I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför skall killar ta första steget?

Övrigt - Blandat

2009-07-23 15:14

Varför skall killar ta första steget?

Hej

Jag satt och tänkte på det där, inte för att jag är desperat eller så. Men varför skall killar egentligen ta första steget och gå fram till tjejer på krogen tex? Finns det någon logiskt förklaring varför inte en tjej kan göra det? Jag fick faktiskt ett roligt sexskämt av en kompis som sa att det har nog med kvinnans könsorgan att göra, liksom att den tar emot och är passiv, för nå fan är tjejer passiv i krogen enligt mig. ;)

Men iaf jag läste en stor tråd om det hela på flasback
https://www.flashback.info/archive/index.php/t-686079.html

Slutsatsen blir följande:

- Tjejer tar första steget genom ögonkontakten, väldigt passivt och det kan ibland vara svårt för killen att veta om hon bara gjorde det för att jävlas eller inte
- Tjejer i Europa har det väldigt bra ställt och framförallt i Sverige till skillnad från andra länder där tjejerna har inget valt, alltså att tjejerna inte behöver göra något alls för att få en kille.
- Det sitter i mansrollen att killen skall vara modig och så, men med tanke på att killar kan hålla på med balett och jobba som sjuksköterska och tjejer kan vara VD för ett stort företag eller hålla på med bodybuilding så vette fan om det stämmer alla gånger.
- Tjejer är rädd att bli avvisade om det går fram, alltså räddare att göra bort sig till skillnad från oss killar

Så om det nu är så att tjejer inte raggar och flörtar och ger killar sk subtila blickar och så vidare, vem tar då första steget när det gäller intresset och kroglivet? Jag har blivit uppraggad på det viset , men det var inte i Sverige och kanske i hennes land det är oftare att tjejer är aktiva på krogen.

Kanske det har med vädret att göra , lixom dessa pratglada spanjorer och "asociala" norrlänningar :)

Om det är någon tjej som tänker svara på denna tråd så skriv hur ni gör isåfall. Är väldigt intresserad att veta om det här stämmer eller inte. För att inte tala om dejtingsidor, helvete vad passiva tjejerna är där :)

2009-07-23 15:25
Passiv my ass. Jag klampade helt enkelt fram och la beslag på min karl, inga trånande ögon eller kast med håret. I och för sig inte på krogen, utan på fest.
My heart lives in my vagina.

2009-07-23 15:26
Jag tror mycket på att det är för att tjejer går ut på krogen för att dansa och ha roligt med sina vänner medan killar går på krogen för att få ett ligg för kvällen!
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2009-07-23 15:29
men vad går du på för ställen egentligen? och hur gammal är du? känns ju som om du kanske ser det du vill se, för själv har jag aldrig tänkt på det här som något problem. jag tror inte det är så enkelt att det går att generalisera efter kön, det har mer att göra med personligheten. i mitt eget fall är det ungefär 50/50 att jag går fram eller om han går fram. i de fall jag dröjer med att gå fram beror det nästan alltid på att jag är osäker på om han verkligen är intresserad, jag har försökt få ögonkontakt men inte lyckats och då ser jag ingen som helst vits med att gå fram till människan, om det bara kommer innebära ett avvisande. det omvända skulle ju kunna gälla för honom, men det är inte hela världen.

2009-07-23 15:30
lillfrida: tala för dig själv.

2009-07-23 15:30
Th1ef: Jo på fester så är det annorlunda för tjejerna har jag märkt.

2009-07-23 15:33
Medoria: Men hur vet han att du är intresserad? Ungefär som att man vill anmäla sig i något evenemang , men du tror att dina vänner eller andra runtom dig skall fråga dig första för att sedan anmäla sig.

2009-07-23 15:36
spetznaz: men tro mig, det vet han. om jag går i cirklar runt honom fem hundra gånger på mindre än en kvart, bara råkar hamna bredvid honom i baren,ställer mig bredvid honom på dansgolvet, går ut och luftar mig när han är ute och röker etc etc etc. im the offical party stalker.

2009-07-23 15:46
spetsnaz undantag finns åt båda hållen och de gamla sexistiska könsrollerna finns kvar trots att feminister odlar skägg bäst de kan.

Lillfrida senaste 10 krogbesöken har varit för att avnjuta av bira med vänner. Är i ett skede där jag inte är överdrivet intresserad av att få hem någon random.

medoria well spoken

Th1ef way to go girl, tycker fler borde följa ditt exempel, att oavsett kön gå och haffa den du är intresserad av.

Men varför skall killar egentligen ta första steget och gå fram till tjejer på krogen tex?

Som jag påpekade innan så beror det på gamla könsroller där killarna/männens anses vara i ledande/maktposition och ofint av tjejerna/kvinnorna och göra det.

Finns det någon logiskt förklaring varför inte en tjej kan göra det?

Större chans och bli riskerade och stämplade som slampor av omgivningen, dessutom finns väldigt många män/killar speciellt bland invandrare som inte gillar mentalt starka tjejer som tar första steget för det är ett maktspel. Nu kommer säkert Pablo, Juri, !^Mutombo och Goran och säga att det inte alls är så, men håll fan käften, jag generaliserar och visst fan finns det många mansgrisar där man kulturellt ser kvinnan som underlydande mannen. Aka männen blir skrämda.

Personligen gillar jag tjej med attityd som kommer fram and speaks her mind. Höjer tjejen milsvida över resten av lammen i flocket som vargarna kretsar kring.

2009-07-23 17:26
Lillfrida F18 Helt fel. Tjejer använder det som "undercover", men är på samma uppdrag som oss killar. Få sig ett skjut. Men Visst finns det brudar som bara går ut och dansar. Dom är oftas nyktra och helt ointressanta för killarna ;)

Men det där med ögonkontakt och signaler på korg/party ställe. Jag kan fan inte sånt där. Utan oftas tar mig två shots och försöker på alla =) Sen får man väl se vilka som hänger med i bilen hem. haha.. kanske vännerna som man kom med eller.. haha

Vet inte vad det är men jag var utomlands i 7 månader förra året och då var det inte alls lika farligt och stöta på brudar. Det är något med sverige. haha Kan inte bara gå fram till en brud och säga hej.. Shit is weird.
Jag har ingen personlighet

2009-07-23 18:14
Vem har sagt det? Nu har ju jag inte varit singel sedan jag var 16 men det där med att killar ska ta första steget känns väldigt amerikanskt (synonymt med förlegat) och om folk följer det i sverige är jag obeskrivligt glad över att inte vara singel.
(fyi jag tog första steget den gången för flera år sedan)
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2009-07-23 18:39
I Sverige så måste man bryta isen igen pga att vissa tror att vi är kvar i istiden ;)

2009-07-23 19:00
Jag blev haffad av en tös igår på krogen, fick inte en syl i vädret. Tycker inte direkt det du säger stämmer.
mama said knock you out

2009-07-23 19:46
klart som fan tjejer raggar

Så om det nu är så att tjejer inte raggar och flörtar

skitsnack
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2009-07-23 20:40
Äschdå, går aldrig in på krogen för att ragga liksom. Jag och mina kompisar brukar klä upp oss, gå och dra ett par öl, skaka våra rumpor och bara dansa loss när vi är ute.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-07-24 10:57
vafn är de för bullsht?
ser man nåt man vill ha så tar man ju det.

2009-07-24 18:38
Det fräckaste någonsin var när jag blev uppraggad av en mystisk tjej på en fest. Precis som DegenereraD sa, "fick inte en syl i vädret". Totalt maktlös. Kändes som om jag blev nerklubbad och hemdragen. Jag gillade. :P
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2009-07-24 19:03
Rent och skärt uppraggad på krogen har man bara blivit av wierdobrudar, vet inte varför.. De tjejerna som vet att de har något att erbjuda väntar på att bli uppraggade känns de som. Själv raggar jag inte på krogen..
my name is xelly smelly

2009-07-24 22:51
UtanAttTveka F21: Lugna ner dig lite, världen går inte under.
I think that 'mr Slave guy' is a ... pakistani

2009-07-24 23:00
Bullshit! Har blivit uppraggad fler gånger av tjejer än tvärtom!

2009-07-25 00:53
Får nog hålla med GAIA.. Bara att hålla i sig och åka med..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-25 02:17
jag har också blivit uppraggad fler gånger än tvärtom. och det är det enda rätta. för på krogen får jag ändå så dåligt omdöme så om jag raggar upp nån får jag alltid å ngest dan efter pga mitt keffa omdöme alkoholen germ ig

2009-07-25 07:21
Dom flesta tjejer jag har haft något med o göra har raggat upp mig, fan jävligt sällan som jag har blivit tvungen o göra det själv.

2009-07-25 11:39
Själv brukar jag mest sätta mig på något skönt ställe, beställa in något dyrt vin eller whiskey, kollar in omgivningen sen får jag ögonkontakt med nån fin tjej så bara pekar jag på henne och säger "du, kom hit" sen drar vi hem till mig.

2009-07-25 12:50
fetlyrik: app app ingen rolex inget ligg..
 DIF!

2009-07-25 13:02

Jag kan ju bara tala för mig själv, men när jag är ute så är det för att ha kul med mina vänner och inte fixa ligg, så då blir det naturligt att jag inte försöker ragga eller bli uppraggad utan är för upptagen med att ha trevligt med polarna för att ens tänka på sånt helt enkelt! Sedan så var det inte så länge sedan som det ansågs fult och olämpligt av kvinnor att göra närmanden (för då var de "dåliga" och "skökor", kvinnor skulle ju vara passiva och ointresserade av sex), så vi kanske befinner oss i någon övergångsfas mellan den gamla och den nya synen på vad som är socialt acceptabelt och inte, det är inte ännu helt självklart för alla att kvinnor också ska kunna få ta första steget utan att bli ifrågasatta moraliskt, så kanske en del väljer att vidhålla de gamla könsrollerna inom vissa områden för att de är så vana vid dem, det känns "tryggt".

2009-07-25 13:10
Beror väl på hur man är som person. Själv blir jag jävligt osäker om jag ser ett kap på krogen. Det är något som tar emot, säkerligen tanken på att bli förnedrad vid ett eventuellt nej.
Det är det som tar emot från min sida iaf. Känns bättre om killen raggar.
Sen så är man ju inte ute för att få sig ett nyp. Som någon skrev så vill man ju ha kul med vänner.
Men ser man någon är det ju bara ett plus.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2009-07-25 13:14
nu när jag tänker på det så har jag nog blivit sådär skamlöst uppenbart raggad på fler gånger av tjejer än av killar.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2009-07-25 13:28

Håller med Lacroix, lätt att bli tafatt och osäker om man ser ett kap, då kan tankar om ev förnedring hindra en. Men som hon konstaterade är det bara ett plus om man ser någon.

2009-07-25 13:53
Men så är det ju, ett nej är ju så förnedrande som det kan bli. Sen måste man ju se personen i fråga resten av kvällen och då vill man ju bara gå hem.

Men sen vet man ju inte om personen man anser vara ett kap har flickvän/pojkvän, vilket också gör att man bangar.

2009-07-25 14:38
Folk i det här landet bryr sig för mkt om vad andra ska tycka, att saker ska vara "pinsamma" och mkt annat strunt. Fan, bara kör på liksom. Ni tänker för jävla mkt, haha.. Lite mer ryggrad åt svenska folket tack! (Nu kommer jag bli flamead utav helvete säkert i tråden men det skiter jag i, ;)

Det värsta man kan få är ett nej, get over it, jorden går inte under.

2009-07-25 15:05
Jag vet inte vad du snackar om, jag behöver bara visa mig på krogen så kastar tjejerna sig över mig..
my name is xelly smelly

2009-07-25 15:08
det kan jag förstå så som du ser ut! :*

2009-07-25 15:09
Och ett tips till dig trådskaparen, de flesta tjejer ger fan i om du är bodybuilder eller inte, om du ser ut som Marcus Schenkenberg eller inte, om du är VD eller inte. Det som räknas är om du:

1. Har bra självförtroende och är nöjd med dig själv.
2. Är kul och trevlig.
3- Lyssnar på vad hon har att säga. Att lyssna är få bra på, att snacka kan alla.

2009-07-25 15:24
Xelly

Här var vi självsäkra:)

2009-07-25 15:32
GAIA

Det är väl klart att det är pinsamt om man får nobben:) Inte så kul. Jag vet inte hur du tar det. Men för stunden vill man ju bara sjunka genom marken.
Man kommer självklart över det eftersom det förmodligen bara är ett krogragg. hehe

2009-07-26 10:22
Jag har iofs blivit själv uppraggad, men det kanske inte var det bästa när jag tänkte efter , jag var för lättflörtad så att säga. Men det är som många här har sagt, att självklart så gillar jag ju positiva tjejer som inte gillar att avvisa människor, även snygga människor kan vara astråkiga.

2009-07-26 10:23
och då är jag inte snygg på utsidan (utgår från vad säkert många tjejer här tycker när det klickar på mitt användarnamn) men i insidan så är jag cool och vacker :D

2009-07-26 14:37
Typiskt internetfenomen. TS lägger fram teorier om varför någonting inträffar mer än det andra, och då måste folk ta upp motbevis som baseras på 1-2 händelser. drick kiss! :@
Stand By Me och Titanic är världens bästa filmer :D världens bästa musikintro är http://www.youtube.com/watch?v=Z7O0-fWQEas&feature=channel_page (verserna är också skitbra)

2009-07-26 15:41
Hippie@Night

Det är väl ändå ett diskussionsforum så det är väl inte så konstigt att folk vill motbevisa?

2009-07-26 16:02
vill man diskutera för att komma någon vart, eller vill man bara motbevisa för motbevismens skull? eller för att dela med sig om ens coola erfarenheter?

sry om jag uttrycker mig luddigt, jag har nyss druckit kaffe.
Stand By Me och Titanic är världens bästa filmer :D världens bästa musikintro är http://www.youtube.com/watch?v=Z7O0-fWQEas&feature=channel_page (verserna är också skitbra)

2009-07-26 16:18
Haha speedad som faen?

Men man diskuterar för att det är kul. Sen är jag inte helt 100 på om det ens går att komma fram till ett fast beslut på ett forum med så många olika åsikter.
Sen att man motbevisar är väl bara för att visa att det inte behöver vara så som TS påstår eller undrar över.

2009-07-26 17:03
Jag raggar inte på krogen eftersom 99.9% är fula
so fresh so clean just like me ah step from ah washing machine

2009-07-26 17:19
Mambaa

Kräsen much?

2009-07-26 17:22
Oerhört! Ibland är det lite jobbigt

2009-07-26 17:23
Kan tänka mig det, men det finns väl några guldkorn här och var? Jag emnar alla kan ju inte vara fula:D

2009-07-26 17:25
Nej men jag kommer från borlänge, utbudet här är inte världens största. Jag tror aldrig jag har sett ett guldkorn på krogen i Borlänge.. Oj, vilken insikt. Galet!
På fest har jag sett några, men aldrig ute

2009-07-26 17:33
Hehe okej, som Öland då. Men sen är man ju inte ute på krogen för att ragga. Det är mest skilda 40+ som tror att dom är 25 som raggar på krogen:D

2009-10-13 13:23
Jag har blivit uppraggad på krogen av tjejer.. två gånger i sommar.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
Poet

2009-10-13 13:39
ok. grattis... bra att du sökte reda på tråden så alla fick veta det. stolpe..
"life's a garden, dig it."

2009-10-13 15:34
HAHAHA! BALHOO <3