I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Komma bort från Stockholm en helg? Budget=5-600 kr

Övrigt - Blandat

2009-06-22 19:25

Komma bort från Stockholm en helg? Budget=5-600 kr

Tjo, jag hade tänkt åka ifrån den här äckligt jobbiga staden Stockholm över helgen. Typ dra och tälta med en polare dricka lite öl och bara lugna ner sig lite efter massa skit som har hänt. Någon som har något tips? Budgeten ligger på typ 5-600kr måste man tänka på att ha råd med käk, bira och bensin och annat skit. Först tänkte jag bara om man tar en båt ut i skärgården och slår upp ett tält på första bästa plätt man hittar. eller så drar man med bil någonstans.

Någon som har några tips på vart man kan dra? tänkte nämligen dra nu på fredag.

(Inlägget ändrat av Rachel 2009-06-22 21:02:32)

hmmm...
Moderator

2009-06-22 19:31
Jag har inget tips på var du kan dra. Men jag tänkte bara tipsa om att du kan komma rätt långt med kommunaltrafiken. Så kan du spara in bensinpengar och så åtminstone.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-06-22 19:43
Det är ju iofs jävligt sant. för ett busskort äger man ju redan. Kollade lite snabbt på dom där skärgårdsbåtarna och dom kostar typ 180kr för en tur. blir ju rätt dyrt om man ska åka fram och tillbaka med det. Men ska googla runt lite och se vart man kan komma med ett SL-kort.
hmmm...

2009-06-22 19:57
Du kan ju alltid ta dig ut hit till Åkersberga eller fortsätta ut till Norrtälje. Här finns massa skog och fina sjöar du och dina polare kan slå upp ett tält och bara vara över en helg.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2009-06-22 20:08
Men ska man ta in på en camping eller bara köra oldschool och ta en gräsmatta bara? Dom ända gångerna jag har tältat är på festivaler och det är lite annan standard där. :P
hmmm...

2009-06-22 20:14
Finns ett ställe här i Åkersberga som heter Domarudden. Där är det riktigt chill, finns grillplats och så. Där kan man hitta rätt ostörda platser att tälta på, är väl en del folk där på dagarna och så men kvällarna är det lugnt.

Ta dig ut till Åkersberga och sen tar du lokalbuss 624 eller nåt så kommer du dit.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Moderator

2009-06-22 20:22
Gräsmatta lät skitlarvigt. Ut i skogen med dig!

Vill ni någonstans där det inte finns grillar i förväg så låt bli att tända eldar om ni inte känner att ni har jävligt bra koll på vad ni gör. Tända eld på en skog är lättare än vad du tror.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-06-22 20:26
Nä så mycket har jag inte varit ute i skogen i mina dar att jag har förtroende nog att vakta över en eld. då får det nog vara en grillplats som finns där. Men tack för varningen. :)
hmmm...

2009-06-23 07:53
finns en del leder neråt nynäshamn. men om ni tänkte släpa med er bärs och bandare känns skärgårdsbåtarna som ett vettigare alternativ. 180 spänn, du kan inte mena allvar?
http://www.kommandot.se/wp/

2009-06-23 18:23
Tror det var något sånt, jag kan ju dock ha tittat helt fel. är rätt snurrig när man kommer hem från kneget ibland. jo bandare och det ska ju med. och öl. Men vi funderade på att kanske dra till mariefred eller något. det är ju rätt nära med bil. Fast det kanske är roligare att dra på någon av båtarna ut istället för bil. hmm :S
hmmm...

2009-06-28 01:58
jag och några polare hade tänkt se hur långt vi kan komma med en cykel och 500kr, då ingick dock lite planka på tåg osv.. men kan återkomma om det blir av (dock inget som går över en helg)

Annars så kommer man otroligt billigt med typ rayan air.. typ london för 150kr fast säkert dyrt att åka hem sen men värt att kollas upp?