Rosengård?
Media har juh alltid byggt upp bilder om saker & Ting och bakat in i folks huvuden men hur står de till i Rosengård these days? sitter nu o kollar på nått inslag, några snorungar som har vandaliserat en Brandbil och människorna debatterar väldigt försiktigt så dom inte råkar säga nått som kan uppfattas som rasistiskt....jaja är de så illa där som media ibland målar upp? jag är medveten om att det försigår en del där men ändå..... (Inlägget ändrat av greggan 2009-04-28 23:42:39)
BAHA!
det jag undrar är hur man kan rapportera från rosengård om man inte är i rosengård
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
det har väl alltid varit så, man lyfter alltid upp det negativa!
Man lyfter alltid fram det som gynnar ens egen agenda.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
ingen som bor där som kan säga nått?
BAHA!
Mina föräldrar bor där och jag besöker området så gott som varje dag. Lugnare stadsdel är det svårt att hitta i Malmö, och bränderna är milt uttryckt en riktig skitsak. Fick inte ut så mycket av topic, vad är det du undrar?
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man
Jag har väl inte riktigt hängt med men vad är det man vill få fram ur det här? När det var kravaller i Frankrike var det ju en protest mot den stora arbetslösheten. Vad är det man protesterar mot i Rosengård? Är det samma sak?
Military justice is to justice what military music is to music
Graffare
2009-04-29 13:51
-verbose- P24 Fantastiskt att denna professor Ove kallar Rosengård för en förort fastän det är en stadsdel, undrar om han någonsin besökt Rosengård? Malmö har endast 2 förorter, Oxie och Klagshamn.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Graffare
2009-04-29 13:57
För att ytterligare kritisera professor Ove, kravallerna i vintras begick inte av unga från Rosengård, utan av svenska vänsteraktivister, många hemmahörande i rika, välbemedlade områden. Jfr. den 17-åring som stod anklagad för skadegörelsen och kom från Höllviken. Som vanligt så får rosengårdsborna ta smällen för av vänsterpacket har gjort.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Nattugglan: Mycket möjligt att det är så men det måste väl ändå varit Rosengårdsborna som startade? Eller va rika vänsteraktivister där från första sekund? Ivilket fall, jag e så jävla trött på alla " fattiga, utstötta stackars ungdomar". Jag hade det inte speciellt fett när jag va yngre men inte fan tänkte jag " nu skär jag av brandslangen" när dom kom. Med risk för att låta som en bitter gamal man, kamma er å skaffa er ett jobb! ( Eller en hobby som inte innefattar våld, så här i kristider på jobbmarknaden)
Graffare
2009-04-29 14:19
matadåren P27 Jag har också varit fattig som barn och inte heller har jag förstört saker eller startat upplopp. Men visst stämmer det att det var skitungar i Rosengård som började, synd bara att media ger dem uppmärksamhet. Gissa vad folkens, i helgen skall jag storhandla på City Gross, det ligger i Rosengård :)
Nattugglan Malmö har endast 2 förorter, Oxie och Klagshamn. Är du helt dum i huvudet eller?
Whatevaman: Om Rosengård är en förort eller ej är väl knappast huvudproblemet....
Graffare
2009-04-29 14:50
Whatevaman Snälla, förklara för mig vilka andra förorter Malmö har? Vet du ens av en förort är?
Om vi ska snacka om vad FÖRORT(att det ligger presic utanför en stad) egentligen ska betyda så är dom enda förorterna i Malmö Vellinge och Arlöv Om vi ska snacka om hur media använder ordet så är de riktigt dumt att säga Oxie och Klagshamn är dom enda, när det i Malmö finns flera slumområden som är presic i grunden likadana som Rosengård allstå där det är invandrarbefolkat, arbetslöshet och brottslighet.
Graffare
2009-04-29 16:30
Whatevaman Har du gjort bort dig lilla gubben? Visste du att Malmös stadsmönster inte ser ut som Stockholms? Botkyrka är en förort, det är också Djursholm. Att Stockholm har problem i sina fattigare förorter och där av uttrycket "förortsproblematik" är inte synonymt med högt antal invandrare, arbetslöshet och brottslighet. Jag hoppas inte att du bor i Malmö för då är du i mina ögon ganska obildad. Visste du att det finns en stadsdel, som till och med skulle kunna kallas för förort, där invandringen är mycket hög (ca 40-50%), arbetslösheten är långt under genomsnittet i Malmö och medelinkomsten över gemene svensk? Den heter Bunkeflo-Klagshamn. De rika invandrarna är dock danskar. Att kalla Vellinge för förort vet jag inte, ligger inte Lund närmare Malmö än Vellinge? Är Lund i dina ögon en förort till Malmö? Sorry grabben, men du verkar inte ha mycket mellan pannbenen. Inte konstigt att jag knäckte din röv rakt av.
Graffare
2009-04-29 16:31
...rakt av!
Nattugglan: En till vad jag vet.. Tygelsjö lär väl va en förort!
Malmö FF!
Jag sa att bilden av en förort som Sverige får är utav hög invandring, arbetslöshet och brottslighet och den finns på fler platser än i Rosengård. Hur du ens kan argumentera att dom skälen inte gör det till en slum är ett mysterium. Det kanske inte är en förort i ordilistans betydelse så som du ser på ordet. Det finns ju fann många fler områden med större problem än fucking Bunkeflo haha. Sen är det med Vellinge faktiskt sant playbooy. YOU can google that shit!
whatevaman är du trög eller? Slum och förort är inte samma sak överhuvudtaget. Sen har inte malmö nån slum heller du vet ju ingenting du bara leker tuff
Bullen. Mosippan är väll de enda som jag skulle säga liknar nån form av slum
sydsv. gjorde en artikelserie om Mosippan,
Mosippan länk (Nu menar jag inte slum som de som man kan hitta i olika u-länder utan i-världens typ av slum.)
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
Graffare
2009-04-30 10:03
Whatevaman Har du inte läst det jag har skrivit? Bunkeflo/Klagshamn, som mycket gärna kan betraktas som en förort till Malmö har: Hög invandring (danskar, 95% av dem första generationens invandrare) Lägre arbetslöshet en genomsnittet i Malmö Bättre inkomst än genomsnittet i Malmö Minimalt med brottslighet Kort och gott, Stockholmsterminologin "förort" är direkt felaktig att applicera på Malmö. Däremot finns det gott om stadsdelar i Malmö med social misär, Rosengård är en av dem.