Ingredienser man alltid bör har hemma
Nämn ingredienser man alltid måste ha hemma, vad man har dem till och varför. Balsamvinäger - till alla grytor och köttfärs och sallad Kokosnötsmjölk - till pannkakor, pajer och grytor
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vanlig mjölk - till pannkakor, gröt och diverse annat
BANG!
aromat - till allt oboy - gott att dricka till allt smör - för att få den perfekta glansen i håret tjej - bra till att laga mat o städa:D
BIT POP is taking over klockan 8
Saker jag alltid har hemma är: Olivolja - Att steka i, hälla på sallad och blanda i allt annat. Mjölk - Till lite vadsom Smör - Paj Ägg - Paj, Omelett Zucchini, tomat, morot, potatis, kikärtor, kidneybönor och linser - Är mest det jag äter. Gorgonzola - Till ostsås Fylld pasta och spagetti - Behövs förklaring? Mjöl - Paj Ja, listan kan ju fortsätta ett bra tag. Har oftast det mesta jag kan tänkas behöva hemma.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
saft, är nog det enda jag köper så fort det är slut. mitt kök skulle få mamma att gråta.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Vaniljsocker och bakpulver - för att bygga på ringen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Detta finns alltid i köket oavsett: Avacodo - kan ätas till allt i princip Salt, peppar, starka kryddor - för att spica upp maten vitlök och röd lök - också nästan ett måste för de flesta maträtterna och sallader.
rom, för det är alltid gott champange, man vet aldrig när man får besök färsk basilika, gott till pasta risvinäger, man vet aldrig när man ska göra sushi papaya, gott honungspäron, också gott anka, gott till champangen kanin, gott till ankan hummer, gott till papayanSpoiler Taste the irony
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
Det här har jag alltid: Mjölk: Dricks mest som den är, annars i grytor, i kaffe eller i smetar Ägg: Kokt, stekt, degar, pannkakor Vetemjöl och grahamsmjöl: Degar(bröd, bullar, kakor), paj, pannkakor Salt: All mat Krossade tomater: Grunden till dem flesta grytor och sörjor jag lagar Olivolja: Till pajdeg och matlagning Vegatbliskt smör: Perfekt till bakning, matlagning samt mackor
Delam tange barat
Allmänna basvaror som ris, pasta, couscous, mjöl, socker, salt, peppar och sånt.
strypsnara?
Flänsost och konkelbär! KEY INGREDIENTS!
Blunted in stockholm
cola zero - då blir jag glad Nutella - då blir jag mer glad
Nån kanske har sagt det, men havregrym behöver du när ska göra negerbollar
Vi är överallt!
Rom och wirre Dextropur
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Oregano. Ytterst få rätter jag lagar utan mängder av oregano.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Ris och chilli räcker väl.
Jag har ingen personlighet
har jag detta hemma så vet jag att jag alltid kommer klara mig med mat: linser krossade tomater pasta stek/baksmör ägg salt vitlök morötter knäckebröd detta har jag verkligen alltid hemma eftersom jag bakar rätt mycket: mjöl havregryn bakpulver strösocker havremjölk
vitlök krossade tomater pasta ajvar dijonsenap pesto svartpeppar det är nog det viktigaste om som jag alltid har hemma.. säkert glömt nåt. försöker ha färsk basilika hemma så ofta jag kan, men lyckas inte alltid så bra.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
pasta tomatkross ost kan jag leva på länge...
Öl
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
peppis : exakt! en till som insett att pasta och krossade tomater är nummer ett och bör så vara i varje hushåll!
ah fan. basen till min överlevnad som fattig student efter jag mkt snabbt tröttnat på nudlar :-) vid lyx tillsätts som sagt ost, eller färska kryddor, köttfärs,quorn etc. men klarar mig lätt på pasta o krossade tomater.
med rätt kryddning så ska man inte förakta en slät tomatsås till pasta :) och det är där vitlök och färsk basilika kommer in i bilden.
ye...när man har råd hehehe men vad som är fucked är hur dyyyyrt tomatkross blivit. 5 för 10 var proper när jag flyttade hemifrån. fuck that, nu kostar en burk 7 kr i vissa butiker. såg öb hade ngt race me billigt, får återgå till öb krossade tomater igen här snart tror jag. buhu. tomatkross har ju massa andra användbarheter, salsa av alla slag är grymt till de mesta, falukorv höjs ju snabbt med tomatkross, jag tycker om chilifries och sloppy joes vilket krossade tomater är grund till etcetc. bra student mat :-)
5 st för 10 kr.. those were happier days.
Låglaktosmjölk och All-bran.
My heart lives in my vagina.
vitlök morot kikärtor gul lök passerade/krossade tomater basilika man gör billig och soppa på dom tillsammans men man kan ha dom var för sig också i nästan allt annat jag äter så det finns alltid.
Kryddor: Salt, peppar, basilika, timjan Lök Vitlök Ris (förutsatt att man har riskokare) Ägg Mjölk Parmesan Pesto (röd samt grön) Morot Majs Krossade tomater Smör Ost Bröd Skinka Sweet chilisås Balsamvinäger Soju (koreansk alkohol som fan är ett måste) Till det mesta! ^_^ (Inlägget ändrat av PenDragon 2009-03-01 16:31:05)
Look with your own eyes - See with your own mind
Ägg: För att koka, ha i köttbullarna, göra omelett, steka Mjölk: För att ha i köttbullarna, gröten, fiskgratängen Salt: För att ha i gröten, på äggen Havregryn: för att göra grööööööt.
champagne/rödvin brämhults apelsin chili gärna färsk basilika och persilja alla kyddor bulgur olika grönsaker avocado äähh...fan pallar inte räkna upp man har ju en jävla massa grejer i köket!
Okej; nudlar för att det är så bekvämt. sen så random stuff som man kan småäta for the obvious reason
Grillkrydda! går inte att vara utan! (:
Hockey Färjestad <3
Kaffe. Så att man kan blanda det med vatten och leva vidare ännu en dag.
coca cola cigg potatissallad Hennessy choklad lime nudlar och bröd så klart
håller med easykanking för det mesta, men nått viktigt han glömde var en Sweet Chili Sauce ! som man bara måste ha =D
fbg
glömde den, men det är för att frugan står för matlagningen
basvaror som jag alltid försökte ha hemma när jag bodde själv: Ris Pasta Potatis Mjölk Ägg Mjöl Smör Olja Soja Chilisås Krossade Tomater Matlagningsvin Maizena redning Morötter Vitkål Kokosmjölk Limejuice Currypasta Ingefära Vitlök Rödlök ett tjog olika kryddor.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
Haha, kom jusst på att man måste ha ett tiopack billys panpizza i frysen också. Guld.
Ingen har nämnt buljong. Inte undra på att de flesta lagar rätt smaklös mat. Och nej, jag pratar inte om buljong med mononatriumglutamat (E-621).
Redline!
Buljongtärning? Buljong kan man ju göra själv... Man behöver inte ha färdig buljong om man kan använda sig av salt och kryddor och grönsaker... Men jag håller med om att det är smidigt om man t.ex. ska göra en sås eller liknande.
Fazers rågkusar Chilikeso Kalkon Pro viva blåbärsdryck Havre/quinoagryn
http://duckdown82.tumblr.com/
Bulgur är så gott. :) Blanda i lite chili och lök under kok och det går att äta utan tillbehör. :D
Negative: Klart man kan göra en buljong själv men det tar sin lilla tid och kräver som sagt en hel drös ingredienser som kostar. Jag är själv emot att använda halvfabrikat men just buljongtärningen är nog det enda halvfabrikatet jag inte kan vara utan. Och det finns varianter utan en massa skumma tillsatser. Jag har buljong i nästan allt jag lagar.
Redline!
Ni som har olivolja hemma för att steka i. Jag har hört att det bildas en massa transfetter när man hettar upp olivolja. Rapsolja är väl det bästa att steka i?
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
försöker alltid ha gröna jalapenos och kidneybönor hemma
http://www.aktivdemokrati.se/
märia jag föredrar att steka i smör. :) Har olivolja i pastan för att den inte ska klibba. Dr.Octagon Grönsaksbuljong tycker jag är helt ok, är lite mer misstänksam mot köttbuljonger.
fuck buljong fonder är the shit kyckling vilt ox grönsaks lamm osv...
Negative: Eftersom jag är vegetarian kör jag enbart med grönsaksbuljong :) MRsalesman: Jag har inte hittat en fond utan en massa skumma tillsatser vilket gjort att jag undvikit dem.
Redline!