I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

som hundgodis?

Övrigt - Blandat

2009-06-13 15:15

som hundgodis?

vad ska man ge en hund som hundgodis?
om man uppfostrar en hund, kan man ge den falukorv
som belöning? eller kycklingfile som man delar innan?
blir det bra för magen för hunden?

2009-06-13 15:16
ah glömde att skriva att hundar brukar tröttna på vanliga hundgodis, den kan alltid käka falukorv eller kyckling..

2009-06-13 15:23
Torkad oxlunga är det ultimata. Inget fett i. Du ska absolut inte ge dem levergodis (som de flesta tyvärr gör) för de innehåller en massa gifter. En påse torkad oxlunga kostar 30 kr och där ligger halvstora bitar som man delar och ger beroende på hundens storlek

2009-06-13 15:28
Vet att morsan brukar ge sin hund falukorv i småbitar. Det är den förtjust i :).
Så testa, annars får den frolic eller vad det nu heter.
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2009-06-13 15:40
får väl testa oxlunga.. frolic har man hört att den e inte bra för valpar, den här hunden fick rännskita av frolic..

2009-06-13 16:07
Vad är det för ras?

Jag får min amstaffvalp imorgon och uppfödaren rekommenderar mig royal canin första 6 månaderna

2009-06-13 16:12
5 raser i sej, golden, rottis, gordonsetter, björnhund o weimaran..

royal canin e väl mat för dom, går nog inte att ge royal canin
som belöning men tror inte du menar så..
har köpt royal canin till min hund men den gillar inte den så nu
äter han iams, den gillar han

2009-06-13 16:13
Oj, jag läste ditt inlägg helt fel så ignorera det inlägget om maten

2009-06-13 16:15
mellanöl.. hur gammal e den amstaffen? haft hund förr i tiden?

2009-06-13 16:27
8v

Min andra hund dog för 3-4 månader sedan. Men när det gäller amstaff så har jag letat i över 6 mån efter en seriös uppfödare och hitta det äntligen för en månad sedan. Kommer träna lydnad och ev agility med henne. Har fått en skada i handen som gör att jag kommer gå hemma i mer än 1 år så jag har all tid i världen att uppfostra henne på rätt sätt

2009-06-13 17:24
låter toppen.. visst e de lite svårt att uppfostra hundar?

Manager

2009-06-13 17:38
Jag rekommenderar att inte använda godis när du uppfostrar hunden. När du lär den saker kan det vara bra att ge ibland men det är lätt hänt att man får en hund som bara lyssnar när godis är inblandat och det är inte kul när godispåsen har tagit slut i en situation där man måste få hunden att lyssna.

En hund mår lika bra av ett par uppskattande ord eller klappar. Efter ett tag blir de glada bara av att göra det husse säger.

Men som sagt, ibland kan man ju ge godis också. Omväxling förnöjer :)
Redline!

2009-06-13 17:41
Ja, annars blir det ju nästan som att börja om från början när man ska lära hunden att vara snäll även utan godis, jobbigt=)
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci