I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lång överkropp och relativt smal

Övrigt - Blandat

2009-04-12 09:33

Lång överkropp och relativt smal

Hejsan,

Jag har alltid, eller ofta samma problem när jag köper typ åtsittande t-shirts, tröjor & figur-skjortor mm.

Kläderna har förmåga att bli för korta redan efter första tvätten. Medium-kläder slutar under naveln typ o köper jag large-kläder så sitter dom för slappt runt mage, armar och rygg eftersom jag är ganska så smal. Jag har en känsla av att jag inte är ensam om detta fenomen.

Så min tanke var, om du vet kläder från märke eller butik (helst på nätet) som du hittat o sitter som en smäck på en kropp som denna.

Det bör ju vara kläder som alltså är lite längre i modellen, men alltså inte för slappa.

Tacksam för svar

Jävla förbandade förband

2009-04-12 13:44
är precis likadant byggd så jag kan relatera. lång och ganska (inte överdrivet) smal. runt 1.90 är jag. "sitter som ett smäck" beror ju lite på vad du menar med det. alltså vilken klädstil du rockar. typ "grå-medelklassvenne-som-vill-passa-in-stilen", "cheap-monday-tight-stilen", "min-pappa-är-rik-stilen" eller "oversize-hiphop-stilen".

kanske lite överdriven fack-placering där, men det är hur som helst bra att veta hur du klär dig. ;)

LRG tycker jag har bra storlekar, långa och inte alltför stora på bredden. Men svårt att ge tips när man inte alls vet hur du klär dig som sagt.

2009-04-12 19:02
Kanske dumt, men du sträcker väl kläderna efter tvätten när dom fortfarande är fuktiga?
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2009-04-12 19:49
bara att köpa stora och att sy in sen. det gör jag.
 HELSINGBORGS IF!

2009-04-12 21:23
Hahaha softish kommenter på Enola
Du gör väl det hoppas jag? ;)
Hade inget med din efterfrågan att göra men tyckte det var lite härligt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-12 22:09
håller med, skitsvårt att hitta kläder som funkar när man har de måtten. jag har dock en jävligt kort överkropp och 3metersben men vill ändå ha t-shirts och hoods som går en bit nedanför grenen.
45 clash är fett underskattat

2009-04-13 00:01
Ch1ll P17

Ok, själv är jag 1,84. Men som du säger, ingen spilevink men, smal ändå!
Jag är väldigt blandad i stilen, bara kläderna är snygga så spelar det ingen roll om det kostar 100 eller 1000. Jag vet inte vad jag ska kategorisera mig som men. Till vardags är jag mest klädd i "slitna" stuprör, nitbälte, converse och en hoodie lr en tajt t-shirt/linne som tyvärr oftast slutar en bit ovanför bältet.

Självklart sträcker jag kläderna, annars skulle de sitta som en topp ;)
Jävla förbandade förband

2009-04-13 01:11
Är själv en sådan. Är 1,83 och väger 64 kg. Kör med baggy jeans o tee stilen och kan rekommendera LRG kläder till dig som är långsmal. Deras t-shirtar är långa, inte allt för korta i armarna och sitter inte slappt runt magen. Modellerna som hittas just nu i butikerna är lite korta i armarna och lite för "breda" men det ändras från period till period.

2009-04-13 08:36
pincher

LRG verkar ju vara omtyckt, får ta o kika lite på det.

Tack för tipsen, fler med samma strul får gärna komma med fler förslag!
Jävla förbandade förband

2009-04-13 17:43
hur kan ni vara 1.83 och klaga på att ni är för långa för kläder? släng er i väggen dvärgfittor!

skämt åsido, men ni är ju faktiskt inte speciellt långa? någon ynka centimeter över normallängd? de flesta klädesplaggen i L borde sitta som ett smäck redan? ut i världen och kolla lite! så som du beskriver din stil skulle jag ta en sväng till Carlings. Mkt snygga kläder till förhållandevis bra pris.

2009-04-13 21:57
Ch1ll P17

Det beror väl för fan på hur din kropp ur byggd? Är du 184 cm men har en lite längre överkropp så är det helt plötsligt jävligt svårt o hitta kläder när medium är för kort och large blir för hiphop för min smak. I gränslandet finns det inget jävla medium and a half. Och ja, jag är ute o tittar ofta men nej, jag hittar inte mkt som passar, och passar skiten är det oftast kläder som för mig anses som fula. Försök o hitta ngt som är anpassat till just dig när du vet vad du letar efter. Hade L suttit som en smäck hade jag väl aldrig skapat tråden.
Jävla förbandade förband

2009-04-14 19:23
kör baggy kläder ändå som funkar om man ser ut så
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-14 22:53
Borgata

Bra tips till någon som vill ha åtsittande kläder...
Jävla förbandade förband

2009-04-14 23:17
T-shirts som är längre men ändå med åtsittande passform/design

Galagowear.com

Peace/

2009-04-14 23:52
Zoolive
hey, förstå skämtet i början och att det bara var frågeställningar i min andra del av inlägget. no need to lacka. Om du inte har absolut överdrivet lång överkropp känns det som att en hel del L kläder i "din stil" visst skulle sitta bra. Var inne på dom banorna mestadels för att jag är en bit längre än dig men med "normala proportioner", så tänkte att vi hade ungefär samma överkropp, och jag kan hitta kläder som sitter på mig. Därav mina frågeställningar. Men ok, det är väll inte så då. Har föreslagit LRG för dig redan, men det är nog för hiphop för dig så som jag tolkar dina inlägg. Som sagt Carlings tror jag har en del fina kläder i din smak.

2009-04-15 17:21
hojta till med fler länkar!
jag har en man som är 192 cm lång och väger 70 kilo...och allt jag köper till honom är för kort. han har xl-xxl i längden (lång överkropp) men det blir sjukt brett på en kille som i övrigt är väldigt smal.

jag är discoverys ansikte utåt

2009-04-18 13:11
vilka nätbutiker har LRG i sitt sortiment?

2009-04-18 14:51
www.shelta.se har mkt LRG. finns en hel del snygga kläder där.

2009-04-18 17:09
mitt ex är 195 och smal. han tyckte i regel att svenska märken (typ filippa k, tiger, acne osv) funkade bättre än många utländska. skjortor brukade han beställa från tailorshirts.com. Har för mig att han var hos en skräddare inför första gången och fick hjälp att bli måttad.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2009-04-19 19:09
Lrg tröjor funkar bra men inte deras jeans dem är ju extremt korta och stora i midjan!