Naiv ungdom i New York
Tänkte dra till new york nu i sommar. Med en vän. Vi har inge tmål med att åka dit, Bara uppleva massa brutala saker. Och iofs spela lite musik på gatan för att få ihop cash till en natt till på hotellet som kostr 215 kronor natten... Dssutom ska vi leka runt lite, sätta oss utanför stora skivbolagsentréer och vara allmänt dumma i huvudet. Jag vet att det är fett naivt att tro att någon skulle bry sig om oss det minsta lilla. Men jag vill ändå tro det. Finns det några lagar förresten på att spela på gatan? Tänkte vara där så länge det bara går. Vad har ni för erfarenheter av New York? Och bäst av allt hade varit om någon bor/bott där och kan manhattans områden lite bättre. Hoppas de billiga 200-kronorshotellen inte är i knivhuggarområden. Läbbigt. Men det hade också varit en upplevelse... Okej, jävligt diffust, men svara på det ni förstod! (Inlägget ändrat av Rachel 2009-03-18 02:51:56)
http://myspace.com/saidhussein Jag heter Said.
vad kostar biljeten dit?
BIT POP is taking over klockan 8
5 lax, tur och retur! Glömde jag säg att hotellet är dubbelrum!
de låter ju fett coolt, va spelar ni för musik? men åk dit och låt högt och mkt
vart beställde du biljeten=) ?
Ni kommer antagligen bli bortkörda av poliser ganska fort, och inte tjäna en spänn. Varför tar ni inte in på ett skabbigt hostel som e billigare om ni nu åker dit utan pengar. Finns flera skitbilliga sunkställen med massor av sänglöss på manhattan t.o.m. Ni kommer givetvis inte vara lika inspirerade och tro att era visioner funkar så fort ni sitter i en buss från flygplatsen. Så mitt råd är givetvis att ta med pengar som backup och lev livet så länge ni får vara där, vilket brukar vara 90 dagar utan visum. Juli Aug är inget kul med tropiskt väder heller. Då brukar jag åka till andra städer istället.
revirare Spelar singer/songwriter soft skit. Men vi jazzar även, så vi kommer försöka gigga lite på jazzklubba roch sånt!kamel British airwys, men itne bokat och klar tän. Men det kommer hända! yessir Bor hellre på ett hotell med dubbelrum för hundra kronor mer. Det är nog värt det... en vill inte tro på det där med att man itne får spela. Är det så hårt tror du? Vi drar ändå med öppen returbiljett så vi kan dra när vi vill inom 90 dagar. Mne jag vill stanna 90 dagar!
215 (med en dollar på över 8,5) kronor natten i NYC är ungefär det skabbigaste stället du kan tänka dig..... Det kan omöjligt vara ett hotell, vi pratar vandrarhem, eller hur? Så länge ni bor på manhattan och inte gatunumret är högre än 110 är området ok. I övrigt så kommer ni bli bortkörda överallt ifrån ganska kvickt.
We run these streets like cops do red lights!
det här ligger på 107th street. midtown. Det är både hotell och vandrarhem!
vrf är det olika kostnader för olika dagar tex 19mars 2722SEK och på 20 mars kostar det 5322SEK äru smart så åker du på typ en måndag eller söndag eftersom det ser ut som det är billigare då
finns ingen skit som kostar 2700. Lägg på skatter för 3000 så är rätt pris där.
107th är precis utanför Harlem. Have fun.... ;) Och tro mig. Boende så billigt i NYC är billigt av en anledning....
just det ;D
zax P29 vänta här. är harlem en del av manhattan? :S
"across 110th street" finns det en gammal fin dänga som heter. Norr om 110:e gatan, som är var central park slutar, börjar Harlem....
hänger nån med till new york imorn och äter på en resturang,skiter på gatan och åker hem igen?
Jag flyger titt som tätt här från london för under 3000 spänn med BA så om man hittar billiga ryanair flighter hit skulle jag rekommendera det.
Jag flyger till NYC första april, 4000 turochretur. Och jag bokade ungefär en månad innan resedatumet. Förra sommaren åkte jag för samma summa, men då bokade jag typ 5 månader innan. Antar att flygpriserna har sänkts, samt att det kanske blir dyrare på sommaren? Men bokar man flyg nu, och ska åka i sommar känns faktiskt 5000 lite väl mycket. Sen är hela Manhattan säkert, förutom kanske då Harlem högst upp, men det har jag faktiskt ingen större koll på. Att bo på skabbvandrarhem är ju okej om man inte är kräsen. Allt man behöver är någonstans att sova och duscha, inget hemmaställe att hänga på direkt.. Personligen så har jag hittat en lägenhet att hyra i två veckor. Billigare än hotell, och bättre! En egen lägenhet mitt på Manhattan, 42nd street, med gångavstånd till times sq. Kan inte bli bättre. Hittade lägisen på craigslist.org.
you'll probably never see again, somebody so deadly via the pen - jigga
för långt upp ;) jag bor hos polaren på lower east side. e bara i dom kvarteren man hänger iaf
kunde inte undgå att glida in på trådskaparens myspace och................................................ Jag gillart!!!
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
hehe oj det hade jag missat.... okej då, ni kanske kan få en slant för det låter ju riktigt bra, men jag e dock fortfarande rädd för att ni kommer ha svårt att hitta ställen där ni får vara ifred. Men prova förfan, låter ju som en rolig grej. Tycker dock fortfarande att ni ska jobba ihop en rejäl slant i backup för att kunna stanna ett tag... vad är det för roligt med att vara tillbaka i sverige efter 4 dagar för att man inte hade tillräckligt med pengar :P
Och jag håller med nån som skrev tidigare att allt man behöver e en säng och dusch. Skabbiga hostel gör att man e ute istället för att såsa på rummet. Enkelt.
Bäst av allt! Eftersom jag är en så spontan och härlig människa (fuck jante) så började jag prata med tre sköna snubbar som reser jorden runt för tillfället, och gissa var de bor egentligen! En timme utanför new york! Så jag lovade att visa dem alla stockholms godbitar om de ger tillbaka när jag kommer dit i början av juni! Ni vet... Efter att vi varit på spy bar och allt det där som turister är ute efter (stans bästa klubbar) och softat så berättade en av de att han flyttar till typ 37e gatan på manhattan om en månad! Och han tyckte jag var så ball att han på fullaste allvar sa att jag kunde bo hos honom under min vistelse! Imorgon ska jag visa mer soft för dem under dagtid och på fredag ska jag ta ut dem till några softa krogar och klubbar! Det här blir fett! Älskar er såklart den här tiden på dgnet i detta sinnestillstånd! Hihitihihi
Spanisj Harlem är chill att bo i, om jag minns rätt så kostade vandrarhemmet typ 160kr/natten, var de enda som bodde på hela våningen, vilket vaaar helt okej (det kom väl lite folk på helgen), continental frukost ingick till och med =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag bodde rätt billigt på 125th (Harlem). Hostellet hette 5th ave spot tror jag och var jävligt risigt. Som vit är kan harlem vara rätt så obehagligt nattetid men på dagarna är det hur lugnt som helst. Rekommenderar att du kollar in hotwire.com och letar efter billigt hotell där, dock får du aldrig veta exakt var du ska bo innan du betalar, (nackdelen)
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.