I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Träning på natten...

Övrigt - Blandat

2009-03-31 14:07

Träning på natten...

Jag vill börja träna igen efter ett längre uppehåll. Och då har jag hittat en fitness 24 som ligger bra till för mig.

Problemet är att jag älskar att träna efter jobbet och det är oftast då jag har min motivering. Men nu jobbar jag natt,slutar runt 1. Och undrar då om den tiden är dålig att träna på?

Gör tiden nån skillnad på träningsresultatet?

Hittar inget genomgående svar så jag tänkte fråga er om ni har nån erfarenhet av träning på natten eller allmän kunskap om kroppsliga funktioner.

www.susei.blogg.se

2009-03-31 14:47
tror du kommer ha lite sömnproblem när du bryter den vanan sen och lever på dagen, kroppen e van o bli taggad då mitt på natten, men du kanske knullar som en kanin den tiden i vanliga fall :)

2009-03-31 15:05
Verkar vettigt att träna då motivationen och orken/energin är störst.. Springer/tränar själv hellre på kvällen än på dagen då jag känner mig sjukt seg och sluggish på dan..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-31 15:35
De är bra och träna på natten. Jag är väldigt insatt i de med hälsa. energi bryts ut om du sover på dagen, då får du din "träningskick" runt 1 och då är de väldigt bra o träna på natten
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2009-03-31 15:45
Det spelar ingen som helst roll för träningsresultatat när på dygnet du tränar. Om du vill träna på natten så gör det. För maximalt resultat kan det ju dock vara bra att äta något före och efter träningen.

Men det är lugnt det med, eftersom det är en myt att man inte ska äta sent på natten. Även där gäller regeln "Kroppen kan inte klockan"
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-03-31 17:30
Tränade på 24/7 förut och det var helt ok faktiskt! Som tjej kanske du ska vara lite på alerten för det kan vara rätt shady snubbar som tränar där, men det finns å andra sidan ett tjej-gym på det jag tränade på (hornstull).

2009-03-31 21:49
ser du till att ha det ljust på nätterna och mörkt om du sover på dagen så ska det nog inte bli några större problem
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-03-31 23:41
så långe din kropp får sova ut och käka ordentligt.

kanske lite ohållbar dygnsrytm men men
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-01 12:31
Verbose
Det är där jag tänkte träna,det är på vägen hem från jobbet.

Tack för alla svar!
www.susei.blogg.se

2009-04-01 15:18
insane M P24 det är ju inte ohälsosamt att äta på natten, däremot så syftas just det utrycket på att inte äta ett par timmar innan man ska sova.

och dom flesta sover ju på natten..

2009-04-01 15:38
Jag har hört att det är effektivare att träna nära sängdags, eftersom återhämtningen då blir bättre. Om det stämmer eller ej ska vara osagt.

Mookie:

Inga problem att äta innan man sover, varför skulle det vara det?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2009-04-01 17:01
Har inte det med att man inte ska äta innan man går och lägger sig med matsmältning att göra?

Och bara så att ni förstår så lever jag ju omvänt så att säga. Jag slutar ett på natten och då är jag rätt uppe i varv så jag går inte direkt hem och lägger mig. Utan jag är vaken och gör saker ett tag så att jag hinner slappna av. Sen sover jag på dagarna.
www.susei.blogg.se

2009-04-02 08:20
Du är en vampyr alltså? Lovar att du inte tål solen!

Triandafilo är whoa:s vampyr i egen hög person.

Nej men kör på. Det är bara att träna direkt efter jobbet. Nemas problemas. På vägen hem så kan du suga tag i första bästa människa vid halsen och suga ut blodet, så har du fått i dig näring.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2009-04-03 13:46
Jag är med dig Triandafilo..Jobbar mycket kväll och då jag slutar brukar jag springa en sväng för att varva ner..Se är det så,tror jag.. att om man äter innan man går och lägger sig så sätter man igång hela matsmältnings systemet..Lite dumt om kroppen ska ner i viloläge..

2009-04-03 14:45
Peacerich
Var fick du vampyr ifrån?

K-dregg
Okej. Tack.
www.susei.blogg.se

2009-04-03 15:05
jag jobbar natt..16.00-07,30, o då säger folk att jag sa äta vid 16.00, 22.00 och sedan 07.30 innan jag går och lägger mig..o så tränar jag på en rast vid 05.00, men jag vet inte..ja föredrar att käka vid 01.00 istället för på morgonen, o sen gå o lägga sig direkt när man slutar...

nån mer som jobbar liknande?
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2009-04-03 16:55
Irrelevant när på dygnet man äter och tränar.

Så länge kcal är konstant och träningen passar din livsstil.
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller