I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hatar allt! Säg är vintern är deprimerande?

Övrigt - Blandat

2009-02-27 01:50

Hatar allt! Säg är vintern är deprimerande?

tjo! Mår psykiskt jävla dåligt nu allså. Är det vintern som gör de? Vill bara ha svar om det är nån som känner sig nedstämmd under dessa tider har läst att forskarna skrivigt de men va vet jag :(

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-27 01:51
Det är inte bara vintern, men du kommer må bättre när solen kommer fram.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-27 01:52
Skulle nog chansa på det jag med.. vinterdepp helt enkelt. Många som har det nu.

2009-02-27 01:52
Nah ja mår likadant året runt, men under höst/vintern har ja haft ett jävla sug på att sänka nån, så jag blir nog arg istället för deprimerad.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2009-02-27 09:04
Már du dáligt BARA pga. vintermörkret kan du ju testa solarium och vitamin D. Annars kan du testa tröstäta, krypa ihop i sängen och gráta en stund.
PAX
Pippi for President!!!

2009-02-27 09:10
Vitaminer och sol är det man behöver... testa mörk choklad också =)
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2009-02-27 09:13
kaffe choklad och sitcoms. det enda som tar mig igenom skittiden.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2009-02-27 09:34
Om du inte har någon annan specifik grej som du kan koppla ditt mående till utan alltid mår risigt just under vinterhalvåret så låter det helt klart som vinterdepression. När kroppen får för lite ljus
utsöndrar tallkottskörteln ett överskott av melatonin (sömn-hormonet) vilket ger symptom som håglöshet, nedstämdhet etc. Ljusterapi eller i allvarligare fall SSRI does the trick!

Läs mer här:
http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?Articleid=4420
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2009-02-27 11:53
Ni är deprimerade för att ni är för osociala och bara sitter framför datorn fattar ni väl!! Tror inte man blir direkt glad av att sitta still framför en skärm hela dagen -.-
Gunz doesn´t kill people, the bulletz kill people!

2009-02-27 13:21
Ni är deprimerade för att ni är för osociala och bara sitter framför datorn fattar ni väl!! Tror inte man blir direkt glad av att sitta still framför en skärm hela dagen -.-
För kallt för att gå ut!!!

2009-02-27 13:42
Maza, jag blir mest deprimerad av insikten att stolpskott som du faktiskt existerar.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
DJ

2009-02-27 13:49
Antidepressiva is the shit
They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2009-02-27 15:13
du är en idiot som folk med positiv inställning
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2009-02-27 15:40
^^pst/q

solljus gör ju att seratonim (stavning?) bildas i hjärnan och utan solljus - mindre produktion och ökad risk för nedstämdhet. sen allt ser tristare ut och mindre livligt ut och jag påverkas negativt av det. man är ute mindre och rör på sig när det är kallt o jäkligt säkert en bidragande orsak.

2009-02-27 16:19
ja, pst/q, den bästa texten i svensk hiphop-historia
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2009-02-27 16:33
AH! Kolla på alla tio säsonger av vänner.
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2009-02-27 20:10
Om du låter irrelevanta saker, som årstider, ändra på din mentala hälsa så har du nog större problem.

Is, slask och ev. snö och regn gör mig sur, men sen drar man sig i kragen och går ut ändå, eftersom man, om man inte är dum, ändå är på väg till en annan inomhusmiljö.
Would I shit you? You're my favourite turd.

2009-02-28 09:05
flaaajjest F22 För att elda på självmordstankarna?
SMÅLAND!
Toastare

2009-02-28 09:28
Min mamma har haft vinterdepressioner. Men man kan inte skrika depression så fort man mår dåligt. Rannsaka dig själv först och se om det finns andra problem som gör att du mår dåligt. Ekonomisk situation? Motionerar du? Käkar du rätt? osv.

Sen om du gör allt vad du kan för att må bra så kan det faktiskt då vara vinterdepression. Då ska du inte knapra piller direkt eftersom du är pigg på sommaren och inte behöver dem under det halvåret.
Gå till läkaren och försök få en remiss till ljusterapi. Betyder att du går upp vid 05 på morgonen och får sitta i ett rum i 2 timmar med ljusskärmar med lite annat folk som går dit.
Eller införskaffar du en ljusterapilampa själv för några tusen.

jag har tidigare varit deprimerad.. men två vintrar nu har jag inte känt nått alls. Äter inga piller längre. Känns så jävla skönt.. så allt går att bota.
Jag skyller allt på Emma!

2009-02-28 18:04
flaaajjest F22 För att elda på självmordstankarna?
Word tror inte det finns någon som tagit självmord som inte sett på vänner,så vänner är garanterat utlösaren!

2009-02-28 18:37
Okey Tack för era svar :) Jag lider av panikångest årligen men det är värre på vintern.

2009-03-02 12:18
Jag har också en stor depriation nu eller hur det stavas men det e ju inte bara tack vare vintern men man mår bättre under sommarn så håll ut!

Peace out and war in!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag