I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad göra när livet känns fett booring?

Övrigt - Blandat

2009-07-23 00:16

Vad göra när livet känns fett booring?

Hej Bullen.
Det här blir min första tråd här inne.. Ärligt talat vet jag inte riktigt vad jag vill med den, mest spy lite galla över livet och typ få något tips om vad man kan göra för att livet ska bli lite roligare.
Situationen är såhär, jag e riktigt trött på livet. Det känns som att jag gör samma saker hela tiden och kommit in i någon slags rutin, och jag hatar det. Jag vill typ, leva ett kreativt liv där jag kan vara så impulsiv jag vill (okej, realistiskt) Har ett jobb (som jag ändå e sjukt glad över att jag har) som jag har tröttnat på något otroligt, jag har jobbat där i ca 1 år nu. Jag kan lixom allt nu och känner inte att jag utvecklas något mer.

Många av mina polare vill jag typ bara spy över just nu, våra intressen går åt heeeeeeelt olika håll, och vi e inte riktigt på samma nivå längre.. Jag vet ärligt inte vad jag ska göra, jag vill inte kapa kontakten helt men dom gör mig fett sjävdestruktiv..
Framtiden.. vad ska man göra? Börjar bli fett stressad över vad jag vill göra, har typ 100 idéer och planer i huvudet men vet inte i vilken ordning/hur jag ska prioritera dom. Innan har jag tänkt att, men herregud jag e ung jag har hela livet på mig, men vill jag vänta hela livet innan jag sätter igång? Nope. Grejen e bara den att jag har så jävla svårt för att komma igång med saker. När jag väl är igång går det oftast på räls, det är just innan som allt känns omöjligt.
E sjukt trött på att bo hemma, jag älskar min familj, det gör jag verkligen, men just nu går vi bara varandra på nerverna och det är inte kul alls. Just nu e jag knappt hemma nånting alls och det känns inte alltid så roligt heller.. Jag har möjlighet till att flytta hemifrån men då måste jag vänta ääännu längre med att förverkliga mina drömmar. Vad ska man prioritera lixom?
Jag har träffat en sjukt underbar person, kreativ, impulsiv och inspirerande. Som nu försvinner härifrån ett tag. Denna person har inspirerat mig jättemycket och typ fått mig att se lite positivare på livet just nu, och det känns jättetråkigt att denne försvinner..
And so on...
jag har alldelse för många tankar i huvudet just nu som stör mig.

Så vad gör man? För att se livet från den liite ljusare sidan? Droppa gärna lite tips på hur ni gör för att känna er lite gladare när ni känner er deppiga...

D

2009-07-23 00:47
En ryss(vodka) livar väll alltid upp det,
Gör något fett impulsivt, sup dig så full så du spenderar natten i fyllecell? gå på rejv, möblera om din lägenhet, osv osv osv
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2009-07-23 00:58
Jag brukar se till att fly platsen jag befinner mig på när jag blir uttråkad och vill ha nya levande energier omkring mig, vilket jag känner rätt ofta. Så mitt tips är, lifta (det är inte så farligt som alla har lärt en att det är) dig iväg på en roadtrip! Ta med någon god vän eller åk själv! Du kanske kan hälsa på din goda vän som dragit? Det behöver inte kosta nå mycket alls. Åk iväg, det är mitt bästa tips. Det är fett impuls att bara dra iväg på äventyr! :) Du lär träffa nya människor på nya platser om du vågar vara liiiite framåt och social, det lär gå jättebra.

Annars så verkar du vilja göra kreativa saker, införskaffa material (dukar, färg, papper, penslar, lera, whatever..) så du kan börja med det!

Har du många idéer i huvudet så kan jag föreslå att strukturera och organisera dina tankar, genom att skriva ner dem. Skriv vad du vill göra, vad som krävs och behövs för att utföra det, ta kontakt med fler om det behövs, införskaffa material för det, sätt deadlines för varje grej som måste fixas och följ ditt schema. Lite disciplin kan du nog gräva fram hos dig själv. :)

Hoppas det går vägen! Kärlek!
här får du lite kärlek

2009-07-26 13:02
Jag möblerade faktiskt om igår, tjackade lite nya möbler och voila! Kändes lite roligare efter..
Kepish! Tack så jäättemycket för ditt tips om att skriva ner. Det ska jag faktiskt göra, tror att det skulle kunna funka.. Jag älskar att måla i vanliga fall och har hur mycket målarprylar som helst hemma, men det e typ en av sakerna jag inte orkar göra just nu.. Min fantasi försvann typ iväg samtidigt som mitt välmående.. Tack tack för tipsen iallafall, när inlägget skrevs kändes det verkligen som att jag inte skulle kunna bli glad igen, nu är det något bättre men en bit kvar tror jag..

2009-07-26 13:05
Desiree sa det; tjack
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-26 13:34
heheh njae vet inte om det skulle hjälpa mig så mycket.

2009-07-26 13:45
desiree: att skriva ner allt kan bara göra dig mer stressad. du kan ju alltid pröva det till att börja med men själv upplever jag att jag bara blir ännu mer oinspirerad. som jag gör nu går jag på magkänslan, följer mina impulser helt och hållet, och förr eller senare blir det gjort. men sen tror jag det handlar mkt om att faktiskt fokusera på det man gör just i nuet så att det blir bra gjort, och inte låta sig distraheras av de hundra andra sakerna man vill göra, så en lista kan funka.

vad gäller kompisarna så kan du alltid försöka dra dig från dem ett tag, du behöver inte gå in på varför om du inte vill men bara säga att du behöver tid för dig själv etc.

människan du träffat som inspirerat dig speglar bara din egen kreativa sida, bara för att den personen försvinner försvinner inte din kreativtet, den har alltid funnits där, det är bara det att den människan lockat fram den, kom ihåg det!

och om du är inne mycket på att följa dina impulser, intuition, spontana infall så läs boken Att leva i ljuset av Shakti Gawain.