Våldsberoende.
Hej, Jag är beroende av våld, jag har varit ute och slagits i princip varje helg sedan jag fyllde 18. Jag är 21 nu och fyller 22 i Oktober och saken är den att mina händer går sönder rätt mycket till och från och det drabbar mitt jobb. Jag slåss inte för att jag är arg utan för att det är roligt. Hur ska jag göra för att bli av med mitt beroende? Är det någon som har samma problem?
Later som du har mycket skit i dig som far sitt utlopp i att slass. Om du gillar att slass, borja pa en kamsport och ventilera dig dar.
At the gates of Eternity...
Det behöver inte vara ett problem. Boxning är väll en sport? Pá med handskarna vettja!
Pippi for President!!!
går som många andra... börja på mma.
Dom dagarna är förbi...
tycker dom andra du slåss med också att det är roligt? slåss du verkligen eller tränar du på att slåss ( två olika saker) ? pröva boxning eller kampsport.
Vänta bara till anmälningar kommer då är det inte lika kul att slåss längre :(
Som övriga redan sagt, hitta ett positivt sätt att kanalisera din destruktivitet på, random kampsport förslagsvis. Prova dig fram & se vad som passar dig.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
så du vill ha hjälp med ditt problem eftersom det drabbar dig själv nuförtiden och det är skitsamma att du skadar folk i din omgivning? you go girl!
mhm
Hur blir man av med vilket beroende som helst? Man slutar. Simple as that. Fast det låter ju lite smått sjukt att du är "våldsberoende" så om du slutar nu så kanske du en vacker dag om några år går bananas med en k-pist i ett köpcenter.. Så jag säger som många andra i tråden; börja med någon sorts kampsport. Lycka till.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Det där med att kanalisera sin illska är väl bara skitsnack? Jag har för mig att jag läst nånstans att om man ger utlopp för sin illska så tillåter man känslan att existera och då kommer den tillbaka oftare..nåt sånt
saken är den att mina händer går sönder rätt mycket till och från och det drabbar mitt jobb. Stackars!!!
Du känner inget för dom du boxar på då? Om dina händer går sönder vad händer med deras ansikten osv?
Tror det skulle vara rätt enkelt att bli av med ditt beroende om du började tänka på vad du egentligen gör mot folk.
One chapter a day
Zoned: han kanske är med i en firma? Det utgår jag ifrån.. men om han är en sån tönt som går ut på krogen o skapar bråk så ångrar jag lite att jag ens skrev i tråden.
Rapsodisk Vad för slags firma, Fist AB? Han skriver ju att han varit ute och slagits varje helg sen han var 18 så jag gissar på att han är "en sån tönt som går ut på krogen o skapar bråk"..
One chapter a day
Tänkte mer på typ Firman Boys, DFG eller nått liknande. Du vet sånna "fotbollsfans" (oftast) som ringer upp varandra bestämmer tid o plats och sedan bankar skiten ur varandra.
Det där med att kanalisera sin illska är väl bara skitsnack? Jag har för mig att jag läst nånstans att om man ger utlopp för sin illska så tillåter man känslan att existera och då kommer den tillbaka oftare..nåt sånt Haha ja för undertryckta känslor har ju aldrig skapat några problem later on...
Tror du på allvar att du kan förbjuda en känsla att existera & så ba' "POFF! GONE!"?
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
han kanske är med i en firma? Det utgår jag ifrån.. men om han är en sån tönt som går ut på krogen o skapar bråk så ångrar jag lite att jag ens skrev i tråden. Precis... för firmakids är ju inte alls töntiga! :)
I övrigt instämmer jag med det återkommande rådet, börja träna någon slags kampsport. Kanalisera dina känslor till något positivt, har sett sååå många fall där det gjort under för människor.
Look with your own eyes - See with your own mind
"POFF! GONE!"? hahahaha :D
Exe-Poused,
alltså, det du säger stämmer delvis. om du har problem med ilska och/eller aggressioner så är ju inte den smartaste kanalen aktiviteter som göder de problemen.. som att slåss tex haha
så det kan vara lika illa att förtrycka känslor som att ge utlopp för dom, allting hänger egentligen på Hur man hanterar det.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Tycker definitivt att du ska pröva på nån kampsport, anledning till att det, för dig, är så kul att slåss beror förmodligen till stor del på den enorma mängden adrenalin som pumpas runt i kroppen vid sådana tillfällen. Den känslan går att få under kontrollerade former, så slipper nån göra sig illa på riktigt. Men sen är det väl så att dom flesta seriösa klubbar som erbjuder boxning, mma osv. inte uppskattar medlemmar med ett brottsregister. Inte för att jag tror att dom kollar upp varenda en som dyker upp där.
Don't trouble trouble until trouble troubles you Rätta mig om jag har fel.
Gör som Paolo och med tiden kan du kanske erövra titeln Kungen av kungsan ..
Walking the street of dreams
Samt den sämsta kommentatorn av MMA i världshistorien...
Ännu en tråd om bekfräftelse. Så jävla lamt. Säger ju sig självt. Börja på kampsport ditt jävla spån. satan va cool du är 'leifloket'
RATED R!
Människor som tycker det är kul att gå ut och slå andra lyckas tyvärr sällan byta till kampsport. Iallafall inte i någon större utsträckning. Kanske för att dessa människor tycker det är kul att vara i överläge, ett sorts maktbehov. Och när man börjar sparras på en Kampsportsklubb som relativt ny är man nästan alltid i underläge. Eftersom man själv är ny och många andra tränat längre och sådeles är bättre och ger en stryk. Men then again. Bara en logisk gissning. Jag har iallafall sett denna sortens människor komma och gå under många år på de olika kampsportsklubbar jag tränat på. Dem är ofta ganska enkla att känna igen och slutar nästan alltid efter några månaders träning. (det kan ju säkert också bero på att väldigt få kampsportsklubbar låter en börja sparras direkt, man ska ju helst lära sig en del teknik först)
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Samt den sämsta kommentatorn av MMA i världshistorien... Hahahaha!
At the gates of Eternity...
starta fight club
BIT POP is taking over klockan 8
idioti
Vi finns i varje hörn
Om du ger stryk, så får du stryk också. (Utgår från att du med våld menar bråk och inte random misshandel) Gillar du att få stryk? Om inte, så kan du se det från det perspektivet nästa gång du känner för att bråka. Annars, börja med boxning / martial arts.
Would I shit you? You're my favourite turd.
Ingen som tipsat om att gå till en psykolog? Gå och snacka med någon så kanske du kommer på varför du är "våldsberoende".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha ja för undertryckta känslor har ju aldrig skapat några problem later on... Tror du på allvar att du kan förbjuda en känsla att existera & så ba' "POFF! GONE!"? ne jag har faktiskt inte stött på några problem pga av det men det existerar säkert..och nej jag tro r inte det på allvar jag skrev att jag hade läst det
gå med i en huligan firma, då får du utlopp för dina aggressioner kan jag lova, där slåss de flesta också för att det är kul.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Känner en kille som var väldigt duktig på att slåss. En kväll var han ute med sina grabbar och så träffa dom på ett grabb gäng på 3 - 4st och den här killen gick på en av killarna. otur nog så var den där killen han gick på svensk mästare i sin viktklass i boxning. han fick så mycket spö så det slutade med att han fick tillbringa natten på ks :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Människor som tycker det är kul att gå ut och slå andra lyckas tyvärr sällan byta till kampsport. Iallafall inte i någon större utsträckning. Kanske för att dessa människor tycker det är kul att vara i överläge, ett sorts maktbehov. Och när man börjar sparras på en Kampsportsklubb som relativt ny är man nästan alltid i underläge. Eftersom man själv är ny och många andra tränat längre och sådeles är bättre och ger en stryk. Men then again. Bara en logisk gissning. Jag har iallafall sett denna sortens människor komma och gå under många år på de olika kampsportsklubbar jag tränat på. Dem är ofta ganska enkla att känna igen och slutar nästan alltid efter några månaders träning. Sanning med modifikation skulle jag säga... men visst har jag också sett otaliga fall av "häftiga" kids som kommer in och ska lära sig slåss, för att använda det på gatan. Det brukar gå på två olika vis enligt min erfarenhet, antingen inser de att det finns mer i livet än att välja ut svagare offer på stan och försöka slå ner dem, får disciplin och ett bättre liv överlag. Eller så håller de fast vid sin "häftiga" attityd och blir rejält nerbankade av folk som faktiskt KAN slåss, följt av att de 8som du sa) slutar efter en ganska kort tid. Så ja, egentligen håller jag väl med dig... även om jag faktiskt sett det gå åt andra hållet också :)
Vad händer med dagens ungdomar? Fan ska ni slåss för, finns så mycket mer vackert i livet.
Vi finns i varje hörn
Känns väl knappast som om småkids som slåss på stan är något nytt koncept direkt... sorgligt är det dock.
Har du väldigt rätt i dock blir jag less för varje gång jag läser/ser något sånt här.
Vi finns i varje hörn
Då är vi åtminstone två om det!
Han bad inte om moralpredikan, han bad om tips. Iofs har ni gett honom tips men ni behöver inte predika röven av er för döva åskådare helt seriöst. Varför är whoafolket så snabbt med att moralisera över exakt allt som skrivs? Han tar ju ett beslut när han slåss och visst slår han på folk som inte VILL slåss så är det fel men å andra sidan har han gjort det i några år o de hjälper inte att Pelle20P ska komma o kalla de töntigt, vi vet ju att det är löjligt att slåss för vissa, och att det är ovärdigt att slåss mot de som inte vill slåss - där har ni de.
http://www.myspace.com/murderdem
Pendragon sign me up! nu är vi 3
Om du är på fyllan när du ska fajtas så kanske du ska se över dina alkoholvanor. En arg kille+alkohol kan leda till slagsmål. Men om du bara gillar att slåss. Och du slåss mot en likasinnad motståndare så kan du ansluta dig till någon underground boxningsklubb. Dock bara äckliga nynazister som hålelr på med sånt skit. Eller så börjar du träna mma 5 dagar i veckan och röker lite gräs i goda vänners lag på helgerna istället. (Rekomenderad)
BANG!
Använd din fria vilja och sluta slåss. Pow, värsta genialiska lösningen, va? Seriöst...
yoo
Prutto jag är stolt över ditt inlägg, du sa det verkligen!
http://www.myspace.com/murderdem
jag vill väll inte säga att jag e våldsberoende men ja tänker på det hela tiden,väldigt ofta när jag går förbi en kille på stan eller ser en på bussen så tänker jag mig ett slagsmål mellan oss två i huvudet, men jag skulle aldrig starta något, för de första blir man ju anmält så fort man ser på någon och för det andra så är jag en vuxen man med människor att ta hand om, då kan man ju inte ränna runt o göra så.. men de vore gött
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här