I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Antal väskor på planet?

Övrigt - Blandat

2009-07-04 17:17

Antal väskor på planet?

Håller på och packar inför en 6-månadersresa och har en lite för liten resväska. Tänkte lösa det med att jag tar en extra sportbag eller ryggsäck med mig. Problemet är att jag också har en dataväska, och då undrar jag om ni vet ifall man kan ta med sig både dataväskan och ryggsäck/sportbag in på planet?

2009-07-04 17:28
Ring det bolag du ska resa med för ett ordentligt svar.

2009-07-10 00:37
Det beror på flygbolag och vilken typ av biljett man åker på.

Generellt kan man säga att en icke-första klass-biljett ger dig rätt att ta med en incheckad väska på 15-20 kilo (längre resor = mer vikt) samt ett handbagage. För det mesta är det inte flygbolagen i sig som är gnälliga om antalet väskor utan flygplatspersonalen/säkerhetspersonalen. I London vet jag att de kör stenhårt på alla flygplatser att "ladies" inte får ha handväska utöver handbagaget, alltså en väska oavsett typ. I Sverige har jag dock inte hört om någon som blivit stoppad pga för många handbagage.

Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-07-10 02:05
Du får ha med dig ett handbaggage och datorväska räknas inte som ett handbaggage dvs .. du kan ha en väska plus datorväska
och vem fan är du?

2009-07-10 02:51
Haha nu har jag redan åkt iofs. Stod nånstans att om man flyger ekonomi så är det oftast en väska som gäller.
Vågade inte ta några risker så jag nöjde mig med dataväskan. Men tack för hjälpen :)