I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Slidkrans"

Övrigt - Blandat

2009-05-05 16:05

"Slidkrans"

Det är alltså förslaget på en mer rättvisande benämning av mödomshinnan eftersom det inte är en hinna utan just en "ring" på insidan. Lanserat av RFU och mer info finns här :)

Vi introducerar ordet slidkrans som mycket bättre beskriver vad det är frågan om. Mödomshinnan borde därmed kunna gå ur tiden, säger Åsa Regnér, generalsekreterare i RFSU.

Känns väl som en rimlig sak att göra i och med att mödomshinna är ett missvisande namn (som att kalla en huskatt för panter). Kan dock bli svårt att etablera...

Så: vad säger ni?

10-4, over...

"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-05-05 16:08
Alltså... slidkrans.
Give me a fucking break, så känner jag. Kan vara det absolut fuuulaste jävla ordet jag hört i hela mitt liv, no kidding.
Mödomshinna må vara missvisande, men det är i alla fall inte groteskt äckligt. Varför inte mödomskrans i sådana fall?

2009-05-05 16:12
Haha basta ordet nagonsin! Det ska jag anvanda nar jag blir lack pa nagon ute pa krogen.

"Horro din javla slidkrans, kom hit sa jag far prata med dig!"

Basta! :)
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel

2009-05-05 16:17
Farmorberit, Du lärju få en sånn fet smäll bara för att du säger det ordet till nån..

2009-05-05 16:17
kown
* "Varför inte mödomskrans i sådana fall?"
- För att det inte har någonting med mödom att göra.

10-4, over...
Graffare

2009-05-05 16:23
Bra förslag, jag gillar korrekt nomenklatur.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2009-05-05 16:23
Nyckelben har inget med nycklar att göra heller!

2009-05-05 16:26
Jag har svårt för nya idéer på redan fungerande ord eller saker, som ombyggnaden på Lund C tex, så jag känner nej, slidkrans. Dessutom låter det förfärligt osmakligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-05 16:27
Avsugning är väl också rätt missvisande, får väl heta påsugning (suger på någonting), eller kanske utsugning?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-05 16:34
Skot_dig_Sjalv Det lar ju vara vart att fa en small bara man far anvanda ordet slidkrans i vredesmod...

Vet inte vad som ar bast, en massa RFSUare som pratar om slidkransar eller mabs som anvander ordet nomenklatur pa Whoa ;)
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel

2009-05-05 16:37
Haha

"din jävla slidkrans!"

I like!

Fungerar det i en svordom så har den min röst!
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2009-05-05 16:40
Eeeew. Jag får rysningar varje gång jag läser det där ordet, alltså.

2009-05-05 16:45
slidkrans slidkrans slidkrans slidkrans
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2009-05-05 18:01
men herregud. vem sitter och tänker på sånt här? haha.

2009-05-05 18:01
När jag läste rubriken trodde jag det var något nytt slags mode för könshårsfrisering på kvinnor.
Tänk skepparkrans...
One chapter a day

2009-05-05 18:26
Tänkte samma sak som Zoned. Varför måste dom ha så jävla äckliga namn. Det finns säkert ett vetenskapligt namn som är mycket trevligare. Som att kalla fitta för köttros.

2009-05-05 18:33
SLIDKRANS! HAHAHAHAHA och jag är inte ens hög

2009-05-05 18:42
Känns som att folk tävlar i att hitta på äckligast möjliga ord på delar som tillhör det kvinnliga könsorganet.

2009-05-05 19:33
Det första som poppa upp i huvudet på mig var en midsommarkrans fast med slidor istället för blommor.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-05-05 19:53
Njae, ordet kommer man ju inte kunna ta på allvar, simple as that.. Dock så skulle man kunna använda det som en svordom. "Din jävla slidkrans".

Det bästa ordet för att förnedra någon annan är dock "Din jävla köttnacke" Vi har ju även Stenkastare, regndansare, potatissäck, vedhuggare och allt sånt där.
Dra åt helvete!

2009-05-05 20:24
Är det bara jag som inte tycker det låter äckligt eller? Det kanske är ni som är allmänt rädda för fitta. Tycker det låter ganska fint. Mödomshinna däremot, får mig att tänka på slämmiga utomjordingar.
haha, men jag måste erkänna att det första jag tänkte på var samma som marvingaye.

2009-05-05 20:56
Varför byter vi inte bara namn på whoa till slidkrans när vi ändå är på g?
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2009-05-05 22:26
Ibland har fascisterna humor.

2009-05-05 22:51
Nu har man något nytt att följa upp "yo, jag droppar en freestyle" med istället för skittight, E-type, vithaj osv. Det är ju fränt för alla hiphopkids!

2009-05-05 23:05
..och Globen heter numera Ericsson Globe Arena
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-05-05 23:26
Jag säger hellre slidkrans än mödomshinna.. ordet mödomshinna lurar folk.

2009-05-06 00:24
Mexiflexi P19
Vilken jävla obygd bor du i där freestyle och slidkrans rimmar?

2009-05-06 00:31
Freestyle och slidkrans klingar fint för mig och jag jiddrar rikssvenska.
Dra åt helvete!

2009-05-06 10:44
Äh, ni är skadade av whoa (internet)-generationens låtsas multies. Det rimmar lika inte som badhus och Karlstad men men, slidkrans känns mer intressant än rim.

2009-05-06 11:20
Det är pga sådana här förslag som det går åt helvete med Sverige. Va fan sitter någon och funderar på det här och får betalt...
Samma sak som "här gårman".
8 månader, psst...jag hade ju lätt suttit 8 till

2009-05-06 11:27
Ordet är väl till viss del förknippat med kristendomen så det känns som ett bra initiativ
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-05-06 14:05
Det finns dessutom en ganska stror problematik med att folk tror att mödomshinnan är en hinna som ska spricka, och som är ett bevis om kvinnan är oskuld eller ej. tycker att ordet låter ganska kliniskt. Jag upphör aldrig att förvånas över ignoransen bland whoaiter..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-05-06 16:14
För! :D
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2009-05-06 22:51
det enda positiva är väl nu att alla jävla efterblivna människor kan sluta tro att tjejer verkligen har nåt som spricker när man har sex första gången och att man kan se om nån är oskuld eller inte...så ja det var väl egentligen på tiden, men ett finare namn hade dom väl kunnat hitta på som omväxling. man skäms ju snart över att ha en fitta :$
AayFukYuuuu :@

2009-05-06 23:06
man skulle ju kunna dra paralleller till dammsugarpåsar, där är det ju en elastisk gummirand innanför hålet. då kan vi avsexualisera hela saken också
http://www.kommandot.se/wp/

2009-05-06 23:06
det enda som myntats är en ny asful svordom.

2009-05-06 23:14
det måste vara den sämsta svordomen nånsin. inget bett i det överuvudtaget

2009-05-06 23:38
NÄHÄ! nej men att bli kallad slidkrans skulle inte vara kul.

2009-05-06 23:53
jo, jag skulle nog tycka att det var hysteriskt kul

2009-05-07 00:10
jaja, du är omöjlig. det är ett fult ord hur som helst.

2009-05-07 10:29
Slidkrans låter som ett tillstånd som skägg kan hamna i efter idogt oralsex med en upphetsad kvinna.
"Du har något blött i skägget"
"Fan också, jag har fått slidkrans!"
My heart lives in my vagina.

2009-05-07 21:14
Som friktion sa: det låter kliniskt och jag tror väl det var lite det de siktade på.
Sen kan jag inte annat än att hålla med Funkenteller också: inte äckligt alls plus att det mesta som har suffixet "-hinna" frammanar bilder ur Alien...

Pluspoäng för Zoneds förstaintryck :D

Dagens uppgift till er alla:
Okej, nu har vi det kliniska "slidkrans", men finns det inte något bättre för dagligtal?
Något som är lika långt från mödomshinnan som slidkrans, men som inte känns lika gynekologkonversation...
Förslag?

10-4, over...

2009-05-07 21:23
Jag säger att man ska skaffa bättre sexualundervisning i skolorna istället så folk slutar få för sig att det är en hinna man ska spräcka och så ska det spruta blod.

Fan, det är inte ordet mödomshinna det är fel på, måste vi svenskar alltid försöka vara så korrekta? Slidkrans... mödomshinna funkar, alla i könsmogen ålder vet att när man snackar mödomshinna, så snackar man kvinnligt könsorgan, fitta, för er som föredrar det.
Varför ändra?

Förhud då? Hud före... ja före vad? Runt om kuken snarare, ska vi döpa om det till runtomhuden då? För att vara korrekta?

Lägg tid på sexualundervisningen istället.

2009-05-07 21:25
Mabande

Ska det döpas om till något så tycker jag slidveck låter bättre än slidkrans... och aningen mer korrekt.

2009-05-07 21:32
och hur många var sugna på att spräcka slidkransen på fler oskulder nu då?

räcka upp hand

2009-05-07 21:37
conspicuous - Krans eller veck är väl lite sak samma (med undantaget att "krans" mer signalerar att den sitter hela vägen runt)?

Visst vet alla i könsmogen ålder att det snackas vagina när det snackas mödomshinna, men långt ifrån alla i klnsmogen ålder vet att det inte är en hinna och en hel del (kanske en majoritet?) tror även att det är någonting som går sönder vid vaginalpenetration (för att vara extraklinisk) för "varför skulle det annars heta det?".
Kanske ska kalla det för "TAPPKAM: The Anatomical Part Previously Known As the Mödomshinna" istället? (om den benämningen slår blir jag riktigt lycklig :D )

Förhud kan ju enkelt förklaras med "huden som allt som oftast täcker (sitter för) ollonet", så det är ju inte riktigt så missvisande som "mödomshinna" är ;)

Sist men inte minst: håller helt med om att exualundervisningen bör prioriteras upp!

10-4, over...

2009-05-08 10:09
Nej, en krans är ju något som man klär midsommarstången med, som är färgglad och luktar gott... (ja lukta gott bör ju en vagina också göra i största möjliga mån den kan det ...)

men att använda en del av ett ord som är så befäst och förknippat med något annat kommer bara att röra till det.

2009-05-08 10:10
min lillasyster har sexualkunskap nu och jag blir lite äcklad.. ja hon är 14 men det känns helt fel när hon springer runt och frågar om provrörsbefruktning och utlösningar..

2009-05-08 10:34
Förstår inte riktigt vad som är äckligt med ordet. Låter vettigt.

Känns mer som det handlar om den generella allt-som-har-med-fittan-att-göra-är-äckligt-skämmigt-och-bör-döljas-och-aldrig-pratas-om.

2009-05-08 10:36
gud skapade inte ordet fitta, det gjorde vi. om vi skulle börja ta lite finare ord i munnen som det var meningen, kanske det känns lite mindre äckligt?

2009-05-08 11:37
stop makin fun of it... inte så att "penis" eller "snopp" e så jävla fint heller.

"Horro din javla slidkrans, kom hit sa jag far prata med dig!"

oh, you are so funny, not. 23?! No, your not.