Någon som jobbar som telefonförsäljare?
Häy.. Det är så att min kusin som är chef på www.dialect.se kanske kunde fixa ett jobb till mig som telefonförsäljare.. Men först måste dom ta in mig på arbetsintervju, jag har aldrig haft en sådan så jag undrar ifall någon här kan dela med sig av sin erfarenhet om att snacka?:S.. Ex när dom frågar "Varför ska jag anställa just dig, vad är det som är speciellt just med dig" och sånt.. eller när dom ber en ringa en person och försöka sälja en telefon.. vad ska man säga?.. Sjukt kass på detta men det verkar vara ett nice jobb.. så Någon?? vore schysst som fan om ni ville dela med er!:D
www.myspace.com/bigsir1 www.myspace.com/rapsyndrome
Jobbade som det i höstas... De var jävligt softa på intervjun, det viktigaste är väl att du vill sälja och att du visar det. Lycka till!
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa! jewelheist.tumblr.com
Om du varesig vet vad du ska säga på en intervju elr när du ska kränga en lur så borde du nog försöka hitta något annat jobb.. Ska du bli en duktig säljare så måste du kunna snacka för dig rejält, vilket kan bli ett problem om du inte ens vet vad du ska säga på intervjuen, inget illa menat alls, bara så du inte går dig och får total tunghäfta! Good luck! :)
I got more kicks than Jackie Chan.
Antonq P20: Tack så mycket!! HitEm Movement : Jag kom visst på en grej, vara ärlig som detta: Varför ska vi anställa dig och vad är speciellt med dig? -Jag vill inte spela superman och tror inte heller att ni är ute efter en superman, men jag kommer självklart göra mitt bästa för både mig själv och företaget. Funkish?? eller Sumpish??:P
krane: Hehe inget sånt för mig tack:p Så det låter inte bra??.. Någon som har någon tung line jag kan dra?:D
hahahahaha är du seriös med "superman" grejjen? =) fuck det där mannen, du får ju smöra lite, inte för mkt utan lagom. :P Säg saker som att du är driftig, duktig på att arbeta i team/självständigt, att du är jätte intresserad av att jobba som telesäljare och är säker på att du kommer att bli en grym tillgång för företaget. Saker som att du som människa är positiv, social, omtänksam, arbetsam och älskar nya utmaningar. "Jag söker jobb hos Er för att det verkar vara ett spännande arbete, utvecklas och träffa nya människor." osv.. finns mkt. Det där med superman låter verkligen omoget och omotiverat, iaf i mina öron. Kanske träna upp rösten lite, jag vet att många tele-företagare tycker att det är viktigt att säljare har en bra/trevlig "telefon röst". Sen borde det väll vara ett stort plus i kanten att din kusin är chef där?
Mookie P21 : Hahahha nu när du nämnde det med superman tyckte jag också att det lät fett omoget hahahahha shitt!.. men dina tips kommer säkert poppa upp i huvudet på mig under intervjun:D.. Dom lät bra faktiskt, men något tips hur jag kan lägga upp samtalet med "köparen" jag ska ringa och försöka "sälja" en mobil till ? Dvs. "köparen" kommer ju vara en sjukt grym säljare från företaget... så ja.. jag är sjukt nervis
BigSir P17 hehe, men om företaget är någorlunda seriöst så ger dom dig en utbildning när du börjar. Fråga din kusin om det, och framförallt så borde du fråga honom om tips & trix. För att bli en bra säljare så måste du veta allt om produkterna du säljer, och företaget. Du kan ju inte sitta tyst och klia dig i skallen om "köparen" ställer en fråga som du inte kan svara på, hur seriöst intryck ger det liksom? "Köparen" måste ju känna sig trygg och få ett seriöst intryck av dig, företaget och produkten. Annars funkar det ju inte i längden. Jobbade själv som tele intervjuare för några år sedan, typ samma sak fast vi inte sålde något. Vi fick en 3 dagars utbildning på plats, sen skrev vi egna manus och presentationer som vi sen använde oss av.
Mookie P21: aa. han sa att dom har sälj-tekniks-utbildning och så, fast vad krävs det för att komma dit?:D imed att du intervjuat. kräver dom mycket "kunnande för att sälja" av den som söker jobb?
Då så, dont worry.
Asså, personligen så har jag ingen gymnasial utbildning elr dyl. Och vad jag vet så brukar dom inte vara så krävande på tele jobb. Det mesta brukar bero på personen i fråga.
Viktigt tips om du skriver eget manus är att ställa alla frågor så att "köparen" svarar så mycket "ja" som möjligt. Tex.
-"Med den här sparar du pengar och slipper onödigt krångel, det är ju riktigt bra, eller hur"
Köpare: "Ja".
-"Vi lämnar livstids garanti på produkten, så du får alltid en ny om den gamla mot alla förmodan skulle gå sönder, det låter väll bra?"
Köpare: "Ja".
osv..
Givetvis så varierar frågorna beroende på företag/produkt osv.
Sättet du ställer frågorna på påverkar köparen (åtminstonde undermedvetet), ställer du en massa frågor som personen svarar nej på så börjar personen i fråga tänka i negativa banor. Ju fler "ja" svar du får desto större chans att du får beckna din lur.
Länk till Länk till
Länk till http://www.telefonforsaljning.nu/b2b.php där fins nog lite tips, annars är det bara att googla.
Plugga på om produkten och pusha på att du verkligen gillar det dom håller på med i intervjun. Övertygar du dom om det så är jobbet ditt!
Om du går fort och ler samtidigt så kanske ingen hinner se att du e ful!
Den viktigaste egenskapen man kan ha som säljare är att vända negativa saker till något positivt. Att kunna ljuga är en annan skill som e bra att ha (då talar jag inte om produkten i sig). Angående intervjun så handlar det ju bara om att sälja in dig själv som människa. Säg att du är störst bästa och vackrast (samtidigt som du tror på det) så köper folk det.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
de e så jävla kasst o sitta o ringa.. hitta nåt annat! sorry men de är sant
hightower P20 har rätt, man blir dum i huvudet rätt fort. :P Men det är bättre än inget...
Enda anledningen till att ha kusiner som är chefer på ställen är väl att slippa gå på intervju och istället bli anställd direkt? Det gäller att ha en säljande personlighet. Personligen hatar jag att sälja grejer men är snuskigt bra på det. Hitta ett balansläge mellan att vara avslappnad och energisk. Avslappnad för att inte verka desperat när du ringer, energisk för att energi smittar genom telefonluren. Måste också säga att jag ställer mig starkt mot alla dessa "tekniker" med ja-frågor och liknande (därmed inte sagt att man ska ställa negativt laddade frågor, men att bara vara sig själv har funkat jävligt bra för mig).
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com Missa inte världens bästa radioprogram
Starka Personligheter.
Toastare
2009-07-20 09:13
Det viktigaste som telefonförsäljare är att du beter dig som du är dumihuvudet och inte lyssnar när personen i luren säger nej. Det är också bra om du lägger allt som heter samvete åt sidan och gärna lurar gamla människor och kanske även handikappade som inte vet vad det handlar om. I övrigt är jobbet monotomt och ett bra jobb när man är ung, men det krävs mycket (eller lite?) för att palla jobba med nått sånt i mer än ett år. Det är en bra spark i baken för att få en att plugga vidare. På intervjun, va dig själv.. säg saker som de kommer. Det blir bara krystat om du tänkt ut innan vad du ska säga. Du måste vara helt socialt inkompetent för att INTE bli anställd till ett sånt här jobb.. de anställer i alla personer som i stort sett är talföra och pratar så man förstår.
Jag skyller allt på Emma!
Att vare telefonförsäljare är ett helvete på jorden!
I´m Scrammel, no not like scrambled eggs I´m the weird strange dude with fucked up legs
Telefonförsäljare måste vara det fattigaste yrket på jorden. Hellre städare på någon nedrustningscentral för kärnvapen. Jag är butikssäljare och det är så grymt mycket roligare. Man får träffa folk öga mot öga och få en riktig personlig kontakt. Jag kan säga att jag inte känner någon, någon över huvudtaget som gillar att jobba med telesälj. Så watch out!
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
Hatar telefonförsäljare!!!!!! Fast kul att jiddra med dem men ändå!!!!!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Tack för alla goda råd och tips!.. Uppskattar det mycket!
ska du jobba som telefonförsäljare behöver du inte ens ha bra svar på frågor, bara sälja in dig så bra som möjligt. haft tre sånna jobb (hatar det!!) men snacka bara in dig och ha fett självförtroende så är det piece of cake
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Du kommer förmodligen få jobbet vad du än säger på intervjun. Hade mitt första jobb som försäljare och ringa runt, det var verkligen ett riktigt skitjobb! Mitt framförande på intervjun var inte heller det bästa, fick jag jobbet ändå? Yes! Men jag hatade verkligen att ringa runt och störa, och sedan blev den på andra sidan luren sur på mig. Och då kokade jag över tillslut och blev lite vresig. Jag stod ut i 2 veckor. Okej, det här inlägget var ju bara nedlåtande märker jag nu. Men sluta oroa dig över jobbet, du får utbildning på plats, du kommer säkert få något papper vad du ska säga och lite sånt. Det fick alla jag jobbade med iaf, inkl. mig. Men var bara dig själv och tilltala med en trevlig stämma ska det nog gå fint, lycka till :). (ps; berätta sedan hur länge du stannade, haha)
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
det är sån jävla skillnad på vad man säljer också. jag va "brandkonsult" och sålde brandskydd till småföretagare runt om i sverige. kan tänka mig att det är betydligt svårare att kränga en mobil via telefon. glöm inte att hitta ditt sätt att prata med kunden, vissa har rösten andra har förmågan att aldrig ge sig osv..
Käft då.
en sak till! lägg ner din energi på rätt person!
Käft då.
Finns ju bättre och sämre telefonförsäljarjobb haha :P jag jobbar till exempel på ett företag som heter thd och är kundbokare åt försäkringsmäklare det är helt okej
Det är det sämsta jobbet som finns, så överdrivet hjärntvättande tråkigt att sitta och säga samma sak efter manus om och om igen hela dagarna... Någon som har ett annat jobb till mig?
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Den där gamla klassikern! Ogillas starkt att klicka omkring där också :(
fullfjädrad när jag kickat en gås..