Vilken linje går/gick du på?
Tänkte det kunde vara kul att se vilken/vilka linjer/program som är whoaiternas favoritprogram, så vilken linje gick/går du på?trivs eller trivdes du? varför varför inte?vad var bäst samt sämst med den linjen? och vad fick dig att börja å just den linjen? många frågetecken här, men en liten samanfattning skulle vara roligt :) själv går jag på Hotell & Restaurang skolan (kalla mig bög om du vill) jag valde den linjen för att.... ja jag gillar väl att laga mat skulle jag tro, och lite omväxling tänkte jag, det bästa med just den skolan jag går på är nog alla trevliga lärare (enligt mig själv) finns nog ingenting negativt tror jag :P så vad går eller gick du för någon linje/program?
Vi är alla misstänkta
Medieprogrammet inriktning Ljudmedier trivs eller trivdes du? Ptja, det var väl 50/50 varför varför inte? Klassen hade sina guldkorn, majoriteten av medielektionerna sög men kärnämnena var nice. vad var bäst samt sämst med den linjen? Bäst:Datorerna, avskildheten och klassen Sämst:Ljudmedieutrustningen, fotolektionerna och mentorerna och vad fick dig att börja å just den linjen? Var mitt andrahandsval, tänkte väl mest "Bara jag inte hamnar på samhäll är det lugnt"
My heart lives in my vagina.
(kalla mig bög om du vill) Wtf? varför skulle någon tycka att man är bög för att man gillar att kunna laga sig en god måltid? Äta bör man annars dör man.
----------------------------------------------------------------------------
rektum P26 Wtf? varför skulle någon tycka att man är bög för att man gillar att kunna laga sig en god måltid? Äta bör man annars dör man. haha jo sant, men har hört det förr så skrev så bara för att .....:P
Vi är alla misstänkta
Producent
2009-05-24 23:18
Jag gick tryckmedia PROGRAMMET. Trivdes helt ok. För att det var intressant men lite väl slappt och man fattade inte så mycket vad utbildningen gick ut på. Bäst var väl tryckmedia ämnena och sämst var väl att skolan inte funkade så bra och att det inte ledde till så mycket, lärde mig inte så mycket och att skolan inte fungerade så bra, lärarna kommunicerade inte med varandra så mycket bl. a. Det som fick mig att börja på programmet var att jag tecknade mycket under den tiden och jag kom inte in på Konst & Formgivning och tyckte det var kul med bilder och text och att jag inte ville gå i skola i den förorten jag bodde utan ville in till stan.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Specialutformat Samhällsvetenskapligt program med inriktning Juridik trivs eller trivdes du? Det var la okej, inte mer än det. varför varför inte? Nytt lärosystem (PBL) och jobbliga klasser. Men vissa lärare och kompisar gjorde det värt att stanna kvar. vad var bäst samt sämst med den linjen? Bäst var den första juridikläraren vi hade, svenskaläraren och vissa i klassen. Sämst var PBL (problembaserat lärande). Gbgs kommun hade bestämt att angered skulle ha det som lärosätt och vi ovetande, nyblivna ettor hade aldrig hört talas om det, det kanske var 1 % av oss som visste att vi skulle jobba så. Vi blev testobjekten och lärarna var helt lost. och vad fick dig att börja å just den linjen? Juridiken och inget annat.
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
Samhäll/Journalistik Jag trivs, men för mycket betoning på sam och för lite på journalistik. Mycket att göra, men annars trevligt med att lära sig om typsnitt och layout samt skrivtekniker. Helt okej.
Jag gick bild men hoppade av efter 1.5 år trivs eller trivdes du? Jag trivdes med personerna i klassen men i övrigt nej varför varför inte? Jag trivdes med personerna i klassen för att dem var roliga men lärarna var dåliga,jag var/är skoltrött och det kändes inte direkt som man fick ut något av att gå där..förutom att det står på ett papper att du gått ut gymnasiet då.. vad var bäst samt sämst med den linjen? Bästa var väl dem i klassen och att man hade lite läxor och vi började sent och slutade tidigt för det mesta..det sämsta var att utbildningen var dålig och lärarna också,sen blir det rätt tjatigt att bara sitta på lektionerna och titta på klockan.. och vad fick dig att börja å just den linjen? Jag var skoltrött och en kompis sa att det var en linje med lite plugg och korta dagar så jag gjorde ett intagningsprov sen kom jag in..
jag går el-programmet 1årettrivs eller trivdes du? sådärvarför varför inte? klassen är grymt nice och gör det roligt att gå till skolan, men under detta året har jag märkt att EL är inget jag vill hålla på med. så på så sätt är det tråkigt att gå på lektionerna då jag troligtvis kommer börja ny linje nästa årvad är bäst samt sämst med den linjen? jadu, bästa är väl lärarna där jag går, sämsta, det mesta tkr jag och vad fick dig att börja å just den linjen? jag trodde det skulle vara roligare än det var, men aja fel hade jag iaf .
Bild och form på Södra Latin trivdes du? Jag trivdes väldigt bra med själva utbildningen. De flesta var shyssta men fans vissa skumma som var emos och gjorde emo grejer. vad var bäst samt sämst med den linjen? Det bästa var att det var en grym utbildning, lärt mig jätte mycket. Inget jag kan komma på som var dåligt. och vad fick dig att börja å just den linjen? För att jag alltid har älskat att måla och rita. Kände att jag ville bli bättre inom det. Skulle aldrig pallat med skolan om jag gick en annan linje.
Mediaprogrammet, inriktning rörlig bild Trivdes du? Yes box. Liten skola. 250 elever och en hel del sköna lärare.Vad är bäst samt sämst med den linjen? Bäst är väl att det är riktigt slappt. Det passade mig iallafall. Det sämsta var väl att man inte direkt kan få nån yrkesutbildning. Vad fick dig att börja just den linjen? Alltid gillat att filma och leka med bild, effekter och liknande :)
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Graffare
2009-05-25 12:28
Samhällsprogrammet internationell ekonomi Trivdes du? Ja:)Vad är bäst samt sämst med den linjen? Hög studiemotivation/saknade naturämnen.Vad fick dig att börja just den linjen? Hög intagningspoäng.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Jag går naturvetenskapliga programmet med inriktig natur... trivs eller trivdes du? Yes, jag trivs med programmet i sig. Dock har jag inte världens bästa klass... men det är väl förståeligt. Men gillar man matte och naturämnen så är det en najs linje. vad var bäst samt sämst med den linjen? Sämsta är all plugg. Det är mycket plugg men man står ut. Bästa är att man får en väldigt bred utbildning och kan bli i princip vad som helst om man pluggar vidare, vilket nästan är ett måste vid en bred linje. Sen är det faktiskt en rolig linje... :)och vad fick dig att börja å just den linjen? Har alltid varit into matte och biologi, så jag sökte fast jag inte gillar kemi och fysik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Medieprogrammet - > Fotografisk bild Jag trivdes som fan, det var lekstugementalitet all over the place, passade mig utmärkt. Bäst var kombinationen sitta ner och plugga kärnämnen på förmiddagarna och vara dampbarn med kamera och annan utrustning om eftermiddagarna. Sämst vettefan, finns såklart saker man ångrar men det har ju varit mina egna beslut, inte skolans. Tanken på att slippa idrotten ända tills tvåan var den avgörande faktorn i mitt val av program.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
EmCi_Emm F20 Vilken skola gick du på?
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
sincedayone Också trött på idrotten? Vipan i Lund.
EL-Programmet (Tumba Gymnasium). Trivs jag eller inte, och varför? Jag trivs skit bra. Bor inte i tumba så tycker de är nice att ha en skola utanför sin hemort Fast ändå trivs jag inte 100% eftersom de är mycket tjafs varje lektion om hur reglerna är o.s.v. men annars är de ju kanon. inget att klaga på dessutom lär man sig mycket grejer som man har användning utav fast man inte tänker jobba som EL installatör (Elektriker)Vad är bäst/sämst med den linjen? De är kul om man tycker om att jobba med händer mycket och tänka en hel del eftersom man måste kolla på EL-Schemat och se vilka färger på sladdarna som ska var. Men vad som är dåligt är ju att de är sjukt svårt matte i kursen ELLÄRA A och B.Vad fick dig att börja i just den linjen? Jag valde EL-Programmet som andrahandsval. Men när man hade jobbat på ca 2 månader så tyckte jag de va skit kul. Om man intresserad av datorer så är de också en bra kurs då man läser EL-Lära A och B samt Digitalteknik EL-Lära: Mycket utträckningar av t.ex resistans, motstånd, spänning, energi, ström, frekvenser och jaa.. allt möjligt.Digitalteknik: Man får lära sig om Bitar och Bytes samt Ettor och Nollor t.ex 111010101010 = Något decimal-, oktal- eller hexadecimal- tal.
Producerat material till minst högsta nivå Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt
Jag valde mediaprogrammet med inriktining journalistik och film. Trivs eller trivdes du? Jag trivdes, var roligt för det mesta.Varför varför inte? Det var bra lärare, bra klasskamrater, bra skola. Det var nya saker varje dag i princip.Vad var bäst samt sämst med den linjen? Det som var bäst var att man hade mycket fritt arbete, man hade alltid någon projekt att hålla på med. Det sämsta är väl att jag inte vill göra något med min utbildning nu i efterhand så jag måste plugga vidare. Känner inte att jag brinner för det längre vilket man måste göra i den branchen.Vad fick dig att börja på just den linjen? Tja, jag var 15/16 år och ville göra filmer alternativt skriva för någon tidning som typ expressen eller aftonbladet?:S. Någon annan anledning kan jag inte tänka mig mer än att jag hoppades på en rolig skoltid vilket jag fick:P
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Redaktionen
2009-05-26 09:27
Foto-Film linjen. trivs eller trivdes du? Helt okej. Fast jag hade valt annat om jag skulle välja nu..varför varför inte? Ganska trevligt folk. Dock va vi första årskullen. Och ingen vissta riktigt vad vi skulle göra. Så det blev lite sådär.vad var bäst samt sämst med den linjen? Bäst: Trevligt folk. Fria uppgifter. Trevliga lärare. Sämst: Ingen hade koll på någonting. Dom som gick eftergymnasiala prioriterades (inte så konstigt med tanke på att dom betalade cs 40.000.-/ termin.) Inte så lärorikt när man tänker efter..och vad fick dig att börja å just den linjen? skoltrött......
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Mediaproduktion inriktning textkommunikation , på Kunskapsgymnasiet globentrivs eller trivdes du? varför varför inte? sisådär. folk gjorde vadsomhelst för ett mvg och jag kände ingen direkt samhörighet. ibland kändes det som betygen sattes efter vad läraren kände för eleven och inte för eleves prestation.vad var bäst samt sämst med den linjen? det bästa var att jag fick skriva mycket och arbeta självständigt som jag var van med sen grundskolan.och vad fick dig att börja å just den linjen? ville in till stan och starta på nytt efter högstadiet, själva linjen var egentligen hela tiden självklar för mig då jag alltid varit inriktad på text.
jag är discoverys ansikte utåt
Graffare
2009-05-26 10:12
Konstigt att så många har gått media, undrar hur många av er kommer jobba med media i framtiden?
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Hotell & Restaurang trivs eller trivdes du? Visst, umgänget var trevligt (är fortfarande, tar studenten den 5:e juni), men utöver det så vantrivs jag den sista stunden jag har kvar. Har aldrig varit intresserad av skolan, utan endast yrket, och nu har jag jobb hela året ut som tur är.varför varför inte? Dåliga tider, otroligt dåliga lärare, varit skoltrött sedan 7:an - ingen vanlig tonårs-skoltrötthet, utan verkligen så jag kunde spy på skolorna. Sedan är jag enveten av mig tyvärrvad var bäst samt sämst med den linjen? Bäst - Ja du... Inget speciellt faktiskt. Sämst - Det du lär dig under dina 3 år som Kock"lärling", så att säga, har du nästan aldrig användning av ute i arbetet. Det är så kontrollerat att det är löjligt, så du får egentligen ingen utmaning och det är frustrerande. Sedan så gick mina lärare inte direkt efter kunskap, utan exakt hur mycket du kunde hinna med. Fast man fick MVG på majoriteten av proven, så kunde man hamna på G eftersom en lärare inte gillade dig. Har hänt mig 2 gånger..och vad fick dig att börja å just den linjen? Jag älskar att laga mat, och speciellt att baka (desserter osv.), och passionen för det är stor. Efter 2 år i den linjen började jag tvivla på ifall jag verkligen ville bli kock, men nu har jag kommit underfund med tanken, och jag längtar efter att jag skall börja jobba.
*snaark*
Jag gick sam/sam och sam/kultur (läste dubbla inriktingar och utökat program, tror jag landade på 2900 poäng eller nåt..) på L'Estradska Gymnasieskolan på Söder i Sthlm (heter Vittra Södermalm nu, fjanterier) Jag trivdes enormt bra och hade bra och inspirerande lärare och fantastiska vänner. Utbildningen var upplagd i caseform - lite liknande PBL. Bäst med linjen var bredden och casemetodiken, sämst var nog att det kunde bli lite spretigt + dumt att man inte hade möjlighet att läsa upp till matte d om man gick sam. Å andra sidan har jag klarat mig väldigt bra utan matte d på högskolan.. Jag valde mellan natur och sam, valet föll på sam mest på grund av dåliga kemi&biologilärare i högstadiet.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Individuella Programmet inrikting Dum i huvudet. Jag trivs verkligen inte. Får sitta hela dagen med massor av nötter, och det ända ämnet jag verkligen är bra och trivs med är mina lärare sämre än mig på. Det bästa är att jag kan släääcka mycket mer. Det sämsta är att min handledare (50 års-åldern) smygraggar på alla pojkarna, inklusive mig. Jag var för dum i huvudet för någon annan linje.
Dra åt helvete!
Teknikprogrammet inriktning IT företag trivs bra, mycket plugg. trevliga människor, mindre trevliga lärare
forever feels like home
Nattugglan P26 jag tog studenten från media förra våren, jobbar inom it idag dock med text (webredaktör) hade inte fått jobbet om jag inte haft mina kunskaper från media =) men det handlar om att utmärka sig när det är så många som gått linjen tror jag
jag är discoverys ansikte utåt
Jag gick Dans på Fryshuset trivs eller trivdes du? Danslektionerna var både bra och dåliga. vi var indelade i 3 grupper, där de mer seriösa gick i grupp 1 och de mindre i grupp 3. Det här var bra men skapade ändå lite drama. Vi var en klass på ca 60 pers varav 55 var tjejer. Så när det var mensvecka var det drama drama drama. drygt. Teorin var bra men kunde varit bättre.vad var bäst samt sämst med den linjen? Lärarna var de bästa någonsin. De vägde upp väldigt mycket. Dansen var bra. jag utvecklades som fan inom balett och modernt men fick söka på annat håll för att göra det jag verkligen ville.och vad fick dig att börja å just den linjen? Jag ville satsa på dansen. Fryshuset gav mig faktiskt möjligheten att kunna gå vidare och jag vet att jag antagligen skulle kunnat jobba med det idag, men min passion dog tyvärr och jag slutade dansa efter studenten. jag började Fryshuset 2004, 2005 öppnade ett dansgymnasium i Skärholmen. Om jag varit 89a hade jag valt det före Fryshuset.
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se
Handel & administration Går nu 1a året för andra gången eftersom jag inte klarade alla kurser och det blev för mycket och dålig frånvaro. Kommer förmodligen inte klara mig så bra nu heller eftersom det är 2 veckor kvar och jag har uppgifter upp till halsen att göra.trivs eller trivdes du? Nej, mycket ointressanta ämnen. Vissa schyssta lärare. Det som gör mig surast med linjen är att det är verkligen världen uppgifts-fundamentalism som gäller där, som att det inte gick att visa sina kunskaper på något annat sätt. Känner folk som fått ig i kurser för att dom missat små uppgifter i boken om t.ex. nån miljömärkning eller något. vad var bäst samt sämst med den linjen? Ingenting är bäst med den här linjen. Tror jag täckte det meta ovanför faktiskt.och vad fick dig att börja å just den linjen? Ovisshet i yngre dagar, tyckte det lät som en helt okej utbildning att ha och eftersom jag hade svårt att intressera mig för någon annan linje så sökte jag till handel.
BÖG! Gick Sam/Sam 07'trivs eller trivdes du? Trivdes men i samhällsämnena vart man inte särskilt mycket utmanad pga att vissa i klassen var väldigt ointresserade.vad var bäst samt sämst med den linjen? Bra sammanhållning och så vidare, trevliga lärare även om alla kanske inte var jättebraoch vad fick dig att börja å just den linjen? Intresset för politik och samhälle
DIF!
Går byggprogrammet inriktning husbyggnad åk1 Trivs du? Ja, har stört skön lärare och go klass! Vad är bäst samt sämst med den linjen? Bästa - Man lär sig mycket väldigt snabbt! Bra schema bra lärare utom en. Ja vad ska man säga nästan allt är bra kommer inte på något negativt just nu. Sämsta - Matte läraren suger..kan knappt svenska dumförklarar en så fort man inte förstår. Hon kan bara förklara på ett sätt och fattar man inte då så är man körd, hon har ingen plan b så att säga. Vad fick dig att börja just den linjen? Jag tyckte det verkade kul och intressant + mycket jobb, pengar och man behöver inte plugga vidare direkt utan bara börja jobba vilket är ganska bra eftersom jag inte är överdrivet skolpigg.
Går Multimedia-Musik, första året.trivs eller trivdes du? Japp, jag trivs. Man lär sig jättemycket, skön klass.vad var bäst samt sämst med den linjen? Bra upplagt schema, bra lärare, (med vissa undantag) mycket möjligheter för framtiden. Det enda dåliga är att man går i största jävla korvklassen som finns.och vad fick dig att börja å just den linjen? Jag vill hålla på med musik senare i livet, fick ett tips av en polare om den här linjen, tyckte det verkade nice. Jag är nöjd :)
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
till alla er som går i ettan: ettan är fan alltid helt underbart och kul. bara fest fest fest. inte för att förstöra allt men i tvåan hatar man sin klass och i trean lider man som i *** bara för att nå studenten. Jag är inte bitter, NJUT bara av ettan haha ;)
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se
Producent
2009-05-28 16:41
går i media/musikproduktion & ljudteknik trivs eller trivdes du? jag trivs fifannvarför varför inte? klassen är priceless och vår mentor är fett bra vad var bäst samt sämst med den linjen? Bäst: klassen, utrustningen sämst: kärnämnes lärarna, och dom andra onödiga ämnerna och vad fick dig att börja å just den linjen? för jag gör själv musikkk
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
hm,, Inte många som har gått natur här. Själv gick jag naturvetenskapliga linjen med inriktning natur. Derivering och integraler is the shit!
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
Jag gick hotell & restaurang och det var as najs!
be the change
Specialinriktat program med samhäll/kultur i botten trivs eller trivdes du? Det var mycket mongos på min skola. Dock var många sköna men lärarna var alla 60+ och senila homofober eller homofiler och ägnade lektionstiden till att komma ut ur garderoben och prata om hur viktigt det var att respektera homosexuella. Jag sket väl i deras läggning, lär mig nåt bögjävel. Lärarkåren blev utsedd till skolan där lärarna trivdes sämst i hela västra götaland och eleverna trivdes tydligen bäst av alla elever i samma område.. Märkligtvarför varför inte? Jag trivdes skapligt, dock var jag borta ungefär halva tiden och roade mig på andra vis. Fick lite nog av alla alternativa jävlar som jag gick med. Massvis med esteter. Jag ger nog skolan 7/10 dock ger jag mig själv 3/10 för jag var så skoltrött och gav inte skolan någon riktig chans.vad var bäst samt sämst med den linjen? Ja, den blev ju specialinriktad tack vare att jag valde bort språk för jag hatade alla psykosspråklärare. En kurs jag gick i spanska, där var vi 34 elever. När terminen var slut var dom 2-3 stycken kvar. Den lärarinnan var wack.. Det var faktiskt riktigt najs och läsa filmhistoria för då kunde man sova och studera arkitektur var nog det roligaste. I like buildings!och vad fick dig att börja å just den linjen? Jag tyckte det verkade svårt med gymnasieval. Då den skolan hade höga poäng, högst i stan tror jag så kom jag först in på en annan mycket större skola (burgården i göteborg) men i samma veva som det blev kravaller och polisen fick vara där hela dagarna med piketbuss så ringde dom efter några veckor och sa att jag fick byta om jag ville. Jag var lite trött på att jag var den enda svensken i min klass förutom en nazipunkare och alla andra hette mohammed och kunde inte svenska. Så jag bytte och sen tröttnade jag på skolan och bara gled in när det passade mig. Så nu har jag inga betyg men lika glad är jag för det men gladast är nog räven!
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
Skivsamlare
2009-05-28 18:26
Medieprogrammet med inriktning på Rörlig Bild trivs eller trivdes du? Delvis trivdes jag otroligt bra. Lite för bra med kompisar kanske, blev inte så mkt plugg förän de sista 2 månaderna varje år haha. varför varför inte? Jag hamnade med massa skumma personer jag inte skulle umgåtts med för 5 öre när jag gick ut 9an. Men på ngtvis så blev jag bra kompis med de flesta av dom, har sett polare gå från ngn slags raggare till skateare till ngt slags mellanting av emo och hårdrockare. Såna saker är roliga att tänka över när man tittar tillbaka :) Sen hade vi alla lektioner på samma ställe, vi hade en egen våning högst upp i studiehallen där vi hade massa klassrum som bara var våra, så det var inget spring hit o dit, på så sätt lärde man känna 1or 2or och 3or ganska bra med :) Vi hade otroligt bra lärare, med undantag på vissa så klart. Anledningen till att jag kanske inte trivdes så bra är för att jag valde just Rörlig Bild i 2an istället för Grafiska inriktningen. Jag sög, suger, kommer alltid suga på allt vad rörlig bild heter. Det är så sjukt tråkigt tycker jag. Men jag valde det för majoriteten av mina polare valde det. Jag fick för mig att vi inte skulle ses annars tror jag. Det slutade med att jag fick högsta betyg i alla grafisk-relaterade ämnen, och bara g i rörlig bild a/b/c :P Samt en otroligt stor utskällning innehållandes en otrolig massa svordommar av våran grafik-lärare haha. Han kunde bara inte förstå att jag valt rörlig bild xDvad var bäst samt sämst med den linjen? Bäst var alla kompisar jag träffade och är polare med än. Sammanhållnigen i klassen, att vi inte var utspridda över hela skolan gjorde att vi kände oss lite som en stor familj :D Samt att vi hade egna datasalar med toppdatorer där bara vi fick sitta, och där spelades det må jag lova ;) och vad fick dig att börja å just den linjen? Grejen var väl att jag var en jälva mediafreak. Fanns nog inget annat som passat mig. Trots att jag hade sjukt lätt för mig i skolan var jag väldigt skoltrött och ville göra något jag gillade. Höll på med musik, grafisk design, foto, ja allt man sysslar med i utbildningen så det var självklart.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Gick: Naturvetenskap 4-årigt program. Går: Civilingenjör Elektroteknik (KTH)trivs eller trivdes du? Jag trivdes och trivs nu också.varför varför inte? Bra utbildningar båda två. Även om den fyraåriga naturvetenskapen kan göra en grymt lat. Det blir ett enormt steg om man ska upp och plugga på universitetsnivå sen. Det gäller verkligen att man är medveten om skillnaden. Elektroteknik är ett program som verkligen kräver mycket tankearbete, med tanke på att hela utbildningen nästan är teoretisk, till skillnad från många civilingenjörsutbildningar. Men är man intresserad av att veta hur en dator fungerar, eller hur man bygger åskledare så är det absolut elektroteknik man ska gå. Elektroteknologer kan även jobba på att designa nästa generations elektriskt drivna tåg.vad var bäst samt sämst med den linjen? Bästa med naturvetenskapen var nog fysiken och matematiken. Det är ämnen som verkligen ligger varmt om mitt hjärta. Sämsta med NV4 är att man pluggar i så slö takt. Det blir allt för mycket individuellt arbete för den som inte är van vid det. Bästa med elektrotekniken är att om man verkligen är intresserad av elektronik eller så, så får man verkligen syssla med det också. Nackdelen är att vissa kurser i basprogrammet kan vara så tråkiga att man hoppar av. Lyckligtvis har inte jag gjort det.och vad fick dig att börja å just den linjen? Intresse i bägge fallen.
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
Trä & design Trivdes sjukt bra! det bästa var att man fick vara kreativ, och från grunden bygga möbler. sjukt slappt med vanliga lektioner, mycket "trä" undervisning. de som fick mig att välja den linejen, var att ja vela jobba med händerna och min kreativitet. nu är jag dock vanlig snickare:)
Var lite kreativ för fan!
Natur/Naturtrivs eller trivdes du? Ja, trivs mycket bra.varför varför inte? Sköna människor som man kan diskutera med. Lärarna är mycket kompetenta och i många fall även överkvalificerade.vad var bäst samt sämst med den linjen? Bäst: Väldigt bred linje. Man lär sig väldigt mycket. Sämst: Nästan för högt tempo ibland, kan bli stressigt.och vad fick dig att börja å just den linjen? Ville ha den bästa gymnasiala utbildningen.
gick EC-inriktning data trivdes till en början då det var mycket praktiskt men sen när det nästan bara blev teoretiskt sög det. fåtal bra lärare ungefär 1 bra. gick den eftersom jag inte visste o det blev ju fel så klart :) hade hellre gått media eller något.
www.RekFoto.se
Läser Natur linjen just nu, kommer byta till samprogrammet efter sommaren trivs eller trivdes du? Jag trivdes med klasskamraterna, lärarna och helheten egentligen.varför varför inte? Alla klasskamrater var roliga men tog inte plugget så seriöst, det smittar av sig extremt mycket, sen är jag inte mkt för plugg egentligen. Om man pluggar går det bra. vad var bäst samt sämst med den linjen? Flest valmöjligheter i efterhand, lättare att hamna i pluggrytmen men extremt mkt plugg!och vad fick dig att börja å just den linjen? Vet inte vad jag vill bli i efterhand, flest valmöjligheter, press från hemmet och lärarna som verkligen väntade sig att man skulle börja läsa natur.. Jag tycker det är bäst att välja någon allmän linje om man inte vet vad man blir. Ska man välja bild, foto ellr liknande tycker jag att man redan ska ha ett intresse för det samt vilja fortsätta med det.
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda