I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Använd inte Payson

Övrigt - Blandat

2009-05-08 11:28

Använd inte Payson

Payson är den mest illaluktande tjänsten jag sett....

Gjorde en överföring därifrån igår, min första överföring med payson, hade bråttom med pengarna (behöver dom innan helgen), idag får jag ett mail om att jag har fastnat i en säkerhetskontroll och måste skicka in ett personbevis inom 7 dagar för att styrka min identitet samt för att få ut mina pengar.

Får dom göra så?, ok om dom hade genomfört överföringen men vill styrka min identitet för att jag ska få ha kvar mitt konto, men dom kan inte ha rätt att hålla mina pengar...

Hur som helst, använd inte Payson!

Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2009-05-08 12:25
dom är väl rädda att någon stulit dina pengar. var glad istället att dom har lite koll. sen är det klart att dom får göra så. står i användaravtalet.
cry me a river!
--> thcrew

2009-05-08 12:56
ibland skickar "fuskmail" ut såna där bara för dom vill åt dina uppgifter för att sen kunna scama dig. jag tycker du ska gå in på paysons hemsida och ringa ett nummer, eller maila en mail från DERAS hemsida och kolla så det verkligen stämmer.
får oofta mail om att jag måste skicka mina uppgifter till "paypal" för annars kommer dom stänga mitt konto. har aldrig gjort och jaa, jag har ju kvar mitt konto.

2009-05-08 12:59
Dom är horungar, är det någon som stulit mina pengar så är det dom.

Hatar användaravtal, finns det någon som läser sånt?

Och hur fan kan det komma sig att första, enda (nu även sista) gången jag använder skiten så hamnar man i en "säkerhetskontroll".
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2009-05-08 12:59
UtanAttTveka F21

Mitt konto är stängt...
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2009-05-08 13:02
kanske den som pengarna kommer ifrån har sagt nåt som fick dom att reagera?

hur kan ditt konto vara stängt så snabbt?
jag har fått dessa mail i flera år och det har inte hänt nåt.. du har nog en dålig dag.

2009-05-08 13:48
UtanAttTveka F21

Det tror jag inte, han har iaf fått sina grejer... men om det är så så ska jag knulla han i ögat.

Jag har en djävligt dålig dag då jag har 300kr att leva på tills jag får dom där jävla pengarna, men men, nu har jag vart på skatteverket och ska skicka det där satans personbeviset med super-express-post.
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2009-05-08 14:47
jag tycker du ska kontakta han och fråga om han är i behov av samlag i ögat, nämn i förbifarten att payson dragit tillbaka pengarna som begärt ut och se hur han reagerar...

2009-05-08 15:31
kanske just är för att det är första gången du hamnar i säkerhetskontroll =)
cry me a river!
--> thcrew

2009-05-08 15:32
ett personbevis från skatteverket är förövrigt ett jävla puckat papper att skicka in. en kopia av ditt pass hade nog varit bra mycket bättre. särskilt med tanke på att det står på personbeviset att det inte går att använda som id-handling :)

räcker det inte med att bara maila in en bild på ditt pass eller nått? det brukar inte va så jävla kinkigt sånt där.
cry me a river!
--> thcrew

2009-05-08 18:26
joda

Visst, tyckte det jag med faktiskt, men men, skickade in det dom bad om iaf.

Såhär stod det i mailet förövrigt.

"Hej!

Payson gör regelbundna säkerhetskontroller för att upprätthålla säkerheten för våra medlemmar. Ditt konto har hamnat i en säkerhetskontroll och du måste identifiera dig för att fortsättningsvis kunna använda ditt Paysonkonto.

Vänligen skicka oss ett personbevis för bankaffärer vilket kan beställas på http://www.skatteverket.se/servicetjanster/bestallningstjansten/blanketter.4.18e1b10334ebe8bc80002026.html
där du väljer personbevis för bankärende. Personbeviset skickas sedan i original till:

Payson AB
Säkerhetsavdelningen
Karlavägen 50
11449 Stockholm

Signera personbeviset och komplettera det även med mailadress samt telefonnummer där vi kan nå dig dag och kväll.
Personbeviset måste vara Payson tillhanda inom 7 dagar.

För att besvara klicka på följande länk: http://www.payson.se/help/helpv2/updateissue/default.aspx?issueid=81782

Med vänlig hälsning
Payson support
..................................
Tack för att du använder Payson - säkra nätbetalningar
Tel: 08-728 93 50 (mån-fre 10-12)
Web : www.payson.se"
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2009-05-08 18:28
Har börjat nojja över att de som köpte grejerna använde pengar från stulna IDkort... pain att hamna i en sån cirkus...

Men hoppas att det bara är som dom säger, en rutinmässig säkerhetskontroll, och att jag får mina cash fort!
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2009-05-08 22:45
Det är klart att du ska försöka läsa så många användaravtal som möjligt.
Speciellt om du har några seriösare intentioner.

Ingen nämnd.

2009-05-08 23:31
okej, dom verkar inte helt för brighta med andra ord. my bad.
cry me a river!
--> thcrew