I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gå ner i vikt ?

Övrigt - Blandat

2009-03-16 19:09

Gå ner i vikt ?

Vet att det skapas många liknande trådar, men................

Jag undrar hur jag skulle kunna gå ner i vikt, inte i muskler utan fett!
Jag är absolut inte överviktig på något sätt, är 183 och väger ca 81 kg!
Men jag vill få bort min mage!

Jag läste på aftonbladet om en Jucie-diet, någon som vet mer om den?
Man skulle väl bara dricka juice istället för att äta, och tydligen
så går man ner i vikt rätt fort, man får bättre hy och man blir
mer pigg osv.. Någon som provat den? Och är den en speciell Juice dom
pratade om ? Eller kan ja plocka random juice?

Om inte det funkar så tänkte jag pröva att bara äta havrefras med mjölk!
Det borde väl funka?

Highfive anyone, anyone?

2009-03-16 19:13
Onödigt att gå på nån dagens-diet-tjaffs, ät mindre onyttigt, träna mer.
Ät mer gröt! ;)
 DIF!

2009-03-16 19:15
Lita på Aftonbladet-dieter så blir det nog bra.
One chapter a day

2009-03-16 19:16
Zoned:

Ironin i det inlägget var rätt så svår att se faktiskt...

Niito:

Jogga och ät mindre kakor.

Blunted in stockholm

2009-03-16 19:16
Jag förstår inte vad det är för fel på Sverige... eller ja, inte bara Sverige, utan hela jävla världen, alla ska banta hela tiden, trots att de inte ens är överviktiga, finns inget jag stör mig så mycket på som det. Du är 183, väger 81 kg, det låter absolut inte för mycket, snarare hälsosamt och bra. Ät vad fan du vill, sen kan du ju alltid träna lite om du känner för det, men att banta, varför?

2009-03-16 19:17
Han har väl en ölmage han vill bli av med till beach 09, det är väl inte så konstigt eller?
Blunted in stockholm

2009-03-16 19:18
skillz vad vet du om hur han ser ut? kanske han är skuggan av ett skelett fast med ölmage?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-16 19:18
Gussti

Jag tränar rätt mycke! Sen kanske jag inte äter så bra..!
Men jag vill ner snabbt, sen så tänkte jag börja tänka på vad jag äter =)

Skillz

För att jag spelar fotboll och hade behövt bli av med några kg för att
få ut lite mer av mig själv!
Highfive anyone, anyone?

2009-03-16 19:19
beach 09 lockar med =)
Highfive anyone, anyone?

2009-03-16 19:22
Niito att gå ner snabbt innebär att göra av sig med vatten snabbt, se till att inte torka ut dig bara, när kroppen har lite "vatten" så börjar den bränna fett mer.

Annars snabbaste sättet och fixa bilringarna, fettsugning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-16 19:24
dra ner på snabba kolhydrater. dvs bröd, potatis, pasta osv och ersätt med grönsaker, bönor och andra alternativ och börja träna.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2009-03-16 19:24
two face

Har funderat på att basta med mycket kläder!
Fast mina kompisar säger att du bara blir av med vatten
och inget fett?

Fettsugning är inte min grej =)
Highfive anyone, anyone?

2009-03-16 19:26
Lia

Jo men jag bor hemma med mamma, pappa o 2 syskon!
Morsan står oftast för maten och det känns som inte jag kan
påverka henne i matlagningen så mycke asså!
Göra mat själv finns inte =)

Tränar göör jag redan!
Highfive anyone, anyone?

2009-03-16 19:26
Niito: Börja träna på gym och gå någon timmes promenad per dag i rask takt så kommer du inte behöva äta annorlunda.

lia: Ja, för atkins är ju skitbra, verkligen...

2009-03-16 19:28
skillz

Ah det vore ju bäst!
Men eftersom jag pluggar o tränar o pendlar så blir
det lite tid över tyvärr! gym vore grymt bra annars!
Highfive anyone, anyone?

2009-03-16 19:30
skillz, var i det jag skrev tolkar du in atkins?

Niito, fast det är rätt lätt att käka mindre kolhydrater, det är bara att slänga ihop nån bönröra eller nåt om dom äter potatis och ta samma protein som dom andra till.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2009-03-16 19:39
lia: Delvis, ja... Att skippa kolhydraterna är ju hur som helst inte hälsosamt, varken för dig eller din omgivning!
Manager

2009-03-16 19:41
Länk till http://forum.body.se/showthread.php?t=22347

allt du behöver veta om deffning.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-03-16 19:45
skillz, jag skrev skippa SNABBA kolhydrater =)

2009-03-16 19:46
Okej, jag vet inte skillnaden. Är inte så insatt, haha. Vet bara att det är väldigt dåligt att skippa kolhydrater.

2009-03-16 20:07
skillz, ja absolut, framförallt om man tränar. men att välja bönor och råris istället för snabbmakaroner är inte dåligt =)

2009-03-16 20:13
Jo, det är väl sant.

2009-03-16 20:27
ja har gått ner från 97 till 81 på ett år nu, käka mindre o bättre o rör på dig.. ja joggar 3 dar i veckan o köra armhävningar o situps varje dag, om ja inte e bakis that is! o sen brak a la lumpen (brak = buk, rygg, armar, knän om ja inte minns fel, alltså: sit-ups - rygglyft - armhävningar - valfri benövning(jägarvila - utfall - benböj)) de dar ja inte joggar.. sen skiter d sig med öl i helgen, men då kan man iaf dricka med lite bättre samvete. sen e väl ett jobb där man rör på sig endel en fördel kan ja tänka mig, skillnad på data o spade!
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2009-03-16 20:48
Niito P19
"Jag undrar hur jag skulle kunna gå ner i vikt, inte i muskler utan fett!"
Det kan du inte, går du ner i fett så går du också ner i muskler. Det får du räkna med. Det du får försöka göra är att försöka att begränsa hur mycket muskler du tappar när du allmänt går ner i vikt..

Finns inga mirakelkurer eller nått sånt skit. Ät mindre energi än du gör av med så går du ner i vikt helt enkelt...

Allt atkins o GI ätande o skära ner på kolhydrater är skitsnack som inte funkar.

"Jag läste på aftonbladet om en Jucie-diet, någon som vet mer om den?
Man skulle väl bara dricka juice istället för att äta, och tydligen
så går man ner i vikt rätt fort, man får bättre hy och man blir
mer pigg osv.. Någon som provat den? Och är den en speciell Juice dom
pratade om ? Eller kan ja plocka random juice?

Om inte det funkar så tänkte jag pröva att bara äta havrefras med mjölk!
Det borde väl funka?
"

Allt detta är skitsnack som inte funkar.. ÄTER du MINDRE energi än du gör av med så går du ner i vikt. Detta kan bestå av en hamburgare på mcdonalds, eller äta sallad. Spelar mindre roll.

2009-03-16 21:30
Spex du vet att det inte är särskilt bra att träna samma muskelgrupp varje dag va?
 DIF!

2009-03-16 21:47
det enda som verkligen funkar och som faktiskt är rätt logiskt (men även bevisat) är låg kolhydratkost. Jag kör den dieten själv och det funkar jätte bra i samband med träning.

Jag väger i dagsläget 58 kg och är 188 cm lång och mitt mål är att väga runt 52 kg. Och det går pretty fort såhär
Music is my boyfriend!

2009-03-16 21:47
bob beror väl ändå på hur intensivt ja tränar? skillnad på att pumpa biceps koncentrerat 30 min om dan och att göra 50sumth armhävningar? vill tro att armhävningar får med fler muskelgrupper än hantlar, men ja kanske har helt fel
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2009-03-16 21:48
orgasm 188 på 52kg?
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2009-03-16 21:49
oj jävlar nu blev det väldigt fel. 166 cm ska det vara
Music is my boyfriend!

2009-03-16 21:53
Jag gick ner 15 kg under mitt sommarlov, var väldigt lätt..
jag vägde typ 85 kg, så nu väger jag 70 kg

iallafall så gjorde jag morgon och kvälls träning med typ 50 sit ups, 50 rygglyft och 25 armhävningar, sen på dagarna gick jag långa promenader och lyssnade på min mp3 :)
Jag tyckte inte alls att det var särskilt jobbigt, mer kul och skönt att få vara ute och gå..

Du kommer gå ner i vikt om du verkligen bestämmer dig för det. :)

2009-03-16 22:03
Går du på nån juice-diet så förlorar du vätska och, just det, muskler. Efteråt går du upp igen. Ät istället lite mindre portioner, ha halva tallriken full med grönsaker, skär ner på pastan. Är helt sjukt mycket kalorier i det. Vad tränar du för något?
"..No more speed I'm almost there! "<br>

2009-03-16 22:42
Orgasm F21
På vilket sätt är det bevisat att låg kolhydrat kost funkar ? Och vad menas med funkar?
Så vitt jag vet så är det inte alls bevisat.

2009-03-16 22:46
kostlära är mindre strukturerat än astrologi och ungefär lika pålitligt och nödvändigt.

2009-03-16 23:12
det som funkar är att göra av med mer energi än man får i sig. period. däremot tycker JAG att lågkolhydratdieter har fungerat (för MIG) bättre än andra dieter, t.ex. bara att begränsa kaloriintag, då jag hållit mig mätt längre på långsiktiga kolhydrater och proteinrik kost..

2009-03-16 23:28
Gå ner i vikt ?

Med reservation att jag upprepar det andra redan skrivit ( har inte orkat läsa igenom den)

Hur mycket vill du gå ner? Hur snabbt?
Ta reda på ditt energibehov, börja räkna kalorier, ligg på ett kaloriunderskott, fortsätt träna såväl styrka som kondtion, ät regelbundet, är varierat mellan olika näringsämnen ( dvs kolhydrater, fett, protein).

Med ett underskott på 500 kcal om dagen går du ner ungefär 2 kilo i månaden. Du kan givetvis pröva ha ett större underskott men det är inte att rekomendera då du kanske förlorar muskler på köpet.

Så länge du har ett underskott kan du äta i stort sett vad du vill och fortfarande gå ner i vikt, men äter du havrefras med mjölk istället för gröt, får du inte äta fullt lika mycket.

2009-03-17 00:12
Tack för alla tips! =)

Jag skulle vilja gå ner tyå 3-4 kg på 2-4 veckor !
1 kg i veckan är väl inte omöjligt?
Meningen är att gå ner snabbt, o sen ändra mina matvanor!
Jag vill ha resultat snabbt, orkar inte bli av med 1 kg i månaden typ..
Highfive anyone, anyone?

2009-03-17 00:21
Niito P19

ett kilo i veckan är inte omöjligt, men du skrev i början att du inte ville tappa så mycket muskelmassa. då är det en långsam viktminskning som gäller. om jag vore du skulle jag satsa på ett halvt kilo i veckan.
man går inte ner snabbt och ändrar sina matvanor. det funkar tyvärr inte så. då skulle inte världen vara full av lönnfeta nutrilett-kärringar.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2009-03-17 02:10
med trimgel går du ner 5 kg i vekkan! ! !
((MAAD))

2009-03-17 02:15
One chapter a day

2009-03-17 08:01
räcker med att ändra dina matvanor så gåru ner i vikt.

2009-03-17 10:13

Meningen är att gå ner snabbt, o sen ändra mina matvanor!

Är det inte enklare att du ändrar dina matvanor nu och går ner i den processen?

Som någon sa, du kan gå ner ett kilo i veckan men sannolikheten att du då bränner muskler är överhängande. Men om du tycker det är värt det, och bara vill se en annan siffra på vågen, go ahead.

Vill du ändå ligga på ett stort kaloriunderskott så träna hellre mer än ät mindre. Bara ett tips.

Du vill att det ska gå fort, men om det är något som kräver tålamod är det viktminskning. Jag förstår att du vill gå ner, men du vill väl helst lyckas hålla vikten också? Med varje kilo du går ner handlar det lika mycket om att inte gå upp det igen, som att faktiskt fokusera på att gå ner ytterligare ett. Tog mig två år att gå ner 20 kilo men jag har lyckats hålla vikten också, just för att jag inte haft för bråttom.

2009-03-17 14:23
hmm jag är oxå 183 men 10 kilo tyngre och tyvärr taskigt fördelat muskler/fett, o redan när jag låg på skapliga 85 kilo ville jag få bort fettet på nåt sätt, eller behålla vikten men att fettet var utbytt till muskler ist ;)

jag borde ha motivationen inför sommarn oså, men likförbannat gör jag inget åt det...kanske för att det är så tråkigt att träna o äta rätt...men det är enda vägen tyvärr :/

2009-03-17 14:39
slug: hemligheten är att hitta något som är så kul att träna att man inte tänker på att det är jobbigt.
Admin

2009-03-17 15:01
Finns bara ett sätt: gör av med mer energi än du stoppar i dig.

Hur du sen går tillväga är upp till dig. Förmodligen finns det en mängd saker du kan göra utan större ansträngning. Typ sluta dricka cola. Och sen ha tålamod. Det går inte på en vecka, utan tar sina månader. Och kanske viktigast av allt är att du inte ska falla tillbaka i gamla ovanor. Då kommer magen tillbaka.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-03-17 15:13
Ut och spring och ät lite mer nyttigt, då kommer kilona ramla av

2009-03-17 15:15
På vilket sätt är det bevisat att låg kolhydrat kost funkar ? Och vad menas med funkar?
Så vitt jag vet så är det inte alls bevisat.

Kolla på folk inom kampsportsvärlden som cuttar vikt innan matcher. De jag vet om brukar skippa kolhydraterna innan match när de ska deffa, och det funkar ju.

Sen är jag ingen expert inom kostlära så jag kan inte lägga fram några vetenskapliga bevis... Och jag hinner inte googla..

2009-03-17 19:07
Börja spring minst ett par gånger i veckan!

2009-03-18 09:25
ingen diet fungerar i längden för du kommer såsmåningom tröttna på den och börja äta mer normalt igen och få tillbaka extra kilona. Ät mindra portioner ofta och regelbundet så förbränningen blir bättre. Ät allt men med måtta, räkna kalorier och träna.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2009-03-18 23:40
Mina tips, något okonventionella men beprövade (ofrivilligt). Du får helt enkelt sluta äta, ta ett ett mindre mål om dan och se till att hålla dig sysselsatt, alt. sov bort dagarna. Det funkar

2009-03-19 07:13
asså shiit, va e dehär? Skippa mat och skit, skippa aldrig mat mannen, de du behöver göra är att minska maten, d.v.s att du äter så som du gör fast att du äter mindre men fler ggr om dagen, för att det som magen inte förbränner omvandlas sjklart till fett, så om du tar mindre portioner så hinner det förbrännas och voila, du får kroppen du vill ha.. De sämsta man kan göra är att svälta sig sj, du kmr må sämre och se ut sämre..

Btw, om ngn skrivit detta så ber jag om ursäkt, kom precis hem från jobbet och orkade inte läsa igenom allas inlägg..

Lycka till nu och om du väljer att inte ta mitt råd så hoppas jag du inte svälter =)

2009-03-19 07:20
efedrin funkar men jag tror att det numera är olagligt
http://www.aktivdemokrati.se/