Använda schampo?
Fyller verkligen schampobruk någon funktion överhuvudtaget, mer än just känslan/inbillningen av att vara ren på huvudet? Jag använder knappt schampo numer nämligen, inte alls kan man väl faktiskt säga. Detta är iofs för att jag varit konstant snaggad i 7 år snart och schampot ändå bara rinner av om man skulle försöka, det finns ingen frisyr att fånga upp det hela i. Min teori är att schampo bara är något de onda schampobolagen lurat i oss att vi behöver. Är jag en äckelpotta nu?
Intressepenisen hårdnar!
Håret blir lent, dock är jag snaggish..
be the change
Alltså schampo är väll mest för att håret ska förbli oslitet, behålla lyster osv osv. Dock så innehåller ju oftast schampo tvål som innehåller fettlösande shiiiiiiit.
jag är nöjd om jag blir ren och luktar hyffsat. såna här krämer ni använder är väl mest tänkta för utseendefixerade chicks.
Schampo är för folk med hår, har man hår blir det fett och då fyller schampo en funktion. Du har inget hår så vad är du ute efter? :) Någon med hår kanske kan komma med ett inlägg?
ska ju dokk ej använda sån shiz när du är rakad. torkar ut hårbotten osv, kör på duschcreme istället =)
((MAAD))
utan schampo blir ju håret strävt, livlöst, matt, fett/torrt. för mig är ju schampo(och balsam) nyckeln till snyggt hår.
Håret blir fett om man skippar schampo just för att du ska fortsätta använda schampo. Det är ju massa silikoner och grejs i schampo, som gör håret "beroende" av schampo. Om du skippar schampo ser håret rätt risigt ut i början, men enligt en del ska det bli vackrare och bättre kvalité med tiden. Nu använder jag ju själv schampo och balsam nuförtiden, men var utan en längre tid för ett par år sen och mitt hår har fan aldrig mått så bra och sett så bra ut. Kändes lite äckligt i början men det verkar som håret renade sig själv på något sätt (självklart duschade jag håret osv men utan produkter). En medelväg skulle vara att använda schampo utan silikon och allt vad det nu heter, och satsa på bra (men givetvis dyrare) produkter och inte tvätta så ofta. Man ska väl försöka att tvätta nån/någon gång i veckan bara egentligen...?
Jag använder aldrig shampo! Tycker håret blir så jävla tjockt o mjukt o blä! Går fan inte o fixa efteråt jue!
Highfive anyone, anyone?
Hur fan lyckas ni få bort smuts och fett utan schampo? Är som att tvätta händerna utan tvål!
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
Såg en dokumentär om en brittisk kvinna som inte tvättade sig på en månad. Det äckligaste när hon var klar var håret. Så att det skulle "självrengöra" är nog en myt.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Asså du duschar ju med vatten fortfarande! De tar la bort en hel del!!!
Highfive anyone, anyone?
Fyller tvålen någon funktion? ofc precis som schampo så rengör det schampo håret och sen tar man balsam fööööör hålla det oslitet och lent=)
Niito Ja, vattnet tar bort dom lösliggande partiklarna på håret och kroppen, men vattnet rengör inte på djupet och tar inte bort fett och och drygt smuts då vatten inte är fettlösligt. Förstår du varför man diskar med vatten och diskmedel och inte bara med vatten?
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
Själv kör jag på det här, endast 1900 spänn för 355 ml
http://duckdown82.tumblr.com/
tungt o ha den i hyllan halvfull bara för att flasha
Jag läste att själva "Skummet" förstör och sliter på håret.. Förövrigt använder jag headns när jag duschar, Luktar gott.. har inte mjäll dock... Håller mig snaggad också.
The News called it crack, i called it diet coke..
att schamponera "håret" om man e rakad verkar ju ofattbart dumt. tror ni att det är välverkande för hjässan generellt eller? med rakad menar jag "snaggad", jag antar att folk med det menar typ rakad med trimmer inte med blad. schampo är väl typ som yes för disk, uttorkande men fettlösande...
Mabuhay!
Vettifan, Doften sätter sig i skallen? Kan ju inte va så fräscht o bara "Duscha av sig"
The News called it crack, i called it diet coke..
man känner ju till och med att håret är fräschare efter åt mindre fett men om man är snaggad är nog ingen stor skillnad
BIT POP is taking over klockan 8
Tvättar håret med schampo typ en gång varannan vecka. Räcker gott och väl med vatten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Håret blir ju inte helt rent om man inte använder det. Är som man skulle tvätta kroppen med bara vatten.
Håret blir inte lika smutsig som resten av kroppen. Det som man har schampo för mest är att få det fint, men andra faktorer är svett i hårbottnen,mjäll,fett. Är man snaggad räcker väldigt lite tvål alldeles utmärkt. Jag måste dck andvända schampo varanan dag MINST, annars får jag mjäll. Och säg inte att jag duschar för ofta och därför jag får mjäll, Nej jag har 20 kilo hår på skallen, värmen skapar mjäll.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."