I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

är det idag lagligt att...

Övrigt - Blandat

2009-04-22 23:08

är det idag lagligt att...

är det idag lagligt att drogtesta barn under 15 år?
alltså vid misstankar av missbruk i skolan typ. vet att det kom som förslag för 3 år sen typ men äre tillåtet nu? vart kan man se information om detta? för dom ville också få in det med gymnasieelever, läser från en artikel från 2007 nämligen,,

Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne.

2009-04-22 23:30
fan, när ja läste "drogtesta barn under 15 år" tänkte jag att man skulle testa olika droger på barn o se hur dom reagerar typ, i nån typ av forskningssyfte, men sen förstod jag att det inte va så du menade..för de borde väll vara olagligt...
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2009-04-22 23:33
Vad jag vet, har hört och läst i böcker, så är det olagligt om det inte finns medgivande av målsman eller "offret" så att säga.
*snaark*

2009-04-22 23:34
Det senaste jag hittade var från december:
Tidigast 1 januari 2010 tror utredarna att lagändringarna kan träda i kraft.

Från Drugnews.nu

Utredningen kan läsas hos Regeringen.se

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-04-22 23:37
Idag är det väl det med målsmans medgivande.. Men dom vill få göra det utan dennes målgivande

2009-04-22 23:38
*medgivande hahaha

2009-04-22 23:39
Jupp :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-04-22 23:40
easyskanking P22

precis vad jag ville veta ,tack!
Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne.

2009-04-23 01:16
rätt säker på att barnet måste gå med på det men är kanske lite misstänksamt när dem frågar olle 14år om han kan pissa i en burk och han vägrar,men sjukt att dem jagar folk så,drogtest på skolan liksom!

2009-04-23 01:52
sen måste dom väl ändå kunna påvisa orsak till misstanke och eftersom den är att en annan elev har skvallrat och att dom inte får lämna ut eleven pga tystnadsplikter å skit så blir de inge pissa för dig ;)

//Yde - chilla
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2009-04-23 15:44
Jag fick pissa i högstadiet, var väl 15 då iofs. Skönt att bli hämtad i klassrummet, bli satt med en polis och en socialarbetare som förklarade att de visserligen inte hade formell rätt att tvinga en men hotsamt meddelade att de skulle hålla ögonen på en om man sa nej. Då är man inte så kaxig.

Sen var det helt grönt, vilket inte lärarna får veta, så vissa gick och kollade surt på en resten av skoltiden. "Elever som hanterat DÖDSKNARK!?!???!?, avliva dem med en gång", kan jag tänka mig att snacket gick eftersom vi bor i Sverige.
"jag har fin hår. som en waterfall."