I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tvätta sneakers?

Övrigt - Blandat

2009-06-14 16:08

Tvätta sneakers?

Eh ja. Kan man stoppa in skorna i tvättmaskinen? De börjar närma sig brun nyans istället för vit som de var från början. (2 år gamla) Klart det är dags med nya skor men jag tänker inte slänga ett par som är hela, har hellre flera att växla mellan. Råd tack! Hur tvättar ni era skor?
Jag har ett par vita adidas.

(Inlägget ändrat av Rachel 2009-06-15 00:26:41)

"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2009-06-14 16:12
jag brukar slänga in mina skor i tvättmaskinen då de blir för skitiga, om det är gjorda i tyg dvs. läder, syntet o dyligt material kan du ju polera med en trasa. i och med att de är vita behöver du ju inte oroa dig för att färgen ska blekas
 biffko to di world

2009-06-14 16:25
ta ut innersulan först
Intressepenisen hårdnar!

2009-06-14 17:06
Ta en tandborste, lite tvål o vatten, o skrubba rent.
Köp nya, eller tvätta dina skosnören.
Gå till din lokala skohandlare och fråga efter Kiwi shoecleaner, för vita skor, kostar runt 50kr, finns inte överallt, men borde finnas på de flesta seriösa skoförsäljarna :)
efter att du har putsat skorna med tandborsten och torkat av dem så drar du bara på den där och skorna ser nästan nya ut :D

Lycka till!
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-06-14 18:10
Tvättmaskinen funkar jävligt fint. Skosnörerna blir renast
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-14 18:30
Knappast bra för skorna om det är läderskor..
prinsen i hundkostym.

2009-06-14 19:05
Så ett par svarta AF1's ska inte in i tvättmaskinen? Fram med tandborsten då..
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2009-06-14 21:22
tvättmaskinen är bara för tygskor.

psyko_slusk är på rätt spår men glömmer bort att tvål är fettlösande och därför torkar ut t.ex läder så det spricker och ser allmänt slitet ut. Nån typ av infettning är på sin plats, något man alltid borde ta för vana att göra med nya skor för övrigt. Lättare att göra rent senare bla.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-06-14 21:46
Jaha, jag stoppade in mina läderskor i tvättmaskinen iaf. Är de helt förstörda så vet jag det och får helt enkelt köpa nya. Tack för all hjälp. Kan det fungera att fetta in skorna efter att jag kört dem i maskinen?

2009-06-14 23:14
Endevaour

Därför stryker man på Kiwi Select Smooth Letter Selfshine Cream efteråt.
prinsen i hundkostym.

2009-06-15 00:10
har stoppat mina air force 1s där ett par gånger och dom ser lika nya ut varje gång efteråt. bara tvätta med vatten typ.

2009-06-16 14:42
De blev inte direkt vackra av tvätten, men rena blev de ju åtminstonde. Tack igen.

2009-06-16 14:47
Klart att det funkar att köra dem i tvättmaskinen. Absolut inget jag skulle göra med några av mina skor men det funkar. Back in the days när man var fattig student brukade jag göra det då och då.

Tandborste, tvättsvamp och vatten med lite diskmedel i funkar fint tycker jag.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.