I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snabb fråga om nattrafiken på spårvagnar

Övrigt - Blandat

2009-08-01 15:15

Snabb fråga om nattrafiken på spårvagnar

Jag har ett maxirabatt 100-kort, och jag räknas som vuxen, dvs jag måste stämpla för två kuponger när jag åker spårvagn. Hur ska jag stämpla när det är nattrafik då?

Västtrafik förklarar inte särskilt bra på deras hemsida, därför frågar jag här.

Would I shit you? You're my favourite turd.

2009-08-01 15:17
Fyra kuponger.

2009-08-01 15:20
Tack så mycket. Tråden kan låsas.

2009-08-01 18:06
Skaffa månadskort! Är man under 26 kostar det ju bara 310 spänn. Då åker du "gratis" dagar, nätter och helger. Simpelt.

100-kort suger, hur dyrt som helst. Förstår inte varför det ska vara så jävla dyrt. I många andra spårvagnsstäder i Europa kostar en biljett runt 1 euro, alltså 10, 11 kronor... I Göteborg 25. & då är ändå Västtrafik värdelöst. De lägger ner pengar på stormningar av spårvagnarna för att få fast "tjuvåkare" när de är de som rånar oss.

Jag tycker alla ska tjuvåka. Då när de stormar spårvagnen så hör man bara ett uppgivet "ahopp" och så vänder de och går ut igen... Eller åker med, glada och alla kramas och det skjuts ut blommor ur deras dragna pistoler. Sen kan de byta namn till Bästtrafik dit alla är välkomna. Plus att de skulle kunna bjuda på kaffe & kaka till resandet.

Shit, sitter inne på så många idéer... Så nej, lås inte tråden!
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=35166508

2009-08-01 19:48
Turtles P24
Fast jag åker inte så ofta. Enda gångerna jag åker spårvagn är när det gäller bio, evenemang eller skola. Och under skoltiden så har jag ju skolkort. Så jag vet inte om det lönar sig att lägga 310 kr varje månad som jag kanske använder endast några gånger per månad.
Moderator

2009-08-01 22:44
Haha, tacka gud att jag är under 20 fortfarande. Fritidskort är ett måste för mig, dagen jag inte kan köpa igen så flyttar jag från Sverige tror jag.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-08-01 22:58
planka! brukar dock undvika spårvagnar så mycket jag kan!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-02 01:10
Jag med chana_masala.. Står alltid nära utgångarna och är redo för fight..
Jag har ingen personlighet

2009-08-02 01:11
natttaxan dras automatiskt så 2 räcker la
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-02 01:31
Är inne på min andra vända på fritidskortet efter jag fyllt tjugo... Skall försöka mjölka det ett år iaf.... Inte för att det ger nåt svar på frågan dock.