I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Få håret att ligga ner!

Övrigt - Blandat

2009-05-05 15:25

Få håret att ligga ner!

Hej

Igår fick jag en plattång för mitt hår är helt konstigt och krulligt, så jag plattade det och det la sig ner fint och bra. Även om skakade på huvudet kraftigt så håret svängde la de sig ner rakt igen. På natten duschade jag, använde schampo och balsam. När jag vaknade var håret helt galet igen, krulligt och liknade ett fågelbo, så jag plattade det igen men fick inte samma effekt!!! :( :( :( :(

det blev bara platt men det la sig inte ner utan blev fluffigt. Hur får jag mitt hår att lägga sig ner. Finns det något speciellt schampo man kan använde eller liknande?

help! ='(

Get Random!

2009-05-05 16:13
Prova Matrix Sleek shampoo, finns hos frisören är riktigt bra.
Tänk också på att plattångens värme kan variera speciellt om det är billigare plattång..ju varmare desto bättre resultat.
Sen finns det massa produkter man kan ha i för att få det extra rakt.

2009-05-05 16:17
Dra i lite vax och så i håret . De lägger sig bättre när håret är lite fett så du kan ju ta vax och fixa frisyren lite samtidigt

2009-05-05 16:23
märkte att det la sig lite bättre, eller mycket bättre när det var fett..

hade inte duschat med varken schampo eller balsam igår och då var det lite fetare än idag och då la det sig mycket bättre, kan man inte få det resultatet med något schampo?

vax vill jag inte direkt ha då blir det ju så stelt!
Get Random!

2009-05-05 18:07
Azziz F21

kostar schampot mycket? kan det finnas på random tjejbutik?
vill inte slösa bort flera hundralappar -.-

vad är det för mer produkter du tänker på?
Get Random!

2009-05-05 18:10
KinG-PhiL

Ska man vara fin, får plånboken lida pin..!

2009-05-05 18:10
Eller om du är osäker på vad du ska köpa så kan du ju alltid gå till någon frissa som vet vad dom gör och se vad dom kan hjälpa dig med och vad du ska köpa :)

2009-05-05 18:20
är kanske det bästa.. måste ändå korta ner det lite i nacken och på sidorna.. kan passa på att fråga då
Get Random!

2009-05-05 18:45
Jävligt manligt att rulla runt med plattång.. Haha. En gång i tiden plattade jag mitt hår också, fast det var min flickväns plattång, men det blev typ ingen skillnad på mitt hår. Annars kan du ju alltid vara stolt över ditt krrrrröll och skaffa affro? Fett respekt ju..
Dra åt helvete!

2009-05-05 18:51
om det hade varit över hela håret hade jag lätt rullat så.. men det är bara på sidorna.. precis vid kanten.. runt öronen , vid tiningen och lite i nacken... sen är det bara ruffsigt -.-
Get Random!

2009-05-05 19:06
Hahaha, sluta ha på dig kepsen så jävla mycket då? xD Ifall du ofta använder keps så har du en förklaring på det. Annars kan du ju alltid använda såna där krullar och krulla håret som inte är krull?
Dra åt helvete!

2009-05-05 19:07
har aldrig keps så det är inte därför :)
Get Random!

2009-05-05 22:05
go with the plattång! Plattar själv mitt hår, ser ju förjävligt ut om man inte kör med vax efteråt dock. Fast, jag antar att det är beror mycket på hur långt håret är. Jag skulle iaf råda dig att köra i lite vax, eller något annat som gör håret mer lätthanterligt.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-05-05 23:10
se till att håret är helt torrt när du plattar det! dvs inte minsta lilla fuktigt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-05 23:24
det gör jag..

men måste man verkligen platta varje dag? finns det ingen annan lösning som får det att lägga sig ner lite halvt?

nu efter träningen , efter jag duschade blev det helt ruffsigt igen -.-
Get Random!

2009-05-05 23:33
Hahah nee.. vill du ha platt hår måste du platta det varje gång efter du blött det. Eller helt enkelt permanenta det :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-05 23:34
vadå hur permanentar man det då??
BIT POP is taking over klockan 8

2009-05-05 23:35
Går till en frisör och gör det. Ganska dyrt dock

2009-05-05 23:54
Neeeeej, går att permanenta billigt och br. kostar kanske 100 spänn och din morsa kan göra det, så go!

2009-05-05 23:55
men hur permanentar man hur kan håret vara platt hela tiden om du gjort det:O?
BIT POP is taking over klockan 8

2009-05-06 00:01
Nej, det förstör håret! rakpermanent är det värsta du kan göra mot ditt hår!!

2009-05-06 00:04
Lilnoa har faktiskt rätt. Min polare gjorde det, och hennes hår är helt förjävligt nu.
Dra åt helvete!

2009-05-06 00:26
segt att hålla att platta hela tiden =( jävla cpkrull hår.. avundsjuk på er med rakt platt fint hår!! =( =(
Get Random!

2009-05-06 00:29
tips: tvätta inte håret varje dag om du nu måste platta efteråt. Ju mer du plattar desto mer förstör du håret. Och använd någon hårprodukt från frisören (som ovan har nämnt) innan eller efter du plattar. You can do it haha

2009-05-06 00:52
Skojar ni? permanentade för ett år sen och har flera kompisar som gjort det och har schyssta frisyrer! Hur man gör? man köper väl nån slags smörja, kletar in som om du skulle färga det. låter det ligga i, duschar av och WALLAH!

2009-05-06 11:02
Man kan visst då permanenta det, och om håret skulle bli slitet så tror jag inte han bryr sig sådär jäättemycket med tanke på att han är kille.. inte så att det blir värsta trollhåret. Och nej du ska inte permanenta det hemma utan hos frisör det är värt det om du vill att det ska bli bra. Vet killar som har gjort det och dom blev helnöjda.

2009-05-06 15:34
hmm.. permanenta låter kanske som en idé .. i värsta fall är det ju bara att dra fram snaggern?

hur stor är skillnaden på om man gör det hemma eller hos frisör, både prismässig och resultatet?
Get Random!

2009-05-06 15:36
fyfan va jobbigt problem. Kör tantperm tycker jag.

2009-05-06 15:40
Dyrare hos frisör men åh så mycket bättre. Men du kan ju testa och göra det själv, se hur det blir, sen om du inte blir nöjd gå till en frisör och göra det!

2009-05-06 15:50
fetlyrik P15
vad menar du?

gurrl F20
låter som en bra idé .. ska be min mor köpa någon grej och fixa det åt mig, bortskämd som man är (A)
Get Random!

2009-05-06 19:17
hahah bra. lycka till med ditt busiga hår! :)

2009-05-06 21:22
haha du låter förvånad över att ditt hår krullade sig efter du tvättat det. Men det värsta som sagt du kan göra med ditt hår är att permanenta big no no. Platta inte heller det så ofta för tro mig det dödar håret jag tycker du ska köra krulligt istället mkt snyggare än ett onaturrligt platt hår.

2009-05-06 21:50
Soulfood__ F18

asså .. det är inte direkt krulligt, det är ruffsigt/halvlockingt .. hade jag haft judefluff över hela hade det varit fett.. eller i alla fall halvlockit över hela.. men det är bara lite i nacken typ och vid polisongerna..

fast ibland lägger det sig okej .. men jag hatar när jag duschar på kvällen , går till sömns och vaknar med ett fågelbo , sen ska man skynda sig ut också och hinner inte fixa till det ! -.-
Get Random!

2009-05-07 06:59
Seriöst va fan? fan blir nästa steg mascara och skit?
Detta är nog fan det mest bögiga jag sett den här veckan
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-05-07 07:24
Hoppas att du är ironisk doggson, annars är det där nog det mest patetiska jag läst denna veckan.

2009-05-07 07:28
Nej jag är bitter och det är fortfarande aningen gay att leka med platttång.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-05-07 11:52
manliga män som doggson håller inte på med sånt här fjolleri!
kopplingen mellan att ta en penis i munnen som kille och att plattånga sitt hår är ju solklar, vet ju alla.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-05-07 14:53
Kunde man ju förvänta att du också leker med plattång

Dieallot

2009-05-07 15:14
Nej, har tyvärr ingen användning av plattång. Även om jag hade haft krulligt hår så är jag nog alldeles för manlig för sånt där. Dock inte så manlig att jag drar långsökta homofobiska paralleller :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-05-07 16:11
men vafan! -.-

håll er till Konsoll & PC Spel! Hata inte på allt jag gör =(

Tjejerna diggar mitt plattade hår, dock är det för jobbigt att göra varje dag.. speciellt nu när det regnar. Sen är mitt hår okej när det vill. Man jag funderar dock fortfarande på permanentning :/ hmm.. i värsta fall är det ju bara att klippa som sagt!
Get Random!

2009-05-07 18:07
håll er till Konsoll & PC Spel! Hata inte på allt jag gör =(

Haha är dom på dig mycket eller ? :D

Men ah.. tjejorna har redan svarat på din fråga, tycker jag. Good luck :)

2009-05-07 19:08
anna_m_maria

något -.- ..

jo, det står mellan att platta ibland, eller permanenta , om permanentningen misslyckas och gör det halvrakt är det ok .. om håret blir slitet så är det lugnt också.. ska nog testa en hem ghettovariant i alla fall
Get Random!

2009-05-07 21:34
köp flat marvel från goldwell. fixar oändligt bra med stöd vid plattning. Rakar ut minsta lilla krök. feeeeett värt att köpa. Jobbar med det dagligen på ruggiga hår

2009-05-07 22:54
UtanAttTveka F21

så man måste ändå platta varje dag? :/
Get Random!

2009-05-08 01:38
Låter som om ditt hår ser ut som mitt ^_^

Lite lockigt i nacken och så, haha.
Använd tången och gör lockar, sätt på en keps och det är nice. Har gjort så flera gånger, ser ser riktigt nice ut faktiskt! ;D
bla.

2009-05-08 10:09
king
ja om du har naturligt lockigt hår är det tvunget att platta håret "varje dag".
Om du använder ett bra stöd (som flat marvel) så kanske du inte behöver göra det varje dag, bara efter dusch, men jag förstår inte varför du inte har det lockigt ibland? Det är ju skitsött.
Satsa på ett bra återfuktande schampo (dualsenses curly twist, goldwell) som gör att du slipper burret och får finare lockar av det hela istället. håret behöver massa massa fukt oftast när det är lockigt. även om du inte vill ha lockigt så är det bra att återfukta för att håret inte ska bli ännu mer slitet när du plattar så ofta. Då blir det bara ännu bösigare.

Gör du en rakpermanent så behöver du ju inte platta varje dag, men å andra sidan får du ju en knasig utväxt och måste underhålla det varje gång du får utväxt...

kan du inte bli vän med lockarna?

2009-05-08 16:45
UtanAttTveka F21

hmm.. du kanske har rätt flicka lilla. göra lockarna ännu finare istället för att eliminera dom... låter som en idé faktiskt!.. Schampot du pratar om, vart kan man hitta det? och hur mycket kostar det? :)

köpte ett schampo som var typ.. för torrt och slitet hår.. tänkte att det fuktar extra då det är mot torrt?
Get Random!

2009-05-08 16:46
hedde

hmm =) för införskaffa mig en fet keps först bara.. har faktiskt tänkt tanken ;)
Get Random!

2009-05-08 17:20
king
du köper dom hos en frisör. goldwell kan du tack och lov inte hitta i butik. en flaska hos mig skulle kosta 150 kronor ungefär men alla har olika pris. men runt det priset. sen är det ju drygt som satan med.

2009-05-08 20:20
UtanAttTveka F21
varför "tack och lov" ? (A) .. okej, men det låter ju helt okej! :)
Get Random!

2009-05-14 01:13
King phil: Shampoot (matrix som jag tipsade om) kostar runt 150:-, balsamet likaså. Beställer du via t.e.x HQhair.com blir det billigare men det kostar fortfarande. Du kan ha i olika typer av produkter som är till för att göra håret rakare, straighteningprodukter osv men det bästa är att ha en rutin med shampoo/balsam och köra med plattång :)