göra musik själv, eller styra musikprojekt?

2009-08-30 19:15
Både och...
Music is my boyfriend!

2009-09-01 00:10
det är dyrt. du har 2 kurser att välja mellan...audio engineering eller music production.

om du ska gå music production så får du inget CSN och kursen kostar närmare 90 000 om ja inte minns fel.
dock får du en macbook.

annars om du tar den andra får du csn men skolan är ju dyr. du betalar mellan 6-6500 kr i månaden. om du ska gå det så enligt mig ska du vara säker på att du vill annars kastar du massa pengar i sjön.

dom går inte på betyg.
vi är överallt!
Redaktionen

2009-09-01 08:03
Sök i forumet "Producenter & DJs".. Där har flera personer skrivit rätt mycket om hur skolan var. Sen vet jag iaf att priset på utbildningen stog på sidan förut... Har hört att den är bra.. Men det beror nog väldigt mycket på vad man är ute efter..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Toastare

2009-09-01 08:42
Kan man bara utbilda sig till producent genom att betala? Måste väl vara intagningsprov på sånt där, eller de är nöjda så länge folk betalar och de inte behöver ge nån garanti vad utbildningen leder till?
Man ska ju följa sina drömmar, men även investera smart i sig själv.
Jag skyller allt på Emma!
Rappare

2009-09-01 12:05
Polaren går där. Han tycker det är askul.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-09-01 18:05
har gått AEP (audio engineering program) och det var fett. vill man lägga mycket egen tid och en del pengar på bra utbildning så kör!
Its Tricky!

2009-09-02 01:40
Beställ informationsmaterial från deras hemsida... då får du all info du behöver o ansökningshandlingar.
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2009-09-03 13:48
dom har öppet hus nu den 5 tror jag...gå dit då
vi är överallt!

2009-09-03 19:13
Jag ska börja AEP nu i november. hoppas det ger lika mycket som det verkar göra:)
Cosmic Hinkstep Spliffystars