I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Arbeta hemfrån och tjäna 10 000-30000 kr i månaden"

Övrigt - Blandat

2009-03-05 12:57

"Arbeta hemfrån och tjäna 10 000-30000 kr i månaden"

Hej på er. Under den senaste tiden har jag på diverse annonssidor stött på denna typen av reklam. Jag har ett välbetalt jobb som jag trivs med så jag är inte intresserad av att tjäna pengar men jag är extremt nyfiken på vad detta rör sig om. Någon som har kunskap och erfarenhet? Rent spontant känns det som blufferi, särskilt när man hänvisas till websidor som Länk till http://www.arbetahemma.nu/ .

Jag hade gärna undersökt detta närmare själv men kommer inte förbi förstasidan här på jobbdatorn.

It´s all about Don W Miami!

2009-03-05 13:04
De har ett koncept som de skickar dig om du fyller i ett formulär. Det innebär i praktiken att vara egen företagare, dvs mycket slit och mycket arbete.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2009-03-05 13:08
Detta står på nästa sida:

Vi erbjuder

Gratis websida som den du nu är inne på
Utbildning via nationellt och internationellt Telefon-, Internet- och TV-system
Ledarutbildning som ger dig personlig utveckling
Möjlighet att delta på seminarer i Sverige och i andra länder
En säker internationell marknadsplan
Ett omfattande tränings och uppföljningsprogram
Ett världsomspännande nätverk av människor för att stötta och hjälpa dig med din verksamhet
Ett stabilt företag som omsätter för över 15 miljarder SEK per år

För att få vårt GRATIS Online Informationspaket,
gå till nästa sida och fyll i formuläret. Du kommer då att få presenterat allt du behöver veta om vår verksamhet och vårt företag.

Nästa sida finns ett formulär och massa bilder på personer som använt sig av detta och hela deras historia...
verkar va bullshit om du frågar mig
http://teachmesoul.blogspot.com

2009-03-05 13:13
Ett stabilt företag som omsätter för över 15 miljarder SEK per år

Låter väldigt bra för ett företag som marknadsför sig via en sk "dogpage", haha. Vad är det för varor/tjänster företagarna förmedlar?
It´s all about Don W Miami!
Admin

2009-03-05 13:36
Låter mest som en sida som samlar register över folk, bl a när de är hemma eller inte. Ypperligt om man vill göra inbrott hos någon.

Annars låter det ju bara konstigt att de behöver otroligt detaljerade uppgifter från dig för att skicka dig ett mail.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-03-05 13:39
Evolution, bra där. Tänkte jag faktiskt inte på.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
Producent

2009-03-05 14:46
Länk till http://web.comhem.se/no_fear/ny_sida_2.htm

står ju inte ens vad det är för företag så gissar på att det är detta... :I
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2009-03-05 14:55
såg sånna annonser i Söder om Söder, tror dom hette herbal life elr nått sånt skit. bad o få mer info skickat till min mail, då ringde nån kärring upp mig på mobilen o sa att hon sett att ja var intresserad av skiten.

kort & gott så handlade just det om att ja skulle investera ca 1200:- av mina cash o köpa nån form av bantningsprodukter elr kosttillskott elr dylikt, för att sen själv sälja vidare o tjäna pengar.

bullshit..

2009-03-05 15:27
Mookie P21
Herba Life är skitstora, är mer eller mindre en sekt. Sån där så kallad pyramidverksamhet (kallas det va?). Minns en gång när jag var liten i italien och vi gick och hälsade på en gammal kompis till pappa. Det enda snubben snackade om va produkterna o försökte sälja dom, helt hjärntvättad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-05 16:34
Jag vet folk som har tjänat mad cash på herba life, men de har varit ett jävla slit plus att dom va med när tåget gick.
Jag skulle tippa på att det är samma med all sån här skit, att vara långt upp i ledet asså.
 ----------------------------------------------------------------------------

2009-03-05 16:38
Funkenteller P24 jodår, det vet jag. Det jag försökte komma till var att det inte var så enkelt att bli "rik" som dom fick det att låta.

Sen att man ska investera egna cash också är ju alltid en risk.

Graffare

2009-03-05 18:46
Som jag alltid har sagt, vill du bli rik på MLM, starta ett själv.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2009-03-05 23:33
Tyvärr bygger dessa möjligheter på pyramidliknande företagsstrukturer och tyvärr är dessa här möjligheter gratis. Enda som kan tjäna mycket pengar på sådant här är personer som kommer in i pyramidspelet/pyramidverksamheten i tidigt skede.

Visst känner man de som kunnat livnära sig på det ett tag i livet, men återigen, först in som gäller. Dessutom kan man inte förlita sig på det här så värst länge heller.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-06 15:42
sälj coca cola så kan du dra in ännu mera cash hemmifrån xD