I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

sluta röka, fan så jobbigt

Övrigt - Blandat

2009-07-26 23:23

sluta röka, fan så jobbigt

Jag o min sambo har slutat röka o hållt uppe 4 dagar nu, men hur lång tid tar de innan den värsta abstinensen ger sej? fattar att de e mer än några dagar givetvis(tyvärr). Har ni något bra tips för att hålla humöret uppe elle några andra praktiska tips e dom varmt välkommna.
jag vill inte hålla på me plåster(provade de en gång o blev helt konstig) o tuggummi o skit, inte lönt att bli fast på nått annat.

de känns som att de enda jag vill göra e att köra huvudet i en vägg så kanske man kan tänka klart sen.

2009-07-26 23:30
It's only gay if balls are touching

2009-07-26 23:31
Btw, bra att ni slutar. Nasty habit =)
It's only gay if balls are touching

2009-07-26 23:55
Tar sig tre veckor innan nikotinet är ute ur kroppen
Vila i frid, Andrés 'Grioa'.

2009-07-27 00:18
knulla
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-27 00:18
det tar ett tag, sen ar det ju ganska mkt psykiskt..
las allen carr's sluta roka bok, tycker den ar harlig.

2009-07-27 00:19
eller det som herr päronpung rekommenderar

2009-07-27 00:40
Bli träningsnarkomaner nån månad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2009-07-27 01:01
Så sjukt glad att jag aldrig fastnade för det där med rökning
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-07-27 01:02
Trixet är att sysselsätta hjärnan med ngt annat, som vissa säger träning, andra säger knulla, jag säger att det kan vara ngt så simpelt som att dricka en klunk vatten varje gång suget kommer.

2009-07-27 02:14
GAIA P27

jag brukar välja på att knulla eller dricka en klunk vatten, och oftast är det sistnämnda så jävla mycket enklare

Moderator

2009-07-27 09:48
Länk till http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1848372345
Köp den för 39 kronor. Fortsätt röka medan du läser den. Läst allt! Sluta inte röka förrän boken är slut. Läs klart boken. Följ instruktionerna. Grattis! Efteråt är chansen väldigt stor att du inte är rökare längre, utan att det är överdrivet jobbigt.

39 kronor kan det väl vara värt om det ger dig chansen att vara rökfri?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-07-27 12:24
Ja va fan du lägger väl mer än 39 kronor på ett paket ändå? Och som han säger. Du FÅR inte försöka sluta under tiden du läser. Så gå och köp den nu. Se det som en investering

2009-07-27 12:50
Ha något att käka, typ frukt eller sallad.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-07-27 18:18
Jag håller med om att du bör gå och köpa Allen Carr's bok! Jag har börjat läsa Äntligen ickerökare - för kvinnor, har inte kommit så långt ännu men boken e väldigt enkel och rolig att läsa, har en förhoppning om att röksuget ska vara borta när jag läst ut den..
Lycka till!

2009-07-27 19:58
Annars kan du gora sohaer!

Ta en burk, full den med lite vatten..
Kop ett paket cigg! Roek upp hela paketet so snabbt du kan..
Du fimpar i din burk med vatten, lr glasskol eller natt..
Varje gong du blir sugen sen po att roka, so tar du fram
din glasburk och luktar po dom ciggen du fimpat..
De borde halla dig borta :)
Highfive anyone, anyone?

2009-07-27 21:42
Alen Carrs Ätnligen icke röckare ordnade det för mig, har varitrökfri i 3 år nu utan minsta sug en enda gång sen de första 3 veckorna..

3 dagars fysisk abstinens och 3 veckors psykisk räknar man med ungefär.. men det sker gradvis så gå inte och vänta för då känns det som att det aldrig tar slut, inte så att det bara kommer vara borta efter 3 veckor.. att gå och vänta på det är som att titta på kastrullen med vatten man vill ska vbörja koka, känns som att det tar en oändlighet elöler klcokan på jobbet..

det bästa är att ni bara tänker, nu mår vi så här och det får vara så nån gång går det över..

men ärligt talat skaffa Allen Carrs bok direkt för den kan säkerligen rädda er för att trilla dit igen nu när ni väl slutat..

2009-07-27 21:44
KaptenKrok: står iförsiog i boken att har man redan slutat så är det också perfekt läge at läsa detn, men tror nog personligen som du att den funkar bäst om man röker under tiden..
Rappare

2009-07-27 22:14
Vad är det som är så speciellt med denna bok? Den låter ju helt magisk.

2009-07-27 22:56
njae det är en jävligt bra teknik för att sluta och hålla det bara.. ellr det har funkat för mig och för alla jag introducerat den för..

låter som en jävla sekt men tja den är bra bara för ändamålet inga konstigheter, lite medveten hjärntvätt typ för att bli av med beroendet..

tekniken bygger på att joba bortdet psykiska beroendet innan man tar smällen av det fysiska, alltså ska man om man fortfarande röker när man börjar läsa inte sluta förrän man är färdig med boken..

den är fri från skrämselpropaganda (som ju uppenbart intre fungerar då läkare är en av de gruper som röker mest, så att veta och se hur farligt det är hjälper ej utan stjälper snarare genom höjd stress som leder till höjt röksug..)

boken riktar in sig på hur meningslöst det är mest på ett bra sätt..

gäller att man är motiverad dock och väljer att låta sig hjärntvättas för visst finns ett sånt element i den..

gav bokan till en klass kamrat när jag var färdig och han har nu varit rökfrii över två år, gav boken till min pappa i födelsedagspresent och han slutade ett över 30 årigt snusberoende utan problem och det håller bra..

har träffat ett pat som fallit tlbaka så den funkar ju oika bra för olika personer men den är helt klart väldigt väldigt värd att läsa om man vill sluta på riktigt..
Rappare

2009-07-27 23:00
Men måste man vara motiverad eller kan man ha den som random toalektyr och sluta utan att försöka?

2009-07-27 23:53
Joel413 P25

minns 1 exempel från boken. Att man ska t.e.x inte tänka att "jag kommer aldrig få röka en cigg till efter denna sista" utan istället förstå att "jag behöver aldrig mer ta en cigg efter denna"....

2009-07-28 11:00
scrotum: jag plockade upp den hos en kompis på vars bord den låg och började ströläsa medan jag väntade på att han blev klar med något och började känna suget efter batt sluta och kände direkt att det här ka nog fan kanske funka så visst kan det säkert funka så.. prova, finns ju inget att förlora på det mer än några timmars lästid och en sjukt snuskig dålig vana..

shyffert: ja just det, så känner jag verkligen nuförtiden när man är med folk som röker..fan vad skönt att slippa suga i sig smutsig rök och stå och hosta och harkla och lukta fimp..
Rappare

2009-07-28 11:12
Fan vad awesome. Jag är inte övermotiverad, men det finns en stor chans att jag köper boken. För den funkar lika bra för snusare, va?

2009-07-28 14:08
jag slutade snusa och röka med boken, snusade en dosa om dagen typ, men den funkar ju bättre för rökare antar jag då det är det den inriktar sig på.. ge det ett försök, som sagt inget att förlora..

2009-07-28 17:40
det finns inget som heter "försöka sluta"... ska du försöka sluta med någonting har du redan misslyckats...

det är bara att lägga av.. inga problem överhuvudtaget. det enda som krävs är att förstå hur äckligt dum i huvudet man är om man missbrukar massproducerade industritobaksprodukter (bland annat)

2009-07-28 17:48
Dra på er en riktigt härlig förkylning, gärna komplett med slem i halsen och avsaknad av röst. Har varit sjuk i snart en vecka nu, inte varit sugen på att röka alls eftersom halsen är kass. Och alla vet ju hur äckligt det är att tända den där första ciggen efter 1 vecka, urk. Lägg alla "rök"pengarna på roliga saker som godis, middagar ute och flipperspel, så finns det snart inga pengar att röka för ändå.
My heart lives in my vagina.

2009-07-28 18:06
Th1ef sa det.. Spara alla fimpar i vatten. Bli sjuk, äckligt sjuk.
Va sjuk en vecka rök inte, sen när du blir frisk, känner suget, andas ut öppna burken andas djupt o suget är inte där.. Funka för mig i 3 månader iaf.

2009-07-28 20:20
läste era inlägg, så jag åkte in till stan direkt och köpte bokjäveln 72 kr, hoppas att det är värt det bara

2009-07-28 20:26
haha, det ar det nog, muffinsmannen.. kostar dig hursomhelst mindre an tva paket cigg. ;P

2009-07-29 00:49
jag drack vatten och konditionstränade jättemycket. men jag tyckte det blev värre efter två månader när motivationen släppte och jag började inse att jag aldrig mer ska röka. plötsligt var det jättesorgligt och hela beslutet kändes förhastat. nu har det gått ett halvår och det är bara på fester/krogen som jag blir röksugen.

just det - undvik fester den första tiden om du har många kompisar som röker och sådär. det är väl den största frestelsen, (lätt att be om att få bara en cigg), och om du är lite berusad är du kanske inte lika benägen att stå emot suget.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2009-07-29 20:42
sluta lipa, det är bara att inte röka. fattade inte vad det var som var så svårt med att sluta röka. vart tog självdisciplinen vägen

2009-07-30 00:19
Tuggumi o Godis!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-07-30 10:50
jag skulle säga skit i substitut, gå på fester redan dagen efter ni slutat om ni känner för det, det gjorde jag dagen efter jag slutat och klarade det till min förvåning galant trots fylla och villa..

allt handlar om att förstå hur meningslöst ach äckligt det är att röka, bestämma sig för att aldrig någonsin i hela sitt liv röka igen (som aina_spana sa inte försöka sluta utan bestämma sig för att sluta för alltid) och sedan aldrig göra det igen..

sålänge man använder substitut finns det psykiska beroendet kvar och sålänge man håller sig undan fester från början kommer man alltid tycka det är jobbigt att gå på fester utan att få röka..

tvinga i er tanken "vad skönt att jag slipper sitta och röka på den här festen" hur mycket det än går emot erlilla rökardjävul så tvinga er sjkälva att tänka det..

läs boken det tipsats om, 80% av er kommer att sluta och lyckas hålla er rökfria det är jag övertygad om..
Producent

2009-07-30 11:56
Tog mig 6 månader och sluta helt, fortfarande än idag 4 år senare så känner man sig sugen.

Finns ingen mirakel grejj, man måste bara stå emot helt enkelt, viljestyrka !
Vatten och äpplen
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-07-30 13:47
De flesta jag kanner som "slutat roka" har borjat roka ungefar efter 2 veckor igen. Tror abstinensen antingen slapper lite och man slutar fokusera och rakar ga ut o bli full, roka lite pa fyllan o sen ar man fast igen. Eller sa ar det att abstinensen ar varst efter 2 veckor?
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2009-07-30 13:50
micKillah: då jag har direkt personlig erfarenhet av att sluta helt utan kvarvarande sug och har minst två till jag känner med samma upplevelse vill jag nog faktiskt säga emot dig.. viljestyrka är ett rätt dåligt sätt att sluta, övertygelse, affirmationer och rätt tänkande är rätt sätt.. sålänge man låter sig själv anse att man offrar något när man slutar kommer man aldrig bli helt fri från beroendet..