I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför är toaletten en fristad?

Övrigt - Blandat

2009-02-25 19:36

Varför är toaletten en fristad?

Folk har svårt för att prata om sina toalettbesök, sålänge det inte är någon cool grabb som "pissa ner hela toasittsen" på festen. Varför är det så? Själv kan jag gå in på toaletten och bara sätta mig och läsa igenom tidningen, blir någon sinnesro.

brukar du gå in på toan för att slippa vardagens krav, läsa tidning etc.

2009-02-25 19:38
du skiter alltså inte? Utan bara går in på toan och läser?
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2009-02-25 19:39
Jo, det händer. Är något speciellt lugn över toaletten.

2009-02-25 19:42
Du har inget eget rum? Alternativt lägenhet... Pröva att göra samma sak i en soffa istället så lär det vara mer chill :)
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2009-02-25 19:44
du skiter alltså inte? Utan bara går in på toan och läser?

Jo, det händer. Är något speciellt lugn över toaletten.

haha :P

men fan, det kan nog stämma. Är soft på toa ibland.

2009-02-25 19:50
vroksjab, jodå. det har jag allt. Bor ensam och har inte direkt någon som stör om jag skulle slänga mig i soffan. Men just toaletten tycker jag det är något speciellt med, och därav denna tråden! :)

anna_m_maria, visst stämmer det?! undrar vad som gör just toaletten så lugn. är ju inte mycket mer väsen i tv rummet, om man nu inte bor brevid en järnväg.

2009-02-25 19:50
jag har aldrig fattat det där med att sitta länge på toa.. näe.. läsa kan jag göra i soffan..
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-02-25 20:05
flensmormor, det är klart, men är nog skönare att lägga sig i sängen eller nåt. men går man på toa och gör det man ska så kan man (läs: jag) ju kanske ta med en bok/tidning och sitta en stund extra. men det är nog som du säger.. är nåt speciellt inne på toa, lugnt o skönt. bara hemma dock.. inte hos andra.

varför stressa folk? sen finns det ju dom som äcklas utav att folk läser på toa osv.. fattar inte.

2009-02-25 20:06
Skönt att ta en rejäl skit o läsa lite, ett av livets många njutningsmedel... toaletten är lugn just för atte är en sån fristad, det ställe som det alltid är berättigat att bli lämnad i fred på...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-25 20:13
När jag var yngre kunde jag sitta länge på toa och läsa. Säkert en halvtimma.
Nu för tiden tar det inte mycket längre tid än när jag pissar. Gillar inte att sitta och läsa i bajsluft. Då är det bra mycket bekvämare i sängen och där luktar det inte bajs.
www.nativeswedes.se

2009-02-25 20:14
Det är något magiskt med toaletten! Jag kan spendera massa tid där
utan att egentligen göra något! 1 spegel its allt jag behöver =)
Highfive anyone, anyone?

2009-02-25 20:36
jag håller med!

samma sak när man inte är hemma. t.ex om man är på jobbet, allt känns skit, man orkar inte prata med folk.. då är toan en skönt ställe att fly till, få va ensam ett tag, och ha lite lugn å ro. samma sak när man är på jobbiga släktmiddagar osv...
Wisdom is wonder

2009-02-25 22:19
hahaha, läste tråden och blev direkt tvungen att gå på toan bara för att läsa
fan vad soft, haha..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-26 09:11
Det ap-skönt att låsa in sig på toan med Jan berglin album,ignorera resten av världen även fast man bor själv...
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden
vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det
sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det

2009-02-26 09:54
Man tankar hem nått schysst nytt mobilspel till mobilen, har mp3spelaren med bra musik. Stoppar upp en snus under läppen och sen sätter man sig på jobbtoan och njuter 10-12 minuter!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-02-26 10:08
Haha har alltid tyckt det är lugnt och skönt att sitta på toa också... det är som om man är helt avslappnad där. Haha! Har en bok som alltid ligger i badrummet och den läser jag bara där (mest för att den är så tråkig..).
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2009-02-26 10:45
väldigt olika de där tycker jag. ibland kan de va riktigt najs att bara sitta o trycka o ev. läsa dassboken lr nåt, men lika ofta blir de bara segt o jobbigt..ja menar, när korven e ute finns de ingen mening att sitta kvar, o de brukar inte ta så lång tid överlag, oså får man ont i skinkorna o ändtarmen håller på o skitas ut, då e de lika bra o dra te soffan o softa där ist ;)

2009-02-26 11:07
Annars kan jag rekomendera "GB"=Gruppbajsa
Funkar fint på utedass, eller toaletter som ligger brevid varandra med tunna väggar.
Sitter man med någon skön dude eller flicka och samtalar under tiden man bajsar.

Finfin idé om inte ensamheten talar till en!

2009-02-26 11:36
Somnar inte era ben om ni sitter länge? Mina somnar om jag sitter i mer än 5 min.
www.nativeswedes.se

2009-02-26 12:05
jo iaf fötterna brukar somna efter att man suttit o tryckt för länge, ingen hit

2009-02-26 12:07
Nah, inga ben som somnar inte. Men det kan ju bero på att vi som sitter på dass, och njuter, tillhör eliten? :P

2009-02-26 12:21
elitz

Snacka om att avnjuta ett toalettbesök, lät väldigt bra måste jag säga! Spela mobilspel is the shit

2009-02-26 15:54
toalettbesök är riktigt najs! det fyller en bra funktion i livet. ;D

nåt jag däremot hatar är när folk rycker i handtaget, när man ser att det är upptaget!
varför är vissa människor så jävla dumma i huvudet och rycker i handtaget när det är rött!?
är det för att de vill stressa de som gör sitt på dass eller bara för att jävlas?

är man på dass så ska man får ta sin lilla eller långa tid och bara ta det lugnt.
"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"<br>

2009-02-26 16:23
men vadå, badrummet/toaletten är ju det bästa stället att vara på för att ta en andningspaus eftersom ingen kommer någonsin ifrågasätta varför du ursäktar dig för att gå på toa, det finns ett lås så att du är garanterad ensamhet och det finns inget i ett badrum som stör (telefon eller liknande som behöver kommas åt av dem som bor i huset) förutom om någon annan behöver använda toan såklart.

2009-02-26 16:29
Qlogmen P23
Ja fyfan, precis som du säger, det är som att dom vill stressa en

2009-02-26 16:35
För storbajsare som har problem med bortdomnade fötter osv, kanske värt att testa fotpall?
Ska testa ikväll, återkommer med resultat!

2009-02-26 16:59
Skulle någon pissa ner min toalett eller missköta sig så skulle han få åka bagagelucka. Hemma hos folk sköter man sig men krogen då ska toaletten trashas. Sparka sönder toaletten, pissa på golvet och smeta bajs på väggarna. Trodde alla gjorde så.

2009-02-26 16:59
Snygga tjejer skiter inte.

Producent

2009-02-26 17:04
inga tjejer skiter. läs wikipedia ungeman.

Jag brukar ta med mig böcker in och skita gärnet fan. helst ska jag sitta minst en kvart. eller så tar jag med mig mp3an in på toabesöket. it´s awesome.

2009-02-26 18:14
Räknas blindskitning på tex jobbet?

2009-02-26 21:06
på min musikskola finns det en jättestor toalett som är skitfräsch för att ingen någonsin går in där. den ligger lite gömd. iaf så brukar jag alltid sneaka in där när jag kommer dit. så man slipper trängas bland andra svettiga tonåringar. låsa in mig och chilla lite.
forever feels like home

2009-02-26 21:16
Toaletter är till för att uträtta behov, på samma sätt som att analen är ett hål där bajs kommer ut.
Det finns sängar att koppla av i, och vaginor till att ha sex i.

Så borde det vara. Snuskisar.
My heart lives in my vagina.
Producent

2009-02-26 22:19
ja, vore förjävligt om någon snubbe/kille försökte ha sex med toan.

dock har man inte sex i vaginor, man har sex med vaginor... LOL

2009-02-26 22:29
Speciellt när man är tillsammans med nån. Sitta och läsa lokaltidningen helt ifred utan nåt tjat. paradiset!

Skivsamlare

2009-02-26 23:17
jag brukar faktiskt ringa alla samtal jag måste ringa när jag sitter och skiter :P
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2009-02-26 23:51
Vad jag undrar är, om ni har varit ihop med eran partner en längre tid, släpper ni då in hen på toan när ni skiter? Om hen vill göra något annat på toan samtidigt dvs, typ borsta tänderna.
my name is xelly smelly

2009-02-27 00:17
Jag hade slut på toapapper häromdan men hittade en gammal tidning, Göteborgsposten, från 1927 som hyresvärden hade hittat i en vägg när han renoverade. Den torkade jag mig med och läste. Kändes episkt.
Annars så gillar jag tanken med att få betalt på jobbet medans jag skiter. Pengarna får ett helt annat värde. På jobbet njuter jag men hemma är det mer något jag gör bara när jag verkligen måste och i sista sekunden, och jag gillar det inte direkt. Snabbt går det.
Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!

2009-02-27 08:54
Fred_undead P25

PRECIS!!!

BB- Betald bajsning.
Bland det bästa som finns!

2009-02-27 10:13
man går in...trycker ut det...seen tar man fram tidningen..sitter i lugn o ro...typ nån halvtimme eller nåt...tills man känner att d börja klia som satan i arslet...jaaa torka lite kanske....

men läsningen e ju underbar..man går inte..låser dörren...kan klä av sig naken om man vill...o bara softa......
vi är överallt!

2009-02-27 11:39
Xelly

Jag tjatade på mitt ex om det, men han sa bara nej.. Höjdpunkten var när han lyckades ringa mig samtidigt som han bajsade.
My heart lives in my vagina.

2009-02-27 18:00
de e väl just de dära att man vet att ingen stör en när man e på toa, å om dom skulle e de ju bara säga typ " jag skiter!" så går dom.
jag kan gå in på toan å sätta mej på golvet me ryggen mot dörren, ta på hörlurarna å bara koppla av ett tag. kanske läsa lite.
gillar den dära känsla av att folk accepterar egen "toa tid".
R.I.P