Problem & Lazy - Redo För Tronen CD-Cover, Hjälp mig!
Jag gjorde det här omslaget till Problems och Lazys mixtape som ska släppas snart men jag har ett problem. Problem tycker om mitt humoristiska omslag men Lasy tycker inte alls om den, han tycker inte om själva toalettstolen. Anledningen till att jag gjorde en toalettstol var för att ge monarkin en spark i röven eftersom dagens kungar gör ungefär lika mycket nytta som vi gör när vi sitter på dass. Till och med våra toalettstolar har en bättre funktion än deras tron. Sen kan man lugnt säga att en toalettstol på ett CD-omslag drar åt sig fler blickar än vad en vanlig tron hade gjort. Så hjälp mig nu genom att säga vad ni tycker om den. Om många gillar den så kanske Lazy ger sig och då slipper jag göra om den! Tack!
I design myself!
känns la lite billigt med en toalettstol?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hur menar du med billigt?
I design myself!
Jag röstar på att du gör om det, och lägg ner lite mer av din egen talang i det och kapa ner på de tydliga och enkla paintshop effekterna :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det som ser mest skumt ut är ju att du blandar stilar helt.
((MAAD))
sen så skriver man väl inte designerns namn sådär. det lägger man väl i konvulutet eller dylikt.
((MAAD))
Haha! Jo jag förstår vad du menar. Hade jag gjort den till mig själv hade jag lagt ner mer tid på den, men eftersom jag får lite betalt för jobbet vill jag inte lägga ner så mycket tid på den. Det känns som rena slavjobbet när man lägger ner flera timmar för någon hundring...
I design myself!
Davve_d : De om stilarna vet jag inte riktigt men jag skrev namnet pga att det är typ ett gratis jobb! Vill man ha en snygg och ren CD-cover så får man pröjsa, tycker jag.
I design myself!
Det låter lite som om du gjort den medvetet dålig. Och det låter inte så smart.
du kan ju inte räkna med bra pröjs om du gör det svart sådär åt någon kompis. gör det seriöst så kanske folk får bättre bild av din kapacitet och anlitar dig på seriösare nivå nästa gång. eller så tar du inte emot jobbet alls. bara dumt att göra något som man inte ens orkar lägga ner tid på. skrota hela omslaget isf!
((MAAD))
Jag har inte gjort den medvetet dålig.. jag har bara inte lagt tillräckligt mycket tid på den för att den ska bli skit snygg. Och frågan var egentligen om det skulle vara en toalettstol eller inte. Jag håller med om att den ser enkel ut och att jag hade kunnat göra en egen, snyggare på Illustrator men jag har tyvärr inte tid eller ork till det. Btw.. det är fan bara ett CD-omslag till ett underground Mixtape som folk laddar ner! Skivan kommer inte att brännas ut och säljas med omslag o så, bilden ska bara finnas i musikmappen!
I design myself!
gör skräp då, är ju ändå ditt namn som står som ansvarig för designen. men det gynnar dig garanterat mer om du lägger ner tid.
((MAAD))
Jag förstår vad ni menar men jag har ändå inte fått svar på huvudfrågan. Tycker ni att jag ska ha toalettstolen eller inte? Skit i designen som den ser ut nu. Detta var bara nått jag slängde ihop snabbt för att få fram en modell. Om ni tycker om själva idéen så kanske jag gör om den så att den ser "proffsigare" ut, annars skrotar jag den precis som Davve säger och gör något annat istället.
I design myself!
Slutsatsen är väl den att designen är såpass enkelt och snabbt genomförd att ingen bryr sig om vad som är på den.
Toughlove, jag tvivlar inte på att du har talang och kan göra nått bättre. :)
jag tycker toastolen ska bort det känns lite för uppenbart skämt å låg humor, inget illa menat. de finns ju roligare "stolar! att sätta dit isf.
Skall försöka ge lite konstruktiv kritik: Omslaget ser i min mening inte allsbra ut. Alldeles för mycket photoshop effekter å dylikt, vilket de flesta redan har kommenterat. Dock så är det bra att du har en idé om vad du skall ha med, och varför. Vad det skall symbolisera. Men försök att skissa mer, och arbate igenom idén innan du sätter dig framför datorn. Så kommer resultatet säkert bli bättre.
Mm kan inget annat än att hålla med, jag menar en toalettstol ovanför ett skissblock? Passar ju inte alls. Och att säga att man inte orkar, eller vill lägga ner tid på det för att du inte får betalt är ju korkat sagt, det är ingen idé att börja sin karriär med slarv.
Jag vet att den inte är bra, jag skrotade den och började på en ny. Vi får hoppas att den blir bättre... men det kan väl inte vara svårt att göra bättre än den ;)
I design myself!
Jag fick tänka om och jag kom fram till att Covern hade blivit, snyggare och seriösare om jag gjorde den mer gammaldags. Jag plockade fram ritblocket och skissade ihop en bild som jag sedan skannade in. Sen letade jag upp gamla papper på nätet som jag använde till bakgrund.
Va tycker ni om den nya idéen? Jag skulle behövt hjälp med några Fonts som passar till temat. Skriv namnet på Fonten eller länka till dom. :)
Tack på förhand!
I design myself!
På det första förslaget hade det varit snyggare med elektrisk stolen... Meningarna som finns utspridda på blocket: är det låttitlarna? Jag tror att det skulle bli snyggare på det nya förslaget om du ritade fonten än om du drar in random gothica- / clestory-font med effekter :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande: Ja det hade kanske varit snyggare med en elektriskt stol men jag hade ändå behövt göra om det mesta:P Meningarna är citat från låtarna. Jag ska sätta mig ner och se vad jag kan göra :)
I design myself!
Underbart andra omslag. så ska det se ut. Jag håller med Mabande om fonten, gör den för hand också.
elektriskastolen är notorisk för att den är så sjukt fin i skissformat ^¨
((MAAD))
Framsidan är nu färdig! Va tycker ni om den? Allt är gjort för hand! ;)
Jag har oxå börjat på baksidan... Istället för en vanlig lista vill jag ha låtarna efter varandra så att texten ser ut som ett gammalt stycke text ur någon gammal skrift. Där blir en hel del plats kvar där nere så jag tänkte rita något, men jag har inte bestämt mig vad. Har ni några förslag?
Tack på förhand! Ni har varit till stor hjälp! :D
I design myself!
Skriv baksidan för hand också :) Gillar din idé med att inte ha det i en lista, även om listor kanske inte är en modern upptäckt. men det är irrelevant.
Problemet är att jag har världens fulaste handstil! XD Men jag kan väl försöka skriva snyggt! Jag tänkte göra det först eftersom allt annat var för hand men jag vågade inte sätta dit min fula handstil.
I design myself!
Redaktionen
2009-08-16 16:26
Tror din fula handstil kommer göra det bättre.. :) Det är ganska svårläst som det är nu.. Kanske ta bort mellanrummet mellan siffran och låtnamnet.. Annars va händerna och kronan riktigt snygga... diggar inte fonten så mycket bara.. snyggt..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Klar förbättring, men skippa den dör parental advisory loggan. Och på baksidan så tycker jag att det räcker med text. Om du lägger en till bild där så kommer det bli för mycket.
Nu har du ju trots allt ändrat omslaget men jag tycker ändå att det är värt att nämna min syn på huruvida toalettstolen skulle vara kvar eller inte; Faktum är att våra åsikter är helt irrelevanta. Om du blir anlitad att göra ett omslag så ska du bidra med ett jobb som godkänns av klienten. Oavsett om du får 1 krona eller 1 miljard så är deras åsikt den du ska gå efter. Det är inte alltid du kommer hålla med om vad din klient anser men det spelar ingen roll, du är trots allt anlitad att göra det de vill ha.
Pigeon, I slut andan ar det vall enda sa, men detta var under processen, och kunden gar anda till dig for att du kan mer och har mer erfarenhet an vad kunden har. Jag tycker acapella har gjort helt ratt av att fraga nagra utomstaende om iden, man kanske kan tweaka konceptet och fa hjalp med att satta ord pa sina ideer. Man ska absolut inte ratta kappan efter vind, sarskillt nar oftast kunderna inte riktigt sjelva vet vad dem vill ha. Sjelv digga jag inte resultatet pa den forsta, men hey hade det funnits mer tid och pengar hade AcaPelle kanske kunnat rita klart en battre tronalette eller electrisk stol. Maste saga jag gillar starkt framsidan pa det nya omslaget. Hade skippat Parental varningen, eftersom den inte kommer slappas kommer den inte ha nagat lagligt syfte (hade inte haft det i Sverige enda) och pga. det tycker jag bara den symboliserar USA och wannabe'ism. Ar det vanligt nufortiden forresten att man inte har artist namn pa covern, serios fraga, har inte kopt CD album pa ett bra tag. Grymt skissat!
"fördomar fördummar"
ChopaCop: Visst, man kan fråga om åsikter om iden men faktum är ju att man pitchar flera alternativ till klienten och får godkännande från de. Självklart kan man fråga om råd/kritik på det man gjort, men kunden bestämmer ju i slutändan ändå, så våra åsikter är ganska irrelevanta i slutändan