I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

First Price?

Övrigt - Blandat

2009-02-12 20:12

First Price?

Tjo ringde en tant till min mobil idag och berättade att jag hade fyllt i något på internet om att vinna en miljon, och då hade jag tydligen kammat hem ett andra pris eller vad hon sa och det var att jag kunde få köpa andelar i någon sorts sluten tävling,,, det var något om att de hade ett gäng utvalda som skulle delta för 160kr och sedan lottas en vinst på x00000kr (hörde inte riktigt) till en av dessa...

Jag fick krupp först när hon sa "Du har vart med i en tävling om 1 miljon kronor, och just därför ringer jag för att berätta att DU har vunnit en plats i anbudstävlingen om X00000kr"

Nu undrar jag är det någon som vet något om det här, antar att det är något jävla skit bara men men...

160kr och då var jag med fram till Maj utan krav på förlängning... sa åt henne att ringa upp nästa vecka igen..

Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2009-02-12 20:14
låter mysko..
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2009-02-12 20:45
Dom ringde till mig för ett par år sen o sa att jag hade vunnit, men för att få en chans till vinsten så måste jag betala för nåra andelar och månadsavgifter på några hundra styck, i vad jag har för mig var mer än ett år..Räknade ihop det och kom fram till att summan jag skulle betala var större än vinsten:P

Pure bullshit!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2009-02-12 21:03
De vill bara ge dig lite guldfeber och sen skinna dig så gott det går. Låter lurendrejeri lång väg. Minns du själv att du skrivit upp dig på någon tävling? Låter som något du borde minnas åtminstone när de påpekar det för dig.

Hur kan ett "pris" vara att få möjligheten att betala något?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-02-12 21:33
1. Kolla upp numret.
2. Om det va dolt nummer så är det bullshit! PÅ mils avstånd
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-12 22:19
Hehe men om det inte är dolt nummer så är det inte bullshit? Haha :D
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2009-02-12 22:21
Om det är dolt nummer är det förmodligen skitsnack.

Om det inte är dolt nummer kan han ju kolla upp det

2009-02-12 22:23
Det var dolt nummer hon ringde från, och enligt henne skulle jag köpa en andel för 169kr och inte binda mig till någonting..

Känner igen namnet First Price så jag har säkert fyllt i någon tävlingsskit på nätet som hon sa :)

Skumt som attan, men man vet ju aldrig kanske skulle vinna 100000kr eller vad det var...
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.
Admin

2009-02-12 22:40
Å andra sidan är begreppet "first price" ganska vanligt och det är nog inte konstigt om det klingar bekant trots att du inte fyllt i något.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-02-12 23:28
dom ringer mig någon gång per år.. ett jävla lurendrejeri är det iallafall.. Jag fyllde i en tävling om att vinna en mille typ 2005, kan ha vart tiiidigt 2006 också.. satte mig in i vad skiten va första gången dom ringde.. snubben skickade information.. men det är bluff & båg Inc.

Typ som premieobligationer fast med sämre vinstchans.. och du får inte tillbaka dina satsade pengar...

Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-02-12 23:32
det skrämmer mig att folk inte har vett nog att avfärda sånt där som bullshit utan att rådfråga whoa...

2009-02-12 23:50
no_one

Åhfan, så du kom också på andraplats, delad med mig då. Och ca 100000 andra personer ;). Äh, dom där stollarna har ringt mig med och sagt ungefär samma skit. Sa åt dem att de kunde skicka hem lite info om det. Så de skicka hem ifyllningsblanketer och ett presentkort på 100kr hos ica eller vad det nu var. WOHO, men det hjälpte inte.
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2009-02-12 23:56
magnetism P20

Vafan va det ett presentkort bland dom papprena? jag slängde skiten utan att öppna!

2009-02-12 23:58
friktion

Japp, jag fick ett iaf på 100:- haha. Ner och rota sopor med dig!
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2009-02-13 00:07
hah då får ja leta djupt! det va över ett år sedan jag slängde skiten =)

2009-02-13 03:33
Låter som ett simpelt pyramidspel av något slag.
Bärsen är slut, wtf would Macguyver do!?

2009-02-13 03:44
First price är ju ett matvarumärke av slag billigt. Deras lasange är faktiskt ganska värd-
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-02-13 07:28