I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Couchsurfing

Övrigt - Blandat

2009-03-18 12:19

Couchsurfing

Är det någon som har erfarenhet av couchsurfing? Berätta gärna vad man bör tänka på, hemsidor att använda etc. Allt är välkommet!

(Inlägget ändrat av Zoned 2009-03-18 13:09:38)

2009-03-18 12:25
http://www.couchsurfing.com

Verkar helnice, aldrig gjort det själv dock. Du kanske får fler svar i reseforumet?
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2009-03-18 12:25
Skulle precis tipsa om den där sidan! :p
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2009-03-18 12:29
Har en kompis som couchsurfat och tyckte att det var skitbra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-18 12:48
Har kompisar som har tagit emot couchsurfers & det har varit fett nice att hänga med dom.

2009-03-18 12:49
Hon har hängt hos någon i Tyskland och i Frankrike.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-18 13:05
jag snackade med ett par brudar i helgen i amsterdam, de anvande sig flitigt av couchsurfing.com.
en fordel ar ju att du far traffa personer som faktiskt ar fran landet och har koll, sa du slipper springa igenom massa turistfallor, och sa kan man ju traffa harliga personligheter och utbyta nagot rent kulturellt. bla bla bla.
(en kul grej var att dessa brudar valde sin 'vard' efter hur bra personen sag ut pa bilden.. haha.)

2009-03-18 13:07
Någon som kan förklara lite mer detaljerat vad som innebär med Couchsurfing?
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-03-18 13:11
Jag har couchsurfat lite, sovit hos nån tjej i frankrike och nån snubbe i london. Har aldrig tagit emot någon.
har en vän som är flitig användare, ute och soffsurfar i öststaterna just nu såvitt jag vet.

2009-03-18 15:19
elitz P21, man bor hos olika människor runt om i världen, och sover på deras soffor i någon natt. Om dessa personer sen vill komma till din stad så får de sova på din soffa. Typ.

2009-03-18 15:25
Haha skönt påhitt. Kan ju vara bra för mig att sätta mig in i, drar på en "jorden runt" snart så!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-03-18 15:52
BIT POP is taking over klockan 8

2009-03-18 17:08
Fattar inte varför svenskar är så sena med att hänga på denna mästertanke?

CS är antagligen Internets mest solidariska idé, och det har tagit mig runt 30 länder på två år, och skapat massa fantastiska kontaktnät och underbara vänner.

2009-03-18 17:08
fuck facebook

cs does it.

2009-03-24 10:40
kamel, hahah jag fick exakt samma bild i huvudet.

2009-03-24 12:55
CS är fett nice, har både tagit emot folk och sovit hos folk när jag har varit och rest...

2009-04-01 22:36
Ja, couchsurfing är grymt bra. har använt mig av det en hel del. Kan rekommanderas för alla som reser...

2009-04-06 03:50
Har också en kompis som couchsurfade rätt flitigt förra året när han var ute och reste höger och vänster om världen. Verkade bra faktiskt!
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2009-04-06 04:13
Kom ihåg att maila så många som möjligt, då alla inte svarar i tid. Kan få svar månader senare.. Folk har ju liv.
Det kan va bra att ha ett gäng att välja på i staden du ska till. Om inte det är någon som mailar dig och frågar om du vill komma och bo hos dem.. Alltid bäst.

Funkade för mig i USA. Men glöm inte att kolla hostels i förväg. bzzz!
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2009-04-19 20:56
Super-Nerd: Sverige är väl inte så sena, är 13e land på couchsurfing.com, det får väl ses som ganska högt ändå

2009-04-22 15:03
Jag lever i ett ganska stort kollektiv och vi har couchsurfers hemma hos oss ganska ofta.
En sak som man lär sig jävligt snabbt är att folk som bara har fått diplomatiskt trevliga kommentarer inte är mycket att hänga i granen.

Vi hade en kille hemma hos oss som verkade tro att han tagit in på ett hotell vilket kändes lagom absurt. Att han förutom att klaga på folks kokkonster mest satt vid sin pc var ju inte heller särskilt givande.

Vi har dock haft sjukt mycket trevligt folk hemma hos oss och har tre pers som kommer in idag så sålänge man lär sig att läsa mellan raderna på folks profiler så e cs onekligen the shit.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.