I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tankar kring Välgörenhet

Övrigt - Blandat

   

2009-03-26 22:00

Tankar kring Välgörenhet

Hallåj!

Softade med en bärs i högsta hugg och filosoferade kring välgörenhet och dagens problem i utsatta länder. Hur dessa problem kan lösas och hur man skulle kunna få flera att bidra. Jag tror att många tänker såhär gällande bidrag till existerande och välkända organisationer "hur mycket hjälper det ifall ja skänker si och så mycket" Jag tror det är underskattat hur mycket det faktiskt kan hjälpa...
Tänk ifall hälften av alla i Sverige skulle skänka - som exempel: 1kr dagligen till välgörenhet dvs. 365 kr per år/person (vilket inte är speciellt mycket med tanke på hur mycket det skulle hjälpa om många är på)
Alltså 365 (kronor) * 4 500 000 (personer) = 16 420 500 000 = fyra miljarder fyrtiotvå miljoner femhundratusen kronor som går till välgörenhet. Tillsammans kan man göra en förändring!

Är väldigt skeptisk till mina egna tankar nu, ska jag gå och lägga mig? Eller ligger det något i det jag säger?

Over