Kurder + gladpack + fjärrkontroll = sant?
Jag vill minnas det som så att i varje hem jag varit där ägaren varit kurd så har varenda en av dem haft sin fjärrkontroll inlindad ett varv i gladpack. Praktiskt måhända eftersom man inte flottar ner fjärren när man blippar mitt i en chips-session men jag har aldrig sett det i ett enda svenskt hem, alls? Och vad jag erfarat så är deras fjärrkontroller helt flottbefriade ändå, trots gladpack-frånvaron. Jag har funderat på om jag verkligen kan utgå från dessa personer och bara anta att det är såhär det fungerar i ett kurdiskt hem, jag kom fram till att "ja, det kan jag". Men bara för säkerhets skull så vill jag fråga er andra, kurd/svensk/arab/smurf, om detta är vanligt? Kan ju bredda det hela till mellanöstern bara för att få ett större underlag.
Intressepenisen hårdnar!
fjärrkontrollen. the pride of the kurdish family
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kan ju bara säga att i smurffamiljer så är det väldigt vanligt att vi lindar in fjärrkontrollen i bark eller mossa. Förövrigt har jag aldrig sett någon linda in fjärren i gladpack.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
jag har sett det hos chilenare också. även svenskar. jävligt smart egerntlgien, för fjärrkontrollen blir jävligt äcklig efter alla flottiga fingrar
praktiskt kanske, estetiskt tilltalande? nej ungefär som folk som plastar in sina soffor jag röstar nej
Mabuhay!
man gör alltså kontrollen jätteful så att den inte ska vara ful och flottig senare?
PAO!
Fan kanske man borde plasta in tangentbordet. Jag använder det oftare och käkar betydligt mer framför datorn än tvn !
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Jag drar på mig en sopsäck, sen mina käder sen en sopsäck över det, på detta smarta sätt slipper jag tvätta :)
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Jag drar på mig en sopsäck, sen mina käder sen en sopsäck över det, på detta smarta sätt slipper jag tvätta :) Den var smart!
Själv målar jag huset, sen spikar jag soppåsar över alla väggar så färgen slipper slitas och jag då måste måla om!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Själv bär jag plasthandskar när jag äter chips. Som jag naturligtvis tar av när jag ska byta kanal.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Jag har plasten kvar på soffan, precis som i gamla tvserier. Man glider av ibland, men det gör inget. Jag slipper ju fläckar på soffan!
My heart lives in my vagina.
Kurder + gladpack + fjärrkontroll = sant? Som kurd sjalv, sa kan jag bekrafta att typ 1/3 av alla kurdhem jag varit i, sa har de plastfolie runt sin kontroll, yes. My explanation is greasy fingers and kids that might spill shit on the remote :)
At the gates of Eternity...
jag går och tvättar händerna efter varje chips jag tar i.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
det gäller väl inte bara i kurdiska hem. har sett det lite överallt faktiskt vi hade så tills mina småsyskon växte upp och slutade doppa fjärrkontrollen i akvariet och oboyglaset
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign
ska lätt plasta in min nästa tvdosa, och me skyddsplast så kanske dom håller en lite längre tid.
men man äter ju chips med en hand och zappar med den andra handen.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Helt mind blowing, har aldrig hört om detta fenomen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men man äter ju chips med en hand och zappar med den andra handen. Vadå? Du fyller inte båda dina nävar med chips för att sedan trycka in så mycket du kan i munnen? Hur fan äter du chips?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
aldrig hört talas om.. kollade min fjärrkontroll nu den är flottfri
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Baboso med en hand så jag kan zappa utan att grisa ner. du är tydligen inte bekant med "multi tasking" .
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
haha fan vad ball aldrig hört om någon som gör detta ens
kan ni inte använda två händer till olika saker?
man kanske borde fråga gumman på ica om hon kan vacuumpacka alla ens elektroniska gadgets så dom inte blir flottiga.. fjärren, mobilen, ipod'en, lap'en, kameran, våffeljärnet,
Tu m'emmerdes!
men varför lixom? varför gladpacka en fjärrkontroll? vad är det som gör den bättre då? glider den mindre i handen när den inte är flottig... jag vill ha svar!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Bakelse1 : De vill att den inte ska ga sonder lika snabbt, gar den sonder maste de skaffa en universal remote.... eller en helt ny TV :P
Vadå? Du fyller inte båda dina nävar med chips för att sedan trycka in så mycket du kan i munnen? Hur fan äter du chips? Hahahaha gjorde min dag :D
Mkt porrfilm på nätterna, enklare o byta gladpack än o tvätta kontrollen. Ja jag talar av egen erfarenhet
Enola Say what? Jag har inte ens skrivit i den här tråden! You got a crush on me! LoL!
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
verkar ju jobbigt o behöva byta ut gladpack när det har blivet för flottigt hela tiden
sorry skrev fel, så går det när man läser 2 trådar samtidigt. jag ber så fruktansvärt mycket om ursäkt.
tror knappast det är en kurd-grej...under en väldigt lång period hade mina föräldrar (juggar) kvar plasten som fjärrkontrollen är i när man köper den. "den blir flottig och siffrorna suddas ut" var ursäkten. givetvis påpekade jag att det är sjukt "ghetto" att ha det så.
We call them winerbrods.
Chips är så jävla äckligt. transfett, flottigt blä. Jag vet att det är smakar gott men tygla er. Hatar när folk tar med sig chips hem till en och så går dom och tar i saker sen.. SKANDAL!
hm...låter ju inte så dumt egentligen. fjärrkontrollen hos mina föräldrar är så sliten att man inte kan se vad som står på knapparna. var ett sant nöje att göra kanalsökning och justera bilden med den!
skunkafied F27 fattade dom va du snackade om?
Parongpung : Det finns mer an sett att beskriva ghetto pa hehe :)
spy_vs_spy P27, wuut, kan man vara mer pedant? folk med erotik kanal har ju en anledning till att gladpacka sin kontroll om och om igen...
päronpung - ja, efter att jag tagit upp "sit yo' ass on the plastic!" exemplet...
We call them winerbrods.
Vadå? Du fyller inte båda dina nävar med chips för att sedan trycka in så mycket du kan i munnen? Hur fan äter du chips? hahaha :D
f ö har jag aldrig sett en gladpackad kontroll, men det låter väl inte helt tokigt. främst eftersom siffrorna och allt annat på kontrollen har en förmåga att suddas ut.. men, man måste ju se att den är troget använd och inkörd.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Helt underbart ju haha Gjorde lite research.. min iranieroomies farsa brukade gladpacka deras fjärrkontroll med. Men har slutat med nu.....
The sky always had little fluffy clouds..
HAHAHA, min mamma gjorde det med fjärrkontrollen till köks-tv'n för att kunna zappa även när hon lagar mat & är kladdig om händerna etc. Fast hon är inte kurd, bara smart. & det vart nog en fryspåse & inte gladpack om jag minns rätt.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
En annan grej, varför heter det gladpack? För det är väll plastfolie ni snackar om?
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
Haha, detta var bra roligt. Har aldrig upplevt detta fenomen någonsin.
jagvillocksåhaenblog.com
Det här är väl lite som att lämna kvar skyddsfilmen som täcker skärmar på mobiltelefon, mp3 spelar mm, så ruskigt fult och speciellt när det börjar komma in skit under plasten.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
jag var hemma på förfest hos "neger-brian" en gång. han hade plastat in det mesta. när vi frågade varför han plastat in fjärken var den enkla förklaringen "du vet, det är skiiiiit bra när jag käkar ris med händerna, jag käkar alltid ris med händerna.." och sen var det inte mer med det. han hade det helt enkelt för att han var totalt nergrisad och zappade sönder tvn.
Jag vill bara sova... o spela fotboll,
Fattar inte människor som sättet sig vid TV:n utan att ha bestämt vad de ska titta på innan. Hatar att sitta och blippa mitt i maten, man vill ju ta ne lugnt.
Intressepenisen hårdnar!
Ärlig talat: Hur fattig kan man bli? En remote kostar 100 ynka spänn. Det här är det bästa exemplet på varför vi från mellanöstern har stora problem med hjärtat senare i livet. Vi kinkar upp oss över totalt onödiga saker som en jävla f*cking fjärrkontroll, som om världen skulle gå under för att man sätter sina chips+dipp+bajs+spermie-rester+flickvännens-mus-f*cking-safter på en sketen sony remote modell general-type-you-can-buy-for-cheap-ass-dough-in-every-damn-supermarket. Ledsen att jag brusar upp mig, men min farsa typ lindade in allt elektroniskt i gladpack plast när jag var liten.. Självklart har det satt sina mentala spår och ärrvävnad i min personlighet.
Amor Vincit Omnia
Haha det handlar om att ens hard working dad vill komma hem fran en jobbig arbetsdag och glo pa nagon random arabkanal med sina eviga debatt program utan att kontrollen gatt sonder. Respektive hard working mom som vill glo pa sina arabiska sapoperor. For ar kontrollen sonder, sa maste de kopa en ny. Och de maste programera in alla kanaler pa nytt igen :P Det handlar om den jobbiga biten och inte 100 spann de maste slosa haha
en polare hade sin fjärrkontroll inplastad nått år, mest för att en annan god vän gnidit sin pung mot den. folk i förorten kanske bara är vana vid den sortens påhopp och är väl förberädda, props till framförsikt!
Offtopic ... är det ingen här som har en chips-handduk?
men hur jävla mycket zappar man om man är rädd att slita ut tryckaren? jag har en tv som säkert är en 8-10 år gammal, med orginaltryckaren till, siffrorna syns och den är fullt tryckbar fortfarande. i köket är dock smart! samma som plastfolie över kokbokens öppna blad när man bakar. borde fan sätta det på kylskåpshandtagen också.
Fried little fishies