I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad gör man när ens liv är åt helvete?

Övrigt - Blandat

2009-05-27 21:03

Vad gör man när ens liv är åt helvete?

Vad gör man om ens liv är åt helvete. Om man har blivit bestulen, man känner sig jävligt ensam, precis kommit ur ett förhållande, vantrivs på jobbet, vantrivs med sitt liv och känner att inget gör en glad längre?
Snälla, jag är desperat.

(Inlägget ändrat av mellanöl 2009-06-26 21:56:21)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-27 21:04
Man chillar och umgås med vänner...Man testar nya grejjer och chillar ännu mer..!

2009-05-27 21:06
umgås med vänner så mycket du kan, lyssna på musik brukar hjälpa bra
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-05-27 21:06
Då är det dags att vända utochin och uppochned på hela skiten och göra något heeelt annat ett tag. Följ första impuls och gör det ordentligt.
Lycka till!
mera msz!

2009-05-27 21:09
Låter det deppiga ta sin tid,sen går vidare...
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden
vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det
sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det

2009-05-27 21:11
Men har inte tålamod.. tänker bara jag pallar inte vara ledsen pallar inte känna mig ensam etcetc. Känns som att det har pågått så jävla länge nu liksom. Vill bara bli GLAD. Känner mig så ensam så det fuckin värker i hjärtat. Och är helt fed up med ALLT.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-27 21:14
Det tog typ 6mån innan jag log på riktigt,det ap jobbigt,jag vet..men man glömmer saker efter tag
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden
vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det
sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det

2009-05-27 21:37
man tar det lugnt. Funderar vad man egentligen vill med sitt liv. När man kommit på det är det bara att sätta igång.
Umgås med sin familj och vänner. Så man får stöd.
Redaktionen

2009-05-27 21:54
flytta?
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2009-05-27 21:58
Vågar man flytta?

2009-05-27 22:03
vågar man växa up?

2009-05-27 22:17
Gör något nytt. Jag ska ta studenten, flytta hemifrån och gå bartenderutbildning om 2 veckor. sedan blir det ny stad och nya ansikten, snacka om major changes.

2009-05-27 22:17
Fan vad gött!

2009-05-27 22:29
Gör det du med!

2009-05-27 22:33
ut och festa lite? lev livet, ha kul =)
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2009-05-28 09:37
Gå ut i skogen med en termos fylld med varm choklad. Finns inget dåligt väder, finns bara dåliga kläder.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-05-28 10:32
man umgås med folk som får en att må bra.
och att bara gå runt o vara allmänt glad o trevlig hjälper en upp fett mycket.
karma is the shit

2009-05-28 11:23
jag satt i ungefär samma sits men ist för förhållande blev jag utslängd av mina homegirls.
så ja flytta in med tjecker å slovener ! där har du ett jävla misstag du INTE ska göra ! tråkiga as var dom

2009-05-28 11:30
Festa lite.. typ sup lite med vänner så ler man för en kväll och glömmer alla problem och vilken situation man är i. Det brukar jag göra, Man behöver inte ens dricka bara gå ut med vänner och skita i allt..

Sök nån ny skola/jobb i annan stad.
Eller försök hitta något positivt i ditt liv och kör på det. Tänk mindre och gör mer. =s
Jag har ingen personlighet

2009-05-28 11:52
Jobba på och spara pengar sen när du sparat en bra tid så tar du långtidsemester och lever.
Skaffa nån bra dvdbox tills vidare som kan underhålla dig samt nån bra musik
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-05-28 13:18
Utmana dig. Gör något som känns lite läskigt så kommer du va jävligt nöjd sen. Det kan va allt från att ta en danskurs till att soffsurfa en vecka i valfri stad/land.
Sen utmanar du dig igen. Om nått år så kommer du ha massa nya och intressanta vänner och ett liv och jobb som är stimulerande. Du har bara ett liv, skynda på att leva det innan det är försent.
 Im the motherflippin...

2009-05-28 14:01
Vänner? Om du inte har några vet jag inte om jag kan ge så mkt bra tips för att snacka skit, gå ut o festa o tita på killar/tjejer alternativt hooka upp med någon ny brukar vara en helt ok snabblösning.

Gör saker iaf...

2009-05-28 14:42
Gå i terapi?

2009-05-28 15:31
Som om terapi hjälper

2009-05-29 03:34
eftersom inget verkar duga så kan du väl fantisera lite själv?

själv började jag käka piller och ett tag efter det så gjorde dåvarande bruden slut så då blev det mer piller. och idag så äter jag monsterdoser med benzodiasepiner och det är fan inget att rekommendera.

försök gå ut och göra något. haffa nya kompisar eller något. det är inte enkelt, men inget är enkelt här i livet dock så kan man påverka hur det ska bli.
äcklig o sne.

vänerns-öl-stars

2009-05-29 10:43
Jodå, det duger.. och jag mår redan lite bättre faktiskt :)

2009-05-29 10:45
och förresten;
elitz P21
hahahahah

2009-05-29 14:42
Det vettigaste att göra vid sådana tillfällen är att ta sig i kragen och börja förändra.

Bestulen går väl inte göra så mycket åt mer än att acceptera...Men annars så:

Känner du dig ensam? Hitta folk att umgås med och/eller lär dig trivas själv
Kommit ur ett förhållande? Gå vidare. Finns inget annat att göra...
Vantrivs på jobbet? Sök ett nytt jobb, hitta något annat du vill göra eller hitta ett sätt att förbättra din situation så du kan trivas.
Inget gör dig glad längre? Fråga dig själv vad som gjorde dig glad tidigare och försök att få in det i din vardag. Men med tanke på att du känner dig ensam, är deppad över ditt tidigare förhållande och vantrivs på jobbet så förstår man ju att du inte mår så bra och då är det svårt att vara glad.

Terapi är kanske något för dig, faktiskt. För det känns ganska uppenbart att du behöver lära dig tänka annorlunda. Och det kan terapi hjälpa en med?
Delam tange barat

2009-05-29 14:50
gurrl F20

Tro mig min vän, det hjälper. :)
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-06-25 13:08
ser att tråden är gammal men det skiter jag i.

om du känner att allt är hopplöst, att du vill göra en massa förändringar men inte orkar/vågar ta tag i det och känner att det liksom inte finns nån utväg. och du har liksom blivit trygg i ditt "icke välbefinnande"/"depression"/vad du nu vill kalla det. hur som helst, om så är fallet så fungerar KBT. bryta tankemönster, få en helt annan syn på väldigt mycket i livet/vardagen. otroligt befriande. kan kännas rätt skumt emellanåt under behandlingen. men funkar. pratar bara ut efter egna erfarenheter...

Länk till http://www.kbtpsykologer.se/

har du prövat annan terapiform och menar på att det inte funkar förstår jag dig.
har du prövat kbt så kan jag förstå det också.
men tänk på att du själv måste vara mottaglig för behandling och verkligen vilja förändra ditt mående.

ursäkta för genomgående sjukt risiga formuleringar. och ett kanske (på många sätt) rätt så skit äckligt inlägg överlag.

2009-06-25 15:39
trådskaparen skriver iofs atthon inte tror på terapi. jag skulle inte tipsa henne KBT då. de kräver ju att du är aktiv och vill jobba på dina problem genom terapin.

2009-06-25 18:50
Jag tror Gurrrl inte vill ha hjälp utan uppmärksamhet, eftersom hon skrattar åt varje råd hon får. Det du kan göra är som nån skrev innan att ta dig i kragen och rycka upp dig, alla har svåra liv ju fortare du inser vilken tragedi livet är desto fortare kommer du skratta åt eländet.
 http://www.myspace.com/murderdem

2009-06-26 09:07
Peppis:

Iofs helt sant!

NateW:

Håller jag verkligen med om!!

Tror mitt svar var alldeles för seriöst och allvarligt nu när jag ögnar tråden lite noggrannare...

2009-06-26 10:18
Resa.

Jag känner precis som dig. Kom precis ur ett 3,5års förhållande, vantrivs med jobbet, hatar och bo hemma, inga riktigt nära vänner. Därför har jag tagit ledigt utan lön över en månad och ska resa på söndag. Lämna all skit och axa härifrån ett tag.

Jag hoppas det hjälper iaf, annars är det cok waste
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2009-06-26 10:39
Chico:

Låter ju helt underbart! Även om det inte hjälper direkt så tror jag absolut inte att det är "cok waste". Du kommer ju få ut nått av det. Du kommer absolut att lära dig nått av det. Om inte annat just faktumet att det kanske inte hjälper, så får du göra nått annat! Jävligt coolt o göra nått sånt iaf.. Vart skaru förresten? Under vilka former?

2009-06-26 21:23
NateW

Exakt vad skrattar jag åt? Kan ju knappast ha läst så noggrant då.

2009-06-26 21:25
"Gå ut i skogen med en termos fylld med varm choklad. Finns inget dåligt väder, finns bara dåliga kläder. " Tycker du verkligen jag ska ta det på allvar NateW? :) Hm

2009-06-26 21:27
Chico

Ska du resa själv eller? Vart ska du resa någonstans?

2009-06-26 22:08
Försök gå igenom deppretionen, kämpa dig igenom
Gå vidare, och kanske tillomed skaffa ett nytt liv, börja om ¨på nytt liksom

Och försök umgås och gör saker som du mår bra av
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-06-26 22:24
gurrl- varför skulle du INTE ta det tipset på allvar. att gå ut i skogen med en termos o sovsäck är fett med underskattat. du får reda på massa saker när du är helt själv med naturen. don't underestimate it.
Producent

2009-06-27 19:34
Mitt livet sitter också åt helvete och denna låt hjälper mig idag som fan!:D
http://soundcloud.com/orlandog
https://www.facebook.com/OrlandogPsy
https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy

2009-06-27 19:36
Man lever ett annat liv. Man låtsas.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2009-06-27 22:10
Tanken på att Michael Jackson dött gör inte saken bättre alltså.. buuuhuu. Det suger hårt

2009-06-27 22:19
Vilket ypperligt tillfälle att göra något åt situationen! Se det positiva i att kunna börja om.

2009-06-28 03:20
rycker sig i kragen eller tar självmord brukar de flesta göra.

Jag skulle dock rekommendera alternativ 1 starkt.

2009-06-28 11:24
man knullar runt
Yeah!