Fakka systemet. Erfarenhet?
Nu är det så att jag efter, moget övervägande, har bestämt mig för att fakka systemet. Jag har köpt en stock Göteborgsrapé-snus. Plockat ut ett par trasiga (som de så ofta är i de dosorna) och även fifflat till ett par egna med en nål. Denna dosa skickade jag in till Swedish match tillsammans med namn, kopia av körkort, adress, telefonnr. och orsak till reklamationen samt ett handskrivet brev, cirka ett a4 långt, med väldigt vuxen och lite tyck-synd-om-mig-attityd. Nu hoppas jag naturligtvis att de ska ersätta mig ordentligt för sveda och värk. Men till frågan: Har ni whoaiter någon erfarenhet av denna sorts fakkning av systemet? Och hur gick det då för er? Tips och trix är välkommet. Fakka systemet. Fett!
Signatur får rum här
..mm fett.. varför gjorde du detta? framgick inte av din tråd. enda som händer om folk "fuckar med systemet" är att saker blir dyrare. ngn måste betala.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja du, swedish match har nog pengar så det blir över atm iaf med tanke på deras vinst i senaste halvårsrapporten. rörelseres på 899 MSEK andra kvartalet mitt i finanskrisen, flott! jag brukar tjafsa när saker är fel. ibland får man kompensation. ibland inte.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
i värsta fall har du blåst dig själv på en dosa snus, vilket hade vart ganska skoj!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha fyfan vilken taggad idé
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
haha fakka systemet, bra att du har ambitioner allafall
Jag trodde det skulle framgå att jag inte på allvar tror att jag "fakkar systemet". Eller kanske lite... I liten skala :) Rom byggdes inte på en dag!
Signatur får rum här
hehe big pimpin dude lycka till
Frågan är: Har ni reklamerat varor och fått någon form av ersättning, och i så fall, i vilken form? Den här förklaringen är till för muppar som Peppis.
Signatur får rum här
beställ något som du får hemskickat till dörren, typ 100 kg tvätt medel. när du fått det, vänta 2 - 3 dagar, ring till dom & fråga när det kommer. Dom kommer fråga om du inte fått det, du nekar & dom ber dig vänta 2-3 dagar till. efter 4 dagar ringer du igen & säger att du inte har fått något. taa-daa du får nytt tvätt medel, fast dock är du tvungen att betala denna gången för att inte bli påkommen. Men du har ändå fått 100 kg gratis tvätt medel :D
Nej men folk får ju ersättning såklart...av någon outgrundlig anledning har jag aldrig brytt mig själv men bekanta har fått det dom bett om när det varit fog för det. Vet faktist ingen som gjort ngt oärligt men vi får väl se, ditt försök är ju ingen överdrift så varför skulle det inte gå
jag har fått stockar av både swedish match å skruf, allt jag gjorde va att maila ett kort brev med några foton och min adress.. jag va inte ens 18.. jag skulle säga att du went overkill helt utan anledning
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
hahaha jag älskar att de nhär tråden heter "fakka systemet" och handlar om en snubbe som har haft sönder några snuspåsar å skrivit ett a4 om det! //Yde - haha
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Tänk så kommer det hem någon till dig och frågar om han får se på stocken. HAHA! skulle vart guld..
Jag har ingen personlighet
Hoppas någon ifrån swedish match läser den här tråden och fuckar ditt fuck :D
Niceness!
jag fick 2500 + förlorad arbetsinkomst från SAS. fast då gick jag upp i allmäna reklamationsnämnden med det, men jag hade jag skäl för det hela. det fanns nåt avsnitt av nån svensk komediserie (en fyra för tre? fanns det nåt som hette så?) där en av rollfigurerna ägnade ett avsnitt åt att klaga på produkter. han fick typ en låda risifrutti och alladinaskar och grejer.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Asexuell_hundvalp Det skulle suga :D
Signatur får rum här
Den här förklaringen är till för muppar som Peppis. Damn vad du är ball åffer! Har du wu-tang byxor också så är du tvättäkta gangster.
Yeah! Far out man, like, fuck the government and the system. Like rad, awesome Åffer! Väx upp unge...
Essen sie mein scheisse!?
Idag så fick jag hem värdekuponger hos mcdonalds för sammanlagt 180kr :) allt genom ett simpelt mail. fett värt.
äcklig o sne. vänerns-öl-stars
Vad skrev du, gemigpiller?
Signatur får rum här
Det är väl snarare du som förlorar på det? Mcdonalds "mat" för 180sek...
Hur blir en sån här tråd till en tråd där alla är dryga? Känns som en ganska enkel fråga...
Signatur får rum här
jadu, du började med personangrepp, vad förväntade du dig? En person ställer en legitim fråga, man började tänka direkt vad har de gjort mot dig? Sen visar det sig att du bara drygar, så alla andra drygar sig med. Dryg ska med dryg bekämpas.
Men lycka till i din kamp.
Louder ; hur förlorar jag på det? jag skrev bara några simpla rader och vips så fick jag hem värdekuponger. vad har jag förlorat? min stolthet? tänk om det nu kanske är så att jag gillar donkens mat?... Åffer ; du kan i princip skriva vad som helst, t.ex att du inte fick ost på burgaren eller att den inte var riktigt klar osv.
Sen så kan jag ju säga att jag väntar på svar från lite andra kedjor och företag, kan ju uppdatera hur det går med dom när jag får svar av dom.
gemigpiller tror Louder är negativt inställd till McD maten i sig och inte att du förlorat på det a la stolthet. Finns flera här på whoa som anser McD maten vara skit.
Kaneida ; maten på donken funkar helt utmärkt för mig, och när man inte har ett öre att leva på så är det verkligen ännu bättre. Jag förstod också att Louder var negativt inställd till deras mat, därför jag drog till med "men jag kanske gillar donkens mat..."
Kaneida Saken var den att jag uppfattade hennes inlägg som drygt. Om så inte var fallet, ber jag om ursäkt till henne. Tanken var inte att framkalla sura miner :)
Signatur får rum här
jag uppfattade också peppis inlägg dom drygt. nog om det. sverka mera är mitt motto. man ska klaga! fast kanske mest när det faktiskt ÄR fel på saker =)
Är ju inte direkt på de feta bolagens sida, men sen när är det ok med bedrägeri/bedräglig beteende utan någon anledning? och kom inte och gnäll på att du har dåligt med cash... Har man fått en kass vara så fine, varför inte. Men att bara sitta och fucka upp prima prylar för att få mer som ersättning är ju lite ruttet.
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
Som sagt, flera snus var "ärligt" trasiga, precis som i varenda Gbgreapé-dosa. Jag bara saltade oddsen lite!
Signatur får rum här
Polaren försökte fucka systemet på mcdonalds på heron city förra veckan. Han gick fram på sidan och frågade Varför hans Big Tasty inte hade kommit än, han hade fan väntat i 10 min. Han fick då som svar att dom inte gjorde tastys längre...
Can't break necks in boxes
Så du gjorde alltså en regelrätt reklamation? låter ju inte direkt som att fakka systemet.Mer som Sverker Olofsson. Men suger det lite i gangstertarmen så, good for you.. Själv försöker jag äta mat på mitt jobb för mer än hundra spänn om dan..Har räknat lite på det och om jag jobbar kvar på mitt jobb tills pensionen så kommer jag ha blåst dom på en miljon lite drygt..
whosa hahaha busted :) åffer det är tyvärr problemet med internet, svårt att uppfatta genom bara text. Men många på whoa är dryga så. Har hört av flera bekanta som snusar att det varit med trasiga påsar etc. Hoppas du får nice ersättning.
Aja har nog fått trasiga snus i max 1% av alla mina dosor jag köpt och har snusat bra länge... men det är inte det som är poängen. Men varför tycker du att du är förtjänt av att få en ny stock osv? skriv som det är istället. Självklart förstår jag ju att Swedish Match skiter i vilket och langar snus på dig så du slutar gnälla men nästan så att jag hoppas att du får så många prillor som var trasiga i en annars tom dosa ;)
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
Brukar ringa till Mc Donalds och säga att jag fått fel saker då får man en värdekupong på ett gratis meal dedö!
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Väldigt bra erfarenheter har jag. Mejlade massa företag för några år sedan och fick kuponger till ett värde av 500kr sammanlagt! Till hemglass skrev jag att deras "king cool" inte höll tätt och att det droppade på mitt ben som resulterade i att en geting gick på offensiven = 50kr Till Ica skrev jag att deras färdig-förpackade advokado var en katastrof = 75kr Ben n Jerrys fick höra att deras chocklad var så hård att den inte gick att äta ens när all glass hade smällt för mig, då fick jag 50kr igen! Sedan fick Fazer, Cloetta, GB och lite andra företag mejl! Fanns en tråd på whoa om det här förut och där hittade jag jättebra mejl som jag skickade och fick jackpot!
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"
Lite av en Gudfader på området, eh?
Signatur får rum här
du kan reklamera glass... får glasskuponger.. köpa godis och äta halva posta med en felaktig godis i.. = mer godis...
Förstår inte hur du kan lägga ner tid och energi på något som inte kommer leda någonstans, jag har aldrig hört talas om någon som fått snus som ser ut sådär och tror inte att dom på företaget är några idioter direkt.
MR-J P20 Där har du fel! När jag var 17 så köpte jag en stock general, en av dosorna hade trasiga "svettsningar" på i princip hälften av alla snus, skickade in dosan och efter ett par dagar kom det ett paket i posten med 5 dosor och en liten pin med utformning av en generaldosa!
Niceness!
Tyvärr får han säkert sitt snus. För Producenten är det ju en piss i Nilen att överkompensera lite. GlenOne P20 tycker du inte ens att du är lite töntig när du sitter och skriver dina brev?
Moderator
2009-08-04 12:55
Det är en sak jag inte förstår. Du köpte en stock, men förstörde bara snusen i en dosa? Och det var bara den du skickade in? Och du förväntar dig inte en stock tillbaka? Varför skrev du att du hade köpt en stock? Var det bara för att förvirra mig?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Nej, det var en sommar utan pengar och jag var 16 år. Jag gjorde vad jag kunde för att spara de slantarna jag hade!
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"
Jag plockade ur alla trasiga i de tio dosorna och la dem i en.
Signatur får rum här
OT men LiaF23: Du tror väl ändå inte att swedish match är ett konjuturskänsligt bolag
Min farsa gjorde en liknande sak (fast kanske snällare) som ett experiment. Han skrev brev till en massa företag och sa att han gillade just deras produkt och att den var så bra, han fick presentkort från de flesta företag som tack för breven. Inte lika hustlande, men antagligen lika effektivt. Berätta hur det går sen, hoppas du får en gratis stock.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
vems "system" äre du yrar om egentligen? vem fan hjälper du när du gör sådär förutom dig själv? helt jävla hjärndött..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "