I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bo i Linköping

Övrigt - Blandat

2009-07-18 12:59

Bo i Linköping

Hola.
Dags att flytta. Ska plugga i linköping och hoppas det är någon annan här som bor/har bott där borta. Har ett erbjudande på en etta i lambohov, hur är det området? Vad jag förstår så är det mycket invandrare men är det inbrottsrisk/stökigt? Är det bättre eller sämre än ryd? Hur långt in till city på cykel? :)

"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2009-07-18 13:07
från stan är lambohov ca 15-20 min med cykel.

2009-07-18 13:53
Lambohov är nice. Är lite dyrt på konsum bara tror jag. Cykla går fort, lite tråkigt att cykla på lambohovsleden bara. Men man får variera sina vägar så gott det går. Bussarna dit är rätt sega med. Men nära till universitet har du ju iaf.
tåg, tåg och...tåg!

2009-07-18 16:21
Tack.

2009-07-19 12:50
Vad jag förstår så är det mycket invandrare men är det inbrottsrisk/stökigt?

Okej? Vad har inbrottsrisken med invandrare att göra? Hmm
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-19 14:54
Låt mig förklara lite bättre så det inte blir något missförstånd, de flesta av invandrarna i lambohov bor i "allmännyttans flerfamiljshus" enligt wikipedia. De har alltså en låg ekonomisk status, tillfället gör tjuven är ett uttryck som passar in väldigt bra. Dessutom var det nån misshandel där nyligen som jag läste om i tidningen och ett mord någon månad innan. Klart som fan man är orolig.

2009-07-19 15:26
Right...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-19 19:48
Fyyy tycker synd om dig... Lambohov är skabbigt.

2009-07-19 20:00
det blir väl vad man gör det till, man ska inte klaga sålänge man har tak över huvudet.. spela roll om det är på stureplan eller bergsjön liksom..
be the change

2009-07-20 18:20
Lambotown som gangstas säger .

Sämsta stället är det i viket fall, du kan ifall åka til Mjärdevi o kolla haha
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2009-07-20 18:57
ForZA
Är du på riktigt så PK? Skärp dig för fan...

Självklart är det mer brottslighet där.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2009-07-20 19:16
Vilket är värst Angered eller "Lambotown"? Kan inte se skillnaden från ett smuts ställe till ett annat.
Jag har ingen personlighet

2009-07-20 23:54
Under mina 11 månader som Linköpings-bo, så måste jag säga att jag tycker iaf att Skäggetorp är något mer nice än Lambohov... Försök få nått i stan ist=P

2009-07-21 11:13
Kontrast.. Ohh ja det är jag! Kyss mig nu