I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tandblekning & Hårborttagning

Övrigt - Blandat

2009-05-11 15:25

Tandblekning & Hårborttagning

Jag funderar på att bleka mina tänder
och ta bort lite hår på oönskade ställen permanent.

Har någon erfarnhet av några metoder som fungerar sen innan?
Och vad tror ni om detta, skulle det funka tro?

Länk till http://www.shytobuy.se/rio_scan_laser.html?gclid=CM72o6OutJoCFQQ9ZgodVmIDdQ

Jag har läst en hel del på google och andra hemsidor
men tycker att det är väldigt otydligt. Någon som har
vart på någon permanent hårborttagningsklinik?

Skriv allt ni vet så vore det snällt!

2009-05-11 15:34
haha tro mig den där s.k permanent hårborttagningsmaskinen lär inte funka

2009-05-11 15:36
Asså man kan ju ta laser o få bort hår för alltid men jag vet inget om priser o dyl..vet att det ska göra rätt ont men fungera rätt bra.

2009-05-11 15:39
fängelsedräkt

Känns ju onödigt av dom att sälja en produkt som absolut inte funkar?

Mrsalesman

Jo, det funkar väl.. Men sen är frågan hur många behandlingar man behöver
och vad det kommer gå på.

2009-05-11 15:53
Nuubie, folk gör allt för att tjäna pengar - abtronic "få magmuskler enbart genom att sitta ner" liksom kom igen...

jag tror nog att det hade uppmärksammats lite mer ifall de fanns någon produkt man kunde köpa billigt för det området

2009-05-11 15:58
Ring till nån klinik o kolla...jag har ingen aning om ngt

2009-05-11 23:57
ring vilken hudvårdsklinik i din närhet o fråga om dom kör ELOS, metoden för o ta bort hår.. dock fetttt dyrt o tar lite hår i taget bara.. men funkar bra som fan.. vi tog 1500 per behandling o ett ben tar ca 3 behandlingar tex. Bikini tog 2, på ett ungefär.. priser kan variera såklart..

tänder vet ja icke..
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?

2009-05-12 01:37
9 fucking lax?! för två små ben? shit pommes frittes!

2009-05-12 14:20
min lokala frisör har permanent hårborttagning. Det är inte så fasligt dyrt. Så kolla runt så ska du hitta något som inte är så satans kostsamt.. men såväl tandblekning och permanent hårborttagning skall göras av proffs, med vettig utrustning. Sånt där för hemmabruk brukar ge mer skada än nytta. har läst skräckhistorier om folk som fått hela tandköttet förstört, tandrötter försvagade vilket lett till tandlossning osv..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-05-12 14:49
Låter som skröner det där friktion.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-12 14:55
Nuubie: Det där med hårborttagning funkar nog med laser men inte för alla, har vänner som gjort det och det har förvunnit helt, har andra som har gjort det och fått mer dessutom får du inte tillbaka pengar om det är så att det fungerar och du får mer, så jag vet inte... vaxa eller ta risken ja vet inte..

Och det där med att bleka tänderna det bästa är att du går till en tandläkare så kan du få göra en blekskena som du kan välja mellan att ha dag eller natt, kostar runt 2000kr om de har inte sänkt dock är nackdelarna att tänderna illar så satans mycket.. men .. det blir garanterat vit och håller jävligt länge så länge du unviker te kaffe och vin. När jag jobbade som tandsköterska så provade jag det. Annars finns ju laser som går snabbare jag vet dock inte hur mycket det kostar. Sen finns det såna man kan köpa på Åhlens och Kicks, de funkar med resultatet håller inte särskilt länge.
Länk till http://content.costco.ca/Images/Content/Product/167112c.jpg Det fungerar som sagt och kanske lite billigare, men ja.. resultata är inte så långvarande..men jag tror den är lite skonsamare..

Lycka till..

2009-05-12 17:20
Peggy F25:Konstigt att det ilar? Du slipar ju bokstavligen talat bort tanden.

2009-05-12 17:44
testie P20

nej, grejjen är med hemblekningspaket är att bettskenan inte är individuellt anpassad efter din mun eller dina tänder, vilket gör attt de inte sällan går för högt upp och blekmedlet (ofta väteperoxid vilket också används för hårblekningsmedel) fräter då på tandköttet och kan ge fula, smärsamma och fula skador. Har man otur kan det leda till blottade tandhalsar och tandlossning..

summa summarum. de pengar du tjänar på att göra det hemma kan du få lägga ut tiofalt när du ska laga käften efteråt...
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-05-12 18:26
När du skrev "göra hemma" trodde jag att du menade med individuella skenor som man fick av tandläkaren.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-12 18:26
Sån där tattarskit som Peggy länkade verkade inte något vidare nej.

2009-05-12 21:31
Cashu6, sliter bort lite av emaljen ja, men åter hämtar sig med flour... många har gjort det .. det är inte hela världen...

det är bästa är som sagt... gå till tandläkaren fixa en skena, eller också.. laser..blekning.

2009-05-12 21:33
just den där jag länkade är.. inte så jävla dåligt.. som du tror,