I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Konstiga saker ni hör eller ser era grannar göra.

Övrigt - Blandat

2010-03-01 07:29
jag tror att mina grannar gömmer sig för mig, ser dem aldrig! kan höra hur dom låter lite ibland dock.. tror att dem ligger och spejar på mig samt skriver i denna tråd! hmmmmmmmmmmmmm
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2010-03-01 12:52
hahahhaaa fan vilken kul tråd xD

när jag bodde in en STOR lägenhet med min bror och hans tjej så hände det mycket kul. Man kan ju tycka att där borde folk vara sofistikerade då de var rena lyxhuset i stockholms innerstad. men inte då. det bodde ett par över som var runt 30 kanske, som möblerade om HELA nätterna. säkert 4 gånger i veckan. haha!

sen har vi grannen mitt emot, man såg in i vissa delar av en lägenhet men det var inte världens insyn, ändå, så fort brorsans tjej satte sig vid skrivbordet som stod vi fönstret och pluggade så började grannen (kille, runt 25) mitt emot att klä av sig och strippa. VARJE gång, helt medvetet. så där sprang han runt naken när hon försökte plugga. hon tyckte att det var rätt roligt första gångerna men blev något irriterad sen.

sen är det väl det vanliga, borra på nätterna, hundar som springer fram och tillbaka över golvet ovanför osv.
när hundarna fick frispel brukade jag dunka i taket för då blev de tysta i några sekunder, sen satte igång att skälla. det gjorde alltid att ägarna blev så trötta på dom att de gick ut och gick

Graffare

2010-03-01 12:55
Jag bor i ett snobbigt kvarter så där är alla fina i kanten och gör inte så mycket väsen av sig.

Vi har en granne (45 år) som ibland har fester med folk som är lite yngre än honom. Han verkar dock väldigt städad, misstänker att han kanske är lärare på någon folkhögskola. Ovanför oss så bor det ett barnlöst par (35-40 år) som alltid är rätt sura i trappen och gör absolut inget väsen av sig. Förutom när vi röker på balkongerna på sommaren. Då brukare de demostrativt smälla ingen fönstren. Under oss har vi en jättesnäll kvinna närmare 50 som har tre söner 18-23 som brukar bråka med varandra hela tiden. De uppför sig som skitungar med tanke på deras ålder. Sitter man på dass så hör man kommentarer en "Såug du, han sloug maj. - Helt sjuk i huve" genom ventilationsgångarna.
Jag tycker synd om henne för hon verkar så rar.

Sedan har vi en tant, även hon närmare 50 som hela tiden ska berätta att henne f.d. man är läkare. Uppenbarligen jobbar hon inom vården eller något. Jag har snackat med henne 5-6 gånger och varje gång blir jag upplyst om hennes exmans jobb.

Högst upp bor en riktig surkärring som passar sin dotters golden retriver, fast det verkar som om hon har den på heltid. Varje gång jag går ut så står hennes hund och skäller i vid dörren.

Annars bor det ett hippt par med en dotter och hund under oss. Tror att mannen är webdesigner och kvinnan konstnär och bildlärare. Ett par i trettioårsåldern som man aldrig ser. En singelkille på första våningen som fick sig ett rejält knull ljudmässigt i somras. En tjock tysk och en adoptivindier som verkar hårt curlad av sina föräldrar.

Det var min trapp :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2010-03-10 20:31
En av tjejerna som bor i huset mitt emot är inte svår på att gå runt naken/lättklädd i sitt rum.
Hon fegar inte heller att byta om mitt i fönstret och gärna böja sig lite snyggt i ett par minitrosor.
K.I.S
Killaz In Suits

2010-03-11 09:19
Var och stod och tod en cigge hos min snubbes mormor..på andra sidan var den en gubbe på kanske 55 år som jobbade med fönstret..vi skrek några trevliga ord om vädret till varandra och jag sa att jag hade 2 paar byxor på mig ..då sa han att han inte hade det men att han hade något mycket bättre...så gubben drog ner byxorna enda till knärna och visade dig mig sina "vinter kallingar"...hehe . Rolig granne.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-11 09:24
Hade en granne nångång som inte alls gillade mig (han bodde i grannhuset) han skickade securitas på mig pga oväsen men det enda som var problemet var att JAG INTE VAR HEMMA! ...stupid!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-11 09:54
Min schitzofrena tant till granne börjar skrika klockan ett varje natt och verkar tycka allt är åt helvete, kommunen, lagarna, livet och allt som hör till. VARJE NATT! Hon har även en gäll, genom trängande och otroligt gnällig röst. Sen att hon är typ 1,50 lång och sen ut som en mycket trött bulldogg gör inte saken bättre.