I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sommarjobb med körkort

Övrigt - Blandat

2009-03-18 13:55

Sommarjobb med körkort

Tjaba!

Är väl dags att söka sommarjobb nu och tänkte kolla ni har några tips med sommarjobb som kräver körkort? Typ köra ut post eller likanande :)

2009-03-18 14:08
köra glassbil kanske? :)

2009-03-18 14:20
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
Poet

2009-03-18 14:20
Spontant tänker jag: Posten
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2009-03-18 15:41
Kolla med olika budfirmor, typ Box, TNT, UPS osv...
Bitches Ain't Shit

2009-03-18 15:59
Jetpak är också ett alternativ!
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2009-03-18 16:08
Taxi / bussförare

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-18 16:09
Two Face: Ja fast såsom jag tolkar det så lär inte trådskaparen ha taxikort eller busskörkort. Så då blir det kanske lite svårt att få ett sommarjobb som taxi / bussförare
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2009-03-18 17:12
Kanske skulle sagt att det är Körkort B som gäller :)
Men tack för de förslagen som ni kommit med, skriv gärna fler!

2009-03-18 17:58
ja skulle satt pengarna på glassgubbe, distrubution, speciellt paketbil, suger allt som oftast balle. tidiga timmar och långa stressiga dagar. jobbat på dhl i 2 år nästan o kört lastbil, men mina erfarenheter med paketbil va, alltså, att d sög balle!

glassbil däremot verkar soft, spec. i på sommarn: du e ledig på dagarna (då bilen oftast kommer på kvällen), du får kunder som vill köpa o kommer till dig av en anledning o hos mig har glassbilen aldrig kommit under helgen, vilket innebär lediga helger. so, to conclude: GLASSBIL!!!

sen får gärna nån rätt mig om ja har fel
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2009-03-18 19:08
sl brukar ju dock bjuda på busskörtkort om man är sugen på det.

2009-03-18 20:25
Peacerich
Ser varje vår annonser från Busslink och olika taxiföretag inom och strax utanför sthlm som söker efter förare för sommaren och är beredda att betala utbildningen och taxi/busskortet. Dessutom bra sak och ha utifall man är intresserad jobba på helg/vissa nätter etc. medans man pluggar.

Ptolemajo
Inte SL, Busslink däremot som innehar kontraktet till SL.

Nu med busslink har jag förutsatt att ts är i sthlm, men borde vara sådär runt hela landet. Dessutom ansöker han nu innan officiella rekryteringen kommit igång så kanske han har shotgun på arbetsplatsen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-18 21:56
Sök på karamellkungen, de behöver alltid folk med körkort

2009-03-26 22:44
ja skulle satt pengarna på glassgubbe, distrubution, speciellt paketbil, suger allt som oftast balle. tidiga timmar och långa stressiga dagar. jobbat på dhl i 2 år nästan o kört lastbil, men mina erfarenheter med paketbil va, alltså, att d sög balle!

Jag som tycker de verkar chill att dra runt i stan och dela ut paket, helst om man nytaget körkortet och vill köra så mycket som möjligt :)