I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

om man blivit polisanmäld???

Övrigt - Blandat

2009-02-23 19:37

om man blivit polisanmäld???

hur lång tid tar det innan man blir underrättad? ngn som vet?

2009-02-23 19:58
när förundersökningen inleds eller avslutas, tror jag. Eller är jag ute och cyklar?.
*snaark*

2009-02-23 20:13
låter väl vettigt men man måste väl bli delgiven om man är misstänkt för ett brott? känns rätt logiskt...

2009-02-23 20:22
Jag blev anmäld för snatteri -.- men ingen har underätta mig!

Fast det e inte så stort, har säkert blivit anmäld för värre saker som jag inte vvet om -.-
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-02-23 20:24
Eller, vid närmare eftertanke så har jag aldrig fått papper eller något på att jag varit polisanmäld. Endast fått veta det genom min polares farsa.
*snaark*

2009-02-23 20:33
Bara jag som undrar vad för kriminell typ han är? Kanske nått assoft bedräger i som i "catch me if you can", kanske slagit din kvinna som "Chris Brown" eller däpt någon som i "Scarface" eller feta stölden som i "Oceans Eleven" (stava)?
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"

2009-02-23 20:39
hahaha
*snaark*

2009-02-23 20:50
Jag fick veta det när personen drog tillbaka sin anmälan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-23 21:05
men fan va sjukt att man kan bli polisanmäld utan att veta om det

2009-02-23 21:17
tycker snarare det verkar ganska logiskt. om alla personer som blev/blir anmälda eller/och var/är under utredning skulle få kännedom om detta skulle det förmodligen öka riskerna för övergrepp i rättssak (hot etc) och förmodligen leda till att färre (offer) skulle våga anmäla olika typer av brott.
är det som så att bevisbördan anses vara stark nog för att en undersökning kan inledas och ett ev. åtal skapas blir man väl rimligen förr eller senare varse om det, eller?

vänligen rätta mig om jag har fel eller resonerar galet, den som anser sig vet bättre. jag är inte säker på min sak helt.

2009-02-23 21:21
Priyan, precis som du säger :). Alltid om en undersökning inleds så underrättas den misstänkte. Tror jag iaf haha. Känns som mest rimligt, och så har jag upplevt det med polare osv.
*snaark*

2009-02-23 22:00
Jag blev anmäld för snatteri -.- men ingen har underätta mig!

Fast det e inte så stort, har säkert blivit anmäld för värre saker som jag inte vvet om -.-

P13
..!.._{-,..,-}_..!..

2009-02-23 22:06
P13 är coola.. Speciellt när dom gör brott.. Då går dom en nivå högre än "normala" ungdomar.
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2009-02-23 22:21
Se bara till att du inte försäger dig i förhör...
Gör inte snutens jobb det är så de flesta åker dit, nån tjallar eller man gör bort sig på förhör.
Det är tydligen sällan de har några riktiga bevis. Kanske lite vanligare att de har bevis när det gäller snatteri iofs not really my type of crime tyvärr.

Dessutom ljuger de en massa och försöker skrämma upp en det kan vara bra att vet så att man kan försöka ta det lungt när de tjafsar med en.

tips:
Fördel är att vara tjej när man begår brott.....
:P hehe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-23 22:28
Rättsystemet är ju ett stort skämt när det kommer till hantering av de dömda/misstänkta, man kan få vänta 4 år innan man blir dömd osv..
 DIF!

2009-02-23 23:35
soft, tack för svaren

2009-02-24 09:05
sellish du är 13
http://www.myspace.com/sps451

2009-02-25 09:56
Du borde nog bli kontaktad så fort du ska in på förhör (beror på brottet). eller får delgivnings papper som du måste skicka tillbaka till Tingsrätten. Att du har tagit emot skiten.
Sen finns det fler sätt du kan bli informerad. Min polare fick veta att han hade en rättegång när han fick glida till KVM och göra psyktest. Får man fråga vilket brott du snackar om så det blir lättare att förstå läget.

PAOW

2009-02-25 20:38
du vet skjuter man 6 pers mitt på dan är det nog lika bra att du får sitta och nojja lite asso...
Skyll på systemet

2009-02-25 23:24
Aniii lüter som en sün riktigt Geee fick "offret" att ta tillbaka anmälan och shiieeeet ! haha !

2009-02-26 00:48
Sellish verkar thug, Walla.
The News called it crack, i called it diet coke..

2009-02-26 00:50
blev tagen för ett tag sen, för en relativ allvarlig sak, Vad vill jag inte gå in på.. tog 1,5 år för de skulle klarna upp. Det kan ta jävligt lång tid, men de kan även gå jävligt snabbt.
The News called it crack, i called it diet coke..

2009-02-26 00:56
wööörd pü sellish! de var säker han som rüna kiosken pü Gubbängen om du läste trügen haha !

2009-02-26 03:54
hubbelito: illa, vad blev det för påföljd då?
Är ju fördjävligt att det tar sån lång tid, då lär lida ganska bra under tiden i ovisshet, sen när det tar så lång tid som flera år så kan man ju ha ett helt nytt liv sen man begick brottet, och därmed vara "rehabiliterad" utan samhällets hjälp men då ska man låsas in med andra kriminella i stället.
 DIF!

2009-02-26 20:04
Deeenis P20, haha herregud nej. jag hade inget med det här att göra överhuvudtaget.