I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tjäna pengar på 60 kr!

Övrigt - Blandat

2009-04-30 12:22

Tjäna pengar på 60 kr!

Okej för det första så ska jag klargöra att jag ej testat detta. Jag lär nog inte heller göra det så bespara era dumma kommentarer.
Hittade detta på en hemsida och undrade va för jävla fuffens det var med detta, tyckte de var ganska dåligt förklarat men någon som hört talas om detta och kan intyga vad det är för trick, nån som kanske blivit "lurad" (vad vet jag) av detta?

TJÄNA PENGAR! Tjäna tusentals kronor! Läs Detta, du kommer inte att ångra dig. Det fungerade för mig så varför skulle det inte fungera för dig. Jag var ute och surfade på nätet en dag, för att försöka hitta ett sätt att tjäna lite pengar på via internet. Efter ett tag hittade jag ett intressant inlägg, ganska likt detta. Det stod, ”Satsa 60 SEK och tjäna tusenlappar” Jag funderade en stund sedan tänkte jag varför inte pröva. Antingen tjänar jag tusenlappar som det utlovas eller också förlorar jag mina 60 kr. som jag satsat. 60 kr. är ju inte hela världen att mista. Jag satsade mina 60 kr. och gjorde EXAKT det som stod i instruktionerna. Jag väntade ett par dagar, och till min stora förvåning och lycka så kom det några hundra kronor, någon dag senare kom ytterligare 2000 kr. Så har det sedan fortsatt att komma lite pengar då och då. Efter ca 2 veckor hade jag fått 22.320 kr. Det var värt mina 60 kr. som jag satsade. Detta sätt att tjäna pengar på är tro det eller inte HELT LAGLIGT. Pröva det du också, annars kommer du ångra dig. GÖR SÅ HÄR: FÖLJ INSTRUKTIONERNA EXAKT. 1. Läs detta inlägg noga. 2. Skaffa kuvert och frimärken (3 st.) 3. Lägg en tjugosedel i varje kuvert. 4.Skicka ett kuvert till adress 1. curre johansson barrsätragatan 54. 811 36 sandviken 5.Skicka det andra kuvertet till adress 2. rebecca wiklund ågärsgatan 17, 73133 Köping 6.skicka det tredje kuvertet till adress 3. Madeleine mikkelsen Allévägen 2c 19276 Sollentuna..När du fått i väg breven, kopierar du detta inlägg och ändrar lite efter smak. Du tar bort adress nr. 1 och flyttar upp adress 2 överst, och adress 3 till andra plats. Sedan lägger du till ditt eget namn och adress på tredje plats. Leta nu reda på massor av sidor där du kan lägga in detta meddelande. Ju fler sidor du hittar att lägga in detta på desto mera pengar har du chans att tjäna. DETTA SÄTT FUNGERAR JÄTTEBRA EFTERSOM VI LITAR PÅ VARANDRA OCH VILL ATT ALLA SOM LÄSER DETTA SKA TJÄNA PENGAR. INGEN BLIR LURAD OM MAN FÖLJER OVANSTÅENDE INSTRUKTIONER. OM DU PÅ NÅGOT SÄTT FÖRSÖKER ATT FUSKA KOMMER HELA GREJJEN ATT FÖRSTÖRAS EFTERSOM ALLA SLUTAR MOTAGA PENGAR INKLUSIVE DU SJÄLV. DET TJÄNAR INGEN PÅ. Lycka Till!!!!

Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice
Rappare

2009-04-30 12:30
hahahahahahahahahaha
jaadu... Har sett nåt liknande förut men hahahahaha det här va ju riktigt listigt! ;)

2009-04-30 12:45
Ser sjukt shady ut haha!
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
Graffare

2009-04-30 12:47
Denna grejen har ju för fan varit bondfångeri på nätet sedan tidigt 90-tal.

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2009-04-30 12:51
Och innan dess buskisskämt i annonser i lokaltidningar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-30 12:59
men varför då skicka iväg pengarna? man kan ju lika bra kopiera skiten å skriva in sitt namn utan att skicka pengar till någon..?

2009-04-30 13:00
om det var sant! varför skulle han berätta de för alla andra ?

Moderator

2009-04-30 13:05
Blastboy, är du Curre, Rebecka eller Madeleine? ;)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Graffare

2009-04-30 13:16
Jag föreslår att ni ringer Curre på 070-3113987 och frågar hur det går :)

Han kanske behöver dryga ut sin sjukpension?
Graffare

2009-04-30 13:16
Sen kan jag meddela att det finns ingen Rebecca Wiklund på denna adress i Köping. Det finns en Rebecca i Köping men hon stavar sitt namn med V.

Heller ingen Madeleine Mikkelsen på den addressen i Sollentuna. Det finns dock två unga töser i Sverige som lystrar under namnet Madeline Mikkelsen födda 86 och 91. 86:an bor på en annan address i Sollentuna. Undrar om det kan vara ett sett för henne att dryga ut festkassan för nästa runda på Spybar?

2009-04-30 14:17
vafan, har ni aldrig hört talas om kedjebrev?

Innan internet, kära barn, var detta en vanlig förekomst där man blev lovad allt ifrån pengar till chokladkakor och torkade blommor, om man skickade iväg några själv. Mycket populärt.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-04-30 16:13
Måste jag länka den här tråden till 20 pers nu, annars får jag AIDS? :S
Intressepenisen hårdnar!

2009-04-30 16:14
Klassiskt pyramidspel...
8 månader, psst...jag hade ju lätt suttit 8 till

2009-04-30 16:56
jg minns postpyramiderna från tidigt 90tl. det var grejer!
cry me a river!
--> thcrew

2009-05-01 19:08
Squirtle
Hahah nej inte alls.

Detta var mest såhär att en kompis visade mig detta o han ja jag vet inte men han trodde det skulle gå antagligen. Jag sa till honom att det absolut aldrig skulle vara så att du skulle kunna tjäna pengar gratis på nätet.
Jag skrev mest upp de här på whoa för att stärka att folk förstår väl själva att det här är bluff eller nåt jävla trams egentligen.
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2009-05-01 20:25
Att man ens orkar...

Jag har dock en tanke som kan gynna alla på ett eller annat sätt..

Alltid funderat på att starta en hemsida och be folk skänka pengar och sedan ett önskemål om vad dom vill se mig göra för pengarna.

Säger vi att jag lyckas få med 100 st och alla ger 1 kr så har jag 100 kr. Sen kan alla rösta om vad ni vill se mig göra. Möjligtvis ger mer pengar fler röster..
Vill ni se mig gå o äta kebab? Vill ni se mig gå in på ett nöjesfält men inte ha råd att åka något och sedan gå ledsen hem?

Eller vill ni skänka mer pengar och få med fler så jag kanske reser till argentina och hoppar bungiejump för det har fått flest röster?

Allt filmas av en vänlig kameraman med en halvkass videokamera och läggs upp på youtube eller sänds live med lite bättre utrustning när pengarna börjat rulla in.

Kunde det inte vara en kul grej?

Alla kan betala för att få se en person göra något galet eller ja precis vad ni vill för några kronor, sen känner man sig fett deltagande och kan berätta att "jag gav en snubbe 2 kr och han köpte en F1-bil och krockade den direkt. Vill ni se ? Finns på youtube"

Sen får man väl dra en gräns över vad man kan tänkas vilja göra.. Kanske har man flera deltagare och dom får en viss procent om dom genomför önskemålet?

Man kan spinna vidare på idén hur långt som helst...
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2009-05-01 20:41
finns väll redan folk som gjort det ? nån snubbe som slog sönder en corvette om folk betala och nån annan som tattuera in diverse grejer på kroppen för pengar
Survival of the fitest only the strong survive.