I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vroksjab vs spindel (fobi?)

Övrigt - Blandat

2009-06-02 02:50

vroksjab vs spindel (fobi?)

Jag har aldrig varit speciellt skräckslagen över spindlar, dom har inte stört mig i någon större utsträckning. Jag har aldrig vågat hålla i en eller liknande, men som sagt ingen större skräck.

Under dom senaste månaderna/Halvåret har jag utvecklat en spindelfobi, åtminstone vad jag tror. Min "skräck" drog igång rejält för ca 6månader sen när jag försökte sova en kväll och märkte att något kittlade i armhålan,Jag kliade direkt med handen och det slutade.

Jag la mig istället på sidan och kände då hur det började kittla på kinden, först då fattade jag vad som hade hänt. Jag kom upp ur sängen snabbare än en blixtjävel och ryckte tag i dammsugaren. Jag höll mig på avstånd hela tiden och efter en jävla fight fick jag död på den,spindeljävel. Efter denna incident har jag fått svårt för att lägga mig utan att kolla efter spindlar, vilket börjar gå mig på nerverna.

Då jag bor i villa och lite halvt ute på landet så hör det ju inte direkt till ovanligheterna att en fet spindel poppar upp på väggen eller brevid sängen. Vilket inte gör problemet lättare....

Hursomhelst så fick jag inspiration till denna tråd pga en fight jag nyss var med om. (ca 10min sen).

Jag satt som vanligt framför datorn med vilopuls... tände en cigg och tittade på en intressant dokumentär...sedan såg jag i ögonvrån något jag inte är alltför kär i.
En fet jävla spindel klättrade fram på väggen brevid mig. Detta va då inte en normal stor spindel, utan läskigt jävla stor. Min överlevnads instinkt började snabbt att fundera på eventuella mordvapen. Jag greppade snabbt en rocky tidning av numret 2/2009 i ena handen och en sprayburk i andra handen (kulör olive green,montana gold).

Jag började frenetiskt att svettas samtidigt som min vilopuls inte längre va så jävla vilande. Jag kläckte några väl valda ord till honom. - nu jävlar... Som mina tidigare fighter så höll jag mig på avstånd, inväntade honom och slog till.Jag började spraya mot honom, äckligt och snabbt sprang han upp för väggen. Men klart som fan jag va efter med sprayen. Till slut finner han en springa i taket och gömmer sig. Vilket ger mig ännu mer "panik" då jag inte vet om jäveln kryper in i örat på mig när jag sover som hämnd. Till slut kommer han fram igen och jag sprayar tills han i princip stelnar. Jag använder rocky tidningen för att pilla ner honom på golvet och när han landar så sprattlar han för glatta livet och försöker komma undan.... och BLAM!!!!!!! så är han död (tack rocky)...

I skrivandets stund känner jag mig inte allt för sugen på att lägga mig till sängs.Min vägg är täckt av grön färg vilket påminner mig om kampen för mitt liv. Det som är kvar av spindeln ligger fortfarande kvar på golvet, och jag funderar över hurvida spindelns bröder planerar en hämnd i denna stund.

så whoa....

har jag byggt fram en spindelfobi?(Antagligen)
Har ni själv spindelfobi? Eller har ni haft det, men blivit av med det. och isåfall hur?
Har ni några shyssta tips på hur man blir av med skiten?

mvh

bajskorven

..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2009-06-02 02:57
http://www.whoa.nu/forum/ovrigt/blandat/628483/1.aspx
Vi är överallt!

2009-06-02 07:23
haha! Varför inte ta hårspray eller nått? du offra lixom väggen med färg för en spindel? :D ahh det var rolig morgon läsning de. Du får skaffa dig ett djur som äter spindlar.
Reg. varumärke

2009-06-02 08:25
Ha ha.. fan vad kul det har var att lasa; speciellt detdar med krypa in i orat.. hahaha.. hade kunnat vara jag som skrivit det dar.

Jag ar skitradd for spindlar. Vilket ar lite jobbigt men gar att leva med.
Ar aven radd for fjarilar/malar, senast i helgen var det en liten mal som smitit in i mitt badrum som jag borjade spreja hejvilt med fonsterputs, skitsamma vart det hamnar. Fanskapet avled och jag njot av min triumf.

Spindelfobi ska ga att bota, vettefan vad man kallar det men har last/satt pa olika stallen att man forst vanjer av med kanske bilder, sen far man en spindel i en liten burk, sen kanske kan slapper ut den fran burken, antar att malet skulle vara att lata den krypa i handerna.

Dar jag bor for tillfallet finns det spindlar, vad som funkar valdigt bra ar att jag dammsugar ofta, och ser da till att dammsuga rummets alla horn fria fran eventuella spindelnat. (Aven hornen i taket, ja. ALLA SYNLIGA YTOR.)
Har kort pa den valdigt lange nu och har inte blivit stord av de ackliga sma livetn.

Sen ar det bara att se till att ha nagot att smalla de med, eller nagon frasig spray. I fall att. :)

Lycka till.

2009-06-02 12:35
vi sväljer runt 5 spindlar i sömnen varje år, den du! :D
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-06-02 13:43
vi sväljer runt 5 spindlar i sömnen varje år, den du! :D
haha hur kom dem fram till det? låter som en typisk råttaipizzanmyt

2009-06-02 14:42
Jag greppade snabbt en rocky tidning av numret 2/2009 i ena handen och en sprayburk i andra handen (kulör olive green,montana gold).

hahahaha! ja har också fobier för insekter.. Se till att ha superrent rum och försök ignonera spindlarna.
Jag har dock inget emot spindlar, de äter ju upp de äckliga spindlarna
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2009-06-02 17:56
Exe-Poused stod i nån jävla lol faktabok jag hade, man sväljer sammanlagt runt 15 insekter i sömnen varje år också, hur fan nån kommer fram till nått sånt har jag ingen jävla aning om, men det är ju inte direkt som att insekter är ovanliga heller så det är ju inget konstigt om det stämmer
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-06-02 19:21
Pusherman
tack för den faktan, ska sova med stängd mun nu förtiden :o

2009-06-02 20:49
bildbevis på tidningen, sprayburken, och väggen där du utförde attacken tack.
Niceness!

2009-06-02 20:50
Pusherman

det är vad man sväljer under en livstid, inte under ett år

2009-06-02 21:35
Jag om någon förstår dig. Startade en tråd här efter att jag dammsugit upp en spindel för mindre än en månad sedan. Jag skrek, grät och var nära att kräkas.

(hittade mitt taffliga blogginlägg snabbare än whoa tråden)
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)
Rappare

2009-06-02 21:40
Jaa bildbevis!! :D
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2009-06-02 22:17

Tog kortet nu när jag kom hem från jobbet. skiten ligger fortfarande kvar.. borde nog röjja undan bevisen asap!

The aftermath... fläckar på väggarna. Jag har som ni säkert ser inga lister i taken vilket gör att dom gömmer sig däruppe! Tittar nu lite närmare i hörnet ser ni spindelnätet han hade börjat med.

Nu ska jag dammsuga!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2009-06-03 01:29
stod i nån jävla lol faktabok jag hade, man sväljer sammanlagt runt 15 insekter i sömnen varje år också, hur fan nån kommer fram till nått sånt har jag ingen jävla aning om, men det är ju inte direkt som att insekter är ovanliga heller så det är ju inget konstigt om det stämmer
Jo kan säkert stämma att man får i sig en insekt då och då i sömnen men har svårt att tro att dem har några exakta siffror på det:)